Gå til innhold

En glad nyhet, Krekar løslates om 3 uker.


Anbefalte innlegg

Jo, det er et svar. Du sa at vi kan like gjerne hive ut Krekar siden vi bryter menneskerettene på andre områder. Det er den setningen et fullgodt svar på.

Mye kunne skjedd, men det er godt mulig vi hadde sluppet unna med det. Uansett er ikke det vesentlig, det er ikke greit å bryte reglene bare man ikke blir tatt. Og at ingen ville brydd seg om vi brøt reglene vedrørende Krekar er desto større grunn til å følge dem - menneskerettene er der for å beskytte de svake fra de sterke. At en og annen skjeggape fra Midtøsten nyter godt av dette må vi faktisk tåle.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er et svar. Du sa at vi kan like gjerne hive ut Krekar siden vi bryter menneskerettene på andre områder. Det er den setningen et fullgodt svar på.

Mye kunne skjedd, men det er godt mulig vi hadde sluppet unna med det. Uansett er ikke det vesentlig, det er ikke greit å bryte reglene bare man ikke blir tatt. Og at ingen ville brydd seg om vi brøt reglene vedrørende Krekar er desto større grunn til å følge dem.

Du må gjerne mene at det er et svar. Du sier at du selv ikke bryr deg om andre brudd. Så hvorfor dette forsvar av Krekar?

 

Mye kunne hatt skjedd, det er vel ikke noe svar, når du selv har påstått at vi får konsekvenser. Tror du FN ville gått inn militært? For det er en av de konsekvenser som iverksettes ved brudd på menneskerettighetene. Eller tenker du mer at enkelte land vil kritisere oss?

 

Jeg mener vi skal ha menneskerettigheter, men de må oppdateres til dagens verden. De ble om jeg ikke husker feil nedtegnet i 1948. I dag sitter vi i en situasjon der et land som Norge må brødfø personer som ses på som en risiko for staten. Det er uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sagt at jeg ikke bryr meg om andre brudd. Du fremhevet jo selv FN-kritikk som noe vesentlig bare et par poster tilbake, det er noe som kunne skjedd. Men det var tydeligvis bare vektig når det kom fra deg. Det trenger heller ikke handle om konkrete sanksjoner, men at Norge havner i et dårligere lys internasjonalt. Det er vanskelig å si noe nøyaktig om hvilke konsekvenser dette kan få, men i verste fall kan man jo se for seg at tredje verdenskrig er like rundt hjørnet, og at norske flyktninger vil kunne bli behandlet dårligere som en følge av dette. Lite sannsynlig, vil du sikkert si.

 

At Norge brødfør en person vi ser på som en risiko er jo et eksempel på at ting fungerer som de skal. Dessuten er det mye i ordtaket "keep your friends close but your enemies closer". Hvis jeg hadde jobbet i norsk etterretning ville jeg nok sett på det som en fordel å ha mullaen boende her, så vi kan ha en viss oversikt over hva han driver med. At det koster oss noen kroner er av absolutt null betydning.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sagt at jeg ikke bryr meg om andre brudd. Du fremhevet jo selv FN-kritikk som noe vesentlig bare et par poster tilbake, det er noe som kunne skjedd. Men det var tydeligvis bare vektig når det kom fra deg. Det trenger heller ikke handle om konkrete sanksjoner, men at Norge havner i et dårligere lys internasjonalt. Det er vanskelig å si noe nøyaktig om hvilke konsekvenser dette kan få, men i verste fall kan man jo se for seg at tredje verdenskrig er like rundt hjørnet, og at norske flyktninger vil kunne bli behandlet dårligere som en følge av dette. Lite sannsynlig, vil du sikkert si.

 

At Norge brødfør en person vi ser på som en risiko er jo et eksempel på at ting fungerer som de skal. Dessuten er det mye i ordtaket "keep your friends close but your enemies closer". Hvis jeg hadde jobbet i norsk etterretning ville jeg nok sett på det som en fordel å ha mullaen boende her, så vi kan ha en viss oversikt over hva han driver med. At det koster oss noen kroner er av absolutt null betydning.

Takk for godt svar, selv om vi er totalt uenig. Jeg aksepterer selvsagt ditt syn. Tror ikke vi skal gå i sømmene på vår uenighet, vi vil aldri bli enig rundt dette.

