Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

 

Hvorfor islam ikke er voldelig, forklart av en muslim: https://www.facebook.com/video.php?v=408318702620490

 

Ja, vi ser jo det i praksis :)

 

Jeg vet ikke om jeg trenger å ramse opp eksempler, men her har vi i alle fall et nytt bidrag fra Belgia:

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/belgia/to-doede-i-antiterroraksjon-i-belgia/a/23375115/

 

 

Jeg følger med på en rekke nyhetskanaler.

 

Cnn antyder at europeisk politi kan være i ferd med å rulle opp et helt nettverk med forgreninger til følgende land i alfabetisk rekkefølge:

  1. Belgia.
  2. Bulgaria.
  3. Frankrike
  4. Jemen.
  5. Spania.
  6. Syria.
  7. Tyrkia.

Al Jazera sier at USA og England kan være i ferd med å intervenere mot Boko Haram i Nigeria som ønsker dem velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

Pat Condell er lite politisk korrekt, men han er modig og står for meningene sine :)

 

Bare det at han tar helt feil når han påstår at det er frykt og underkastelse som gjør at man ikke er for slike karikaturer. Han generaliserer, og hopper bukk over at mange ikke liker denslags, av andre grunner.

 

Som f.eks. den faste karikaturtegneren i VG, Roar Hagen

 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/je-suis-charlie/a/23374215/

 

 

Paven besøker i det dette skrives Fillipinene og forsvarer ytringsfriheten, men sier at man må respektere andre religioner.

 

Det siste er han selvsagt programforpliktet til å si.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Alle som praktiserer de punktene over er de man prøver å ramme med dette. Eller syntes du det er drøyt at man ikke skal få lov til å oppfordre til terror og religiøst motivert vold og drap i Norge?

Ok, så ikke bare religioner? La oss gjøre punktene over allmenngyldige da:

 

1.-Forræderi (hjemvendte hellige krigere som har utført krigshandlinger).

 

Dette blir vel bare forræderi. Slike som Edward Snowden, for eksempel.

 

2. -Lederposisjoner i radikale Islamistiske grupperinger (det vanskeliggjør rekrutteringsarbeidet ved å kneble evnt karismatiske ledere).

 

Lederposisjoner i foreninger blir kanskje litt for ekstremt. Hva med lederposisjoner i radikale foreninger? Vi må da enten definere hva radikal betyr, eventuelt bare overlate det til PST. Profetens Ummah, blitzere, Pediga, etc. er mulige kandidater. Hva med Rødt og Liberalistene?

 

3. -Oppfordringer til vold eller drap basert på religiøse doktriner.

 

Oppfordninger til vold eller drap er vel dekkende nok, regner jeg med. Dette er allerede ulovlig, straffen blir bare mer ekstrem.

 

4. -Terrortrusler med religiøst motiv mot Norge og/eller Norges innbyggere.

 

Terrortrusler generelt. Samme som over.

 

5. -Bedrive lære i radikale Islamske doktriner hvor innhold ikke lar seg forene med norsk lov.

 

Bedrive lære i radikale doktriner hvor innhold ikke lar seg forene med norsk lov.

 

Anarkister på høyre- og venstresiden. Republikanere. En del andre.

 

6.-Oppfordre til å kjempe for ett nytt Islamsk kalifat som ikke respekterer internasjonale lover eller landegrenser (eller kvinner, homofile, ateister, jøder -> ).

 

Oppfordre til å kjempe for ett nytt X som ikke respekterer internasjonale lover eller landegrenser (eller kvinner, homofile, ateister, jøder -> ).

 

Mange.

 

Ser dette bra ut?

 

Jeg føler det er realt å advare deg mot at jeg vil prøve å få deg på listen. Punkt 5 eller 6 ser ut som mulige begrunnelser. Jeg er nok et sannsynlig mål selv, da det er mange internasjonale lover jeg ikke respekterer, så du får satse på at de tar meg først. Jeg tror faktisk jeg kjenner noen som kjenner godeste Bjørnland, så jeg er likevel litt optimistisk.

 

 

Jeg er punktliste diktatoren her så dette omhandler ikke meg, bare alle andre ;)

 

Uansett, du vrir det over dit du vil og veldig mange ting høres komiske ut når man bytter ut settingen. Blande inn Snowden når jeg har presisert at det dreier seg om hellige krigere som har utført krigshandlinger og Rødt og Liberalistene når jeg skriver radikale Islamistiske grupperinger? Man har vel presisert at vi snakker om religiøse ekstremister og Jihadister her ganske grundig nå og det er akkurat som at du er sjokkert over at jeg henviser til det i en forumtråd som omhandler nettopp det....

 

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er politisk korrekt, det var heller aldri meningen å stryke noen medhårs selv om det alltid er lettest. Meningen er å minimere religiøse ekstremisters innflytelse i Norge og forebygge radikalisering uten å måtte ulovliggjøre Islamisme i Norge seg selv.

 

Kan ikke se du har foreslått så mye matnyttig med tanke på slikt her, er det fordi du ikke finner det viktig eller kanskje fordi det er en vanskelig sak du helst ikke vil røre for mye borti?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Standard prosedyre fra noen av dere for å krympe hodet på deres motdebattanter.

