Gå til innhold

En glad nyhet, Krekar løslates om 3 uker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en sak som vil trekke regjeringen ned på meningsmålingene så snart velgerne forstår at man ikke kan kaste ut Krekar uansett om det er blått eller rødt styre.

Selvsagt kan man om man våger. Problemet i Norge er at vi opptrer som feige. Det vi kan er å gi han til USA. De var veldig interessert i han for noen år tilbake. Kan ikke tenke meg at interessen har blitt mindre. Så det gjenstår å se om vår regjering har mer baller en den tidligere PK gjengen av sosialister som styrte dette land i 8 lange år.

Lenke til kommentar

Selv ikke FRP står over loven.

Hvilken lov? Menneskerettighetene som Norge har skrevet under på? Den kan vi fint bryte, det handler om vilje. Eller er et noen som tror Norge blir invadert om Krekar kastes ut og blir dømt til døden i Irak? Det som vil skje, er at ingen bryr seg. Krekar har liten betydning i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener altså at Norge skal bryte menneskerettighetene.

Ja så absolutt bør disse reglene utfordres. De er ikke oppdatert til dagens utfordringer i verden. Gi meg en god grunn til at Norge skal brødfø et menneske som har truet vår nasjon og våre statsledere? Altså en god grunn, ikke bare det samme tøvet om menneskerettigheter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Norge utleverer ikke folk til land der de risikerer dødsstraff. Punktum.

(Dette har ikke endret seg siden forrige gang Erna Solberg drev og skulle eksportere Krekar.)

Så kan man ønske seg at denne praksisen endres, og man kan til og med kalle dette 'å ha baller'.

 

Uansett hva Norge gjør vil noen hevde at vi er slaver av X.

Da er det like greit å ta et valg og stå for det. Kritikk får man uansett.

Lenke til kommentar

Nok en sak som vil trekke regjeringen ned på meningsmålingene så snart velgerne forstår at man ikke kan kaste ut Krekar uansett om det er blått eller rødt styre.

 

Naturlig at Krekar-saken trekker ned regjeringen. FRP sa klart og tydelig at de ville sende ut Krekar umiddelbart dersom de satt i regjering. Så kom de i regjering, ingenting skjedde og FRP begynte å ro siden de selvsagt ikke kunne gjøre noe særlig. At han satt i fengsel ble en grei unnskyldning.

 

Nå slipper han altså ut og da er det naturlig med fokus på at FRP har lovet mye mer enn de kan holde. Krekar-saken er glitrende eksempel på hvor useriøst FRP er som parti.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar

det vi burde gjøre med folk som ikke kan sendes tilbake fordi de vil bli drept: steng dem inne en plass, vann og brød på livstid evt. frem til det er trygt å sende dem hjem

En mann som har truet våre nasjonale interesserer bør selvsagt være under kontroll 24 timer i døgnet. En slik person skal ikke ferdes fritt i samfunnet. Men vi skal behandle personen humant. Så litt mer en vann og brød kan han få. Men ut bør en slik person, spesielt når det er land som ønsker og stille han til rette. Som du ser, så er det ingen som til nå har kommet med et argument for hvorfor vi ikke kan sende Krekar ut. Kun den gamle leksa om menneskerettighetene, som daglig brytes i de fleste land også i Norge. Vår varetekt av ikke dømte personer kritiseres, vi har i alle år hatt samvittighetsfanger (militærnektere). Men få reagerer på det. Det er viktigere og forsvare en trussel mot vårt samfunn, som Krekar kan være.

Lenke til kommentar

Isbilen. Hadde du ingen argumenter for hvorfor vi skal beholde Krekar? Kun det du har lært av eliten her i landet som forteller ikke tenkerne at vi ikke kan bryte menneskerettighetene. Det sier litt om flokkmentaliteten her i landet. Vi er en gjeng slaver, som nikker i takt.

Det er forskjell på å ville endre reglene og å bryte dem.

Her er forøvrig nok et eksempel på hvordan du sanksjonerer folk som er uenige med deg. Jada, jeg er en sau. Bææ, kyss meg midt i den krøllete ræva mi.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Isbilen. Hadde du ingen argumenter for hvorfor vi skal beholde Krekar? Kun det du har lært av eliten her i landet som forteller ikke tenkerne at vi ikke kan bryte menneskerettighetene. Det sier litt om flokkmentaliteten her i landet. Vi er en gjeng slaver, som nikker i takt.

Det er forskjell på å ville endre reglene og å bryte dem.

Her er forøvrig nok et eksempel på hvordan du sanksjonerer folk som er uenige med deg. Jada, jeg er en sau. Bææ, kyss meg midt i den krøllete ræva mi.

 

Hva du kaller deg selv for være opp til deg. Men at du benekter flokkmentaliteten i dette land, sier at du enten er ung eller har missa noe på veien. Er det noe som er kjent her i landet er flokkmentaliteten. Man skal lydig følge flokken. Ellers registrer jeg at du ikke har noen argumenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det noe i veien med din definisjon av "argument". Jeg teller røflig seks fra min side så langt, uten at jeg gidder å dele dem opp i hoved- og støtteargumenter. At du er uenig betyr ikke at de ikke er argumenter. Jeg trenger ikke å gjenta at det ikke er bare å trosse menneskerettighetene.

 

Det er helt greit at du ønsker et system hvor man kunne kastet ut Mulla Krekar, men da må du engasjere deg politisk for å få gjennom et slikt opplegg. Å bare bryte reglene etter eget forgodtbefinnende gjør man ikke i et moderne demokrati.

Kanskje USA gjør slike ting, men vi er bedre og mer sivilisert enn dem.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da er det noe i veien med din definisjon av "argument". Jeg teller seks fra min side så langt, uten at jeg gidder å dele dem opp i hoved- og støtteargumenter. At du er uenig betyr ikke at de ikke er argumenter. Jeg trenger ikke å gjenta at det ikke er bare å trosse menneskerettighetene.

Ok, nå har du gjentatt dette med menneskerettighetene. Kan du da komme med et par eksempler på hva du mener vil skje, om Norge bryter enkelte av disse regler? Bryr du deg like mye om de daglige brudd Norge gjør? For siden du er så opptatt av disse regler, så forventer jeg at du vet at vi bryter menneskerettighetene daglig. Noe vi har gjort i mange, mange år. Samvittighetsfanger og varetekt.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fn/kraftig-fn-kritikk-mot-norsk-varetekt-og-isolasjon/a/10048179/

http://www.amnesty.no/aktuelt/hva-er-en-samvittighetsfange

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en overtredelse rettferdiggjør en annen kan vi jo bare gi faen i alt.

Det er ikke noe svar, men jeg forstår.

 

Hadde du ellers noen ide om det du påstår vil gi konsekvenser for Norge om vi bryter disse regler? Eller er det kun en lært frase du kaster ut, fordi det høres så troverdig ut? For det er ikke uvanlig at folk gjør det og ingen stiller spørsmål. Venter spent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...