Lenke til kommentar

Per Sandberg gir regjeringen og justisministeren ut 2015 på å gjennomføre utvisningsvedtaket på Krekar. Jeg sier lykke til og håper FrP virkelig står for dette. Om ikke de klarer å gjennomføre tiltaket, burde de gå av. Når jeg hørte FrP uttale seg på nyhetene i kveld, hørtes det ut som det like godt kunne vært de politisk korrekte i AP. http://www.dagbladet.no/2015/01/05/nyheter/innenriks/politikk/samfunn/frp/37019258/

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

 

det vi burde gjøre med folk som ikke kan sendes tilbake fordi de vil bli drept: steng dem inne en plass, vann og brød på livstid evt. frem til det er trygt å sende dem hjem

En mann som har truet våre nasjonale interesserer bør selvsagt være under kontroll 24 timer i døgnet. En slik person skal ikke ferdes fritt i samfunnet. Men vi skal behandle personen humant. Så litt mer en vann og brød kan han få. Men ut bør en slik person, spesielt når det er land som ønsker og stille han til rette. Som du ser, så er det ingen som til nå har kommet med et argument for hvorfor vi ikke kan sende Krekar ut. Kun den gamle leksa om menneskerettighetene, som daglig brytes i de fleste land også i Norge. Vår varetekt av ikke dømte personer kritiseres, vi har i alle år hatt samvittighetsfanger (militærnektere). Men få reagerer på det. Det er viktigere og forsvare en trussel mot vårt samfunn, som Krekar kan være.

 

 

Det vi kunne gjort er å bygge en arbeidsleir (finn gjerne et penere navn) til disse som vi ikke kan sende ut, så kan du være innesperret og jobbe for egne penger, som de kan bruke på filmer, spill eller whatever. så koster du ikke skattebetalerne noe penger.

Lenke til kommentar

Krekar har vært i Norge siden 1992 og kommer nok til å bli pensjonist med rulator etterhvert, og kan aldri sendes ut av Norge.

 

Hele dette styret er forøvrig en meningsløs farse som norske politikere og PST selv har konstruert opp. Helt siden 2001 har de gjentatte ganger dratt mannen for domstol med diverse falske uriktige anklager, men tapt hver gang.

 

Når de omsider fikk dømt ham for noe, var det talende nok "trusler mot Erna Solberg". Dvs. "trusler" fremkommet etter å ha blitt forfulgt og trakassert over lang tid av norske myndigheter.

 

Krekar sier forøvrig han ønsker å forlate Norge, men jeg håper nesten han blir værende her, for å irritere sjarlatanene Per Sandberg & Siv Jensen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Selv ikke FRP står over loven.

Hvilken lov? Menneskerettighetene som Norge har skrevet under på? Den kan vi fint bryte, det handler om vilje.

 

Da må i så fall menneskerettsloven endres, og det kan ikke regjeringen gjøre uten å involvere Stortinget. Lykke til med den :)

 

Og det har jeg allerede skrevet, at jeg mener de må endres. Det er heller ingen lov. Om så var, ville de fleste land, inkludert Norge blitt straffet.

Lenke til kommentar

Anundsen henviser på NRK til menneskerettighetene. Kilde. Så om du mener det er sludder er FrPs justisminister rette mann å ta det opp med, Goth.

 

Krekar kommer ikke til å bli kastet ut. Regjeringen er altfor opptatt med den virkelige trusselen mot Norge: Alle disse fæle asylbarna...

 

Geir :)

Ironisk du er i kveld Geir. Nei jeg tror heller ikke FrP og Høyre har baller nok til å gjennomføre vedtaket fra 07 om jeg ikke husker feil. Men, det kan være at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Krekar har vært i Norge siden 1992 og kommer nok til å bli pensjonist med rulator etterhvert, og kan aldri sendes ut av Norge.

 

Hele dette styret er forøvrig en meningsløs farse som norske politikere og PST selv har konstruert opp. Helt siden 2001 har de gjentatte ganger dratt mannen for domstol med diverse falske uriktige anklager, men tapt hver gang.

 

Når de omsider fikk dømt ham for noe, var det talende nok "trusler mot Erna Solberg". Dvs. "trusler" fremkommet etter å ha blitt forfulgt og trakassert over lang tid av norske myndigheter.

 

Krekar sier forøvrig han ønsker å forlate Norge, men jeg håper nesten han blir værende her, for å irritere sjarlatanene Per Sandberg & Siv Jensen.

Dette du her skriver, leste jeg for mange år siden på VGD. Lærte argumenter som florerer på venstresiden. Interessant hvordan man får folk til å tenke.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv ikke FRP står over loven.