 

Gå gjennom tråden og se hvem som prøver å begrense ytringsfriheten til andre med OT påstander.

 

Uansett, du vrir det over dit du vil og veldig mange ting høres komiske ut når man bytter ut settingen.

 

Det er vel eneste måten du kan forsvare din liste med. Da holder det ikke å prøve seg med humor.

 

Jeg er punktliste diktatoren her så dette omhandler ikke meg, bare alle andre ;)

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg er punktliste diktatoren her så dette omhandler ikke meg, bare alle andre ;)

 

Uansett, du vrir det over dit du vil og veldig mange ting høres komiske ut når man bytter ut settingen. Blande inn Snowden når jeg har presisert at det dreier seg om hellige krigere som har utført krigshandlinger og Rødt og Liberalistene når jeg skriver radikale Islamistiske grupperinger? Man har vel presisert at vi snakker om religiøse ekstremister og Jihadister her ganske grundig nå og det er akkurat som at du er sjokkert over at jeg henviser til det i en forumtråd som omhandler nettopp det....

 

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er politisk korrekt, det var heller aldri meningen å stryke noen medhårs selv om det alltid er lettest. Meningen er å minimere religiøse ekstremisters innflytelse i Norge og forebygge radikalisering uten å måtte ulovliggjøre Islamisme i Norge seg selv.

 

Kan ikke se du har foreslått så mye matnyttig med tanke på slikt her, er det fordi du ikke finner det viktig eller kanskje fordi det er en vanskelig sak du helst ikke vil røre for mye borti?

Du må være så politisk ukorrekt du bare vil, det bryr ikke jeg meg om.

 

Jeg bemerket at listen din bare omhandlet muslimer, du forklarte at det var på grunn av trådens tema og at forslaget skulle gjelde alle religiøse. Jeg tolket det også slik at det ikke nødvendigvis bare handlet om religion heller. Jeg så dermed to muligheter, illustrert med punkt 2.

 

Lederposisjoner i radikale Islamistiske grupperinger.

 

Alternativ 1:

Listen er gjeldende for alle ledere i radikale islamistiske grupper, uavhengig av religion og etnisitet. Dvs. at alle jødiske, kristne, buddhistiske, ateistiske, hvite, brune og gule ledere i radikale islamistiske grupper er kandidater.

 

Alternativ 2:

Listen er gjeldende for alle radikale grupperinger, ikke bare islamistiske.

 

Jeg slo raskt fra meg alternativ 1, da det høres rimelig rart ut. Så klart fordi alle ledere i radikale islamistiske grupperinger er, eller i det minste utgir seg for å være, muslimer. Å si at listen gjelder for alle da, er, i beste fall, misvisende.

 

Jeg gikk derfor for alternativ 2, men jeg tok tydeligvis feil.

 

Og jeg ser som sagt ikke muslimske (eller andre) terrorister som noen spesiell stor trussel, så jeg ser ikke helt poenget med å komme med forslag til hvordan vi skal håndtere de. Men for all del. Stabilisere land i Midtøsten ville vært førsteprioritet, men det er lettere sagt enn gjort. I Norge er nok integrering som vanlig nøkkelordet. Det er nok mye vi kunne gjort bedre på det området, men jeg tror mye vil gå av seg selv når en større del av 'utlendingene' er andre-, tredje- og fjerdegenerasjon. Det er vanskeligere å leke 'oss mot de' når det bare er hudfargen som skiller.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

SATAN! Der røyk skjermen på nettbrettet mitt! "Fredens religion" my ASS!

 

Nå må jeg sitte foran laptop'en som en annen apekatt fra det forrige århundre for å følge denne "debatten"!

 

Og hva er det å debattere egentlig? Alle vet jo at det er jødenes skyld! Sier seg selv det: Ingen jødedom, ingen kristendom, ingen kristendom, ingen islam, ingen islam, ingen terror!

 

Så med det unnagjort, hva kan vi diskutere ellers? Jo, han Muhammad, er det ikke en plass i Koranen som motstrider mange andre hellige skrifter innen islam der det blir sagt at Muhammad var en pedo? La oss diskutere det til ingen ende! Å herregud, at så mange folk kan følge en slik religiøs skikkelse altså! Det blir jo nesten som om, la oss si at det ble avdekket masse pedofili i den katolske kirke, hvem ville fulgt den religionen da liksom!? Hæ? Har de det? Jammen, vi ligger jo flere hundre år foran islamske land! hva blir det neste? Skal noen påstå at seksuell lavalder er 12 år i Spania og Vatikan staten? Nei, tenkte meg vel det ja! Hva mener du 13?! 13 år i Spania! siden når?! 1996? De økte seksuell lavalder i Spania i 1996 fra 12 år til 13?! I Vatikanstaten var den 12 år frem til i fjor?! Ja men... ja men... hundrevis av år foran islam da? Pedoen Muhammad?