Hvilken lov? Menneskerettighetene som Norge har skrevet under på? Den kan vi fint bryte, det handler om vilje.

Da må i så fall menneskerettsloven endres, og det kan ikke regjeringen gjøre uten å involvere Stortinget. Lykke til med den :)

Og det har jeg allerede skrevet, at jeg mener de må endres. Det er heller ingen lov. Om så var, ville de fleste land, inkludert Norge blitt straffet.
Foreslår å lese litt statsrett. Spesielt om maktfordelingsprinsippet. Regjeringen kan ikke endre lovene, det er det Stortinget som gjør (riktignok med Statsministerens/kongens ratifikasjon), og de mest sentrale menneskerettene er gjort til norsk lov ved menneskerettsloven. Staten Norge kan bryte menneskerettene, regjeringen alene kan ikke.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Foreslår å lese litt statsrett. Spesielt om maktfordelingsprinsippet. Regjeringen kan ikke endre lovene, det er det Stortinget

Fortell meg heller noe jeg ikke vet. Det er menneskerettighetene som ikke er en lov. Jeg mener de skal utfordres og at Norge må jobbe for og få dem oppdatert. De er skrevet i 1948 og trenger og tilpasses den verden vi i dag lever i. Du vet like godt som meg at Norge og flere land daglig bryter menneskerettighetene.

Lenke til kommentar

 

 

Foreslår å lese litt statsrett. Spesielt om maktfordelingsprinsippet. Regjeringen kan ikke endre lovene, det er det Stortinget

Fortell meg heller noe jeg ikke vet. Det er menneskerettighetene som ikke er en lov. Jeg mener de skal utfordres og at Norge må jobbe for og få dem oppdatert. De er skrevet i 1948 og trenger og tilpasses den verden vi i dag lever i. Du vet like godt som meg at Norge og flere land daglig bryter menneskerettighetene.
Hva mener du med at menneskerettighetene ikke er en lov?
Lenke til kommentar

Du mener altså at Norge skal bryte menneskerettighetene. Det er jo greit å vite, da er vi ikke bedre enn de verste i landet du vil sende Krekar tilbake til. Og jeg skal love deg at noen hadde brydd seg. Ikke fordi de elsker Krekar, men fordi menneskerettighetenes ufravikelighet er en grunnsten i vårt moderne siviliserte samfunn.

 

Det gjør vi da allerede i dag.

 

Omskjæring av guttebarn er lov i Norge. Det bryter vel mot:

 

Artikkel 1.
Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter. De er utstyrt med fornuft og samvittighet og bør handle mot hverandre i brorskapets ånd.
Artikkel 2.
Enhver har krav på alle de rettigheter som er nevnt i denne erklæring, uten forskjell av noen art, f. eks. på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk eller annen oppfatning, nasjonal eller sosial opprinnelse, eiendom, fødsel eller annet forhold. Det skal heller ikke gjøres noen forskjell på grunn av den politiske, rettslige eller internasjonale stilling som innehas av det land eller det område en person hører til, enten landet er uavhengig, står under tilsyn, er ikke-selvstyrende eller på annen måte har begrenset suverenitet.
Artikkel 3.
Enhver har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet.
Artikkel 5.
Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff.
Artikkel 6.
Ethvert menneske har krav på overalt å bli anerkjent som retts- subjekt.
Artikkel 7.
Alle er like for loven og har uten diskriminering rett til samme beskyttelse av loven. Alle har krav på samme beskyttelse mot diskriminering i strid med denne erklæring og mot enhver oppfordring til slik diskriminering.
Artikkel 8.
Enhver har rett til effektiv hjelp av de kompetente nasjonale domstoler mot handlinger som krenker de grunnleggende rettigheter han er gitt i forfatning eller lov.

 

Artikkel 18.
Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer.

 

 

 

Norge har verneplikt. Og det bryter vel mot:

 

Artikkel 3.
Enhver har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet.
Artikkel 4.
Ingen må holdes i slaveri eller trelldom. Slaveri og slavehandel i alle former er forbudt.

 

Pluss at man i militæret jo mister en del ytringsfrihet, privatliv, rettferdig rettergang, ol.

 

 

I Norge må man i fengsel hvis man ikke betaler barnebidrag.

At man ikke skal ha gjeldsfengsel står vel ikke direkte i menneskerettighetene, men er en modell som alle vestlige land har akseptert for veldig lenge siden, men fremdeles har man det altså. Og med phater est lovgivningen får man vel heller ikke en rettferdig rettergang.

 

Osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...