 

Nei drit i bagateller! Nå må vi heller konsentrere oss om det viktige her! Angrepet på vår gudgiven rett til å gjøre narr av alle vi ikke liker. (Ja utenom jøder da selvfølgelig!)(Og må ikke forveksles med mobbing!) Jeg mener, hva kan vel være viktigere enn å tegne profeten Muhammad fremstilt som en pedo terrorist? Våre rettigheter er jo mye viktigere enn andres rettigheter, ikke sant? Det er bra dette skjedde nede i Frankrike, så alle kan se hva islam fører til! Jeg mener, tenk på de etterlatte for eksempel. Og da mener jeg jo selvsagt ikke han dærre PK hjernevaskede muslimske broren til den muslimske politimannen. Hva gir du meg? Liksom; "Vær så snill å ikke skjære alle muslimer over en kam som følge av dette." Stakkars PK hjernevaskede jævel, det er den rød-grønne regjeringens skyld, for ikke snakke om intelligentsiaen! Nei, som sagt; det er bra dette skjedde, nå får vi endelig satt lys på hvor farlig islam er! Visste du for eksempel at statistisk sett så er det nå større sjanse for å bli drept av en islam enn en ku? Jepp, i 12-årsperioden 1997-2008 var det hele åtte dødsulykker knyttet til storfe i Norge! Mens vi nå altså har opptil flere terror dødsfall på bare et par dager i Frankrike! Om dette fortsetter i 2015 kan det bli så mange som... Pokker... Ja, nå har jeg altså bare 10 fingre og 12 tær, men forestill deg det ganger... 22... Føkk it, la oss bare si et par tusen. Ingen som har brydd seg noe særlig om å være så veldig nøyaktig til nå...

 

Poenget er uansett, som Voltaire sa: «Jeg deler ikke dine meninger, men jeg er beredt til å dø for din rett til å hevde dem». Og... Hæ? Hva mener du med at det ikke var Voltaire? Hvem var det da? Evelyn Beatrice Hall... Aldri hørt om... Ok, hva med: «Jeg snakker med beklagelse om jødene: Denne nasjonen er i mange henseende det mest foraktelige som noen gang har tilsmusset jorden.» eller: «Of all religions, the Christian is without doubt the one which should inspire tolerance most, although up to now the Christians have been the most intolerant of all men.»? Ok, så det er altså Voltaire? Etter nesten 1200 år med islam så hatet han jøder og kristendom mer enn islam? Ok, drit i han også da!

 

Ok, som en vis mann sa en gang: «Jo større løgn, desto»... Hmm? Hitler?! Jammen faen da! Hvorfor kan ikke bare historien vise at jeg har rett når jeg er så jævla sikker?! Føkk dette!...

Lenke til kommentar

Bare det at han tar helt feil når han påstår at det er frykt og underkastelse som gjør at man ikke er for slike karikaturer. Han generaliserer, og hopper bukk over at mange ikke liker denslags, av andre grunner.

 

Som f.eks. den faste karikaturtegneren i VG, Roar Hagen

 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/je-suis-charlie/a/23374215/

Ganske ironisk at han åpner med "Jeg liker ikke blasfemi", når alt han skriver er nettopp det, blasfemisk.

 

Jeg liker blasfemi.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor islam ikke er voldelig, forklart av en muslim: https://www.facebook.com/video.php?v=408318702620490

 

Er alle terrorangrepene bare hallusinasjoner? Eller er det argumentet om at det bare er "kriminelle" og helt tilfeldigvis også Islamister som luftes her igjen?

 

Terroren i Frankrike hadde ikke funnet sted uten Islam, ei heller uten menneskene som utførte det.

 

 

Nei, jeg er fullt klar over at det er terrorangrep fra islamister. Men Frankrike har erfaring med terrorangrep før islamismen vokste. Folk går ikke rundt å tenker at korsikanere er et voldelig folkeslag av den grunn. Ikke jeg i hvert fall.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Både Bhatti og Hussain er norske statsborgere...

 

Geir :)

Det er forskjell på en nordmann og en norsk statsborger. Alle kan i utgangspunktet bli en statsborger..

Så kun nordmenn skal få lov til å ytre sin mening?

En Nordmann er en norsk statsborger og skal selvsagt ha utvida rettigheter i forhold til gjester. Man oppfører seg ikke som man vi i andres hus. I sitt eget hus derimot, gjør man som man vil.
Hvilke rettigheter da? Hvem er nordmann? Og hvem er gjest?

 

??

Lenke til kommentar

 

Men nok om det, synes ikke du at det er merkelig at en ansatt hos Charlie Hebdo satiremagasin får sparken for tegne en jødisk satire?

Selvsagt. Men ser ikke helt relevansen.

 

Relevansen? Er det ikke dobbeltmoral av Charlie Hebdo å sparke en ansatt kun fordi han gjør jobben sin? Ifølge deres egne lover så skulle de også ha fått sparken.

Lenke til kommentar

Men snakker du igjen nå om mennesker når du nevner "voldelig folkeslag"?

 

Generelt sett snakker jeg om merkelapper som folk bruker om seg selv og andre for å forklare årsaker. Og poenget var Frankrike har opplevd terrorisme over lang tid, som ikke bare har å gjøre med islam. Men det er som regel det siste man husker best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...