Gå til innhold

Du risikerer å tape i Counter Strik om du ikke er Telenor-kunde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Telenor bruker denne teknikken for å vinne kunder, ikke gi de en ekstra mulighet. Er forskjell på et firma som prøver å gjøre det bra for kundene og et firma som gjør alt de kan for å tjene mer. Sitter selv på en heftig linje, den er stabil og har vært nede en gang i 1 time på 5år. Bor i blokk, hadde først 60\60mbit og så bygget dem ut og satt opp hastigheten (150\150) uten å trekke opp prisen. For de er ikke ute etter å lure meg, men gi meg en mulighet og goder uten å måtte betale i bøtter og spann. Bytta fra Telenor til talkmore også på mobilen, ingen binding og mulighet til å endre abonnement som jeg selv vil. Koster meg 100 kroner mindre også. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt velger Telenor, utenom de som ikke har noe valg.

Meningsløs rabling fra din side. Telenor gjør det de kan for å få et attraktivt produkt. Dette er en liten del av dette. Selvfølgelig vil Telenor tjene penger, på lik linje med alle selskaper.

 

Og dette har ingenting å si på ustabile linjer. Det er aksessnettet ut til kundene som er problemet, ikke backbonet. Blir irrelevant i denne sammenheng.

 

Dette vil gi litt lavere responstid, da trafikken slipper å gå via andre peering-partnere. Det er normalt sett snakk om noen få prosent lavere responstid.

 

 

Var nok noe babling fra min side, men mente det at det er forskjell på hvordan man tjener de pengene. Vil ikke si at Telenor er noe bra på service eller noe utenom dekning. Mente heller ikke å sammenligne nettet mitt med telenor sitt, men bare å skryte på det litt. Jeg er litt trøtt i knotten bare :)

Lenke til kommentar

Selvsagt gjør Telenor dette for å få nye kunder (samt beholde eksisterende kundemasse). Ingenting galt i det. Tvert imot er det positivt med slik produktutvikling.

 

Burde Telenor heller fokusert på pris, fiber osv? For kostnaden Telenor bruker på å inngå dette samarbeidet som er positivt for en stor andel av Telenors kunder så er det ikke mange ekstra husstander de kunne lagt fiber til.

Lenke til kommentar

Hvis en har tilgang til altibox er telenor et helt uinterressant selskap. Før de fokuserer på tingene som er nevnt i artikkelen bør de først få et tilbud som er så bra og stabilt disse tjenestene de tilbyr faktisk har noe poeng. Har på altibox ennå aldri opplevd å spille BF eller tilsvarende mot europeiske servere med høyere ping tid enn ca. 30 ms. Spiller en på lyse servere har en et par ms pingtid. Uansett hvor bra avtaler de har med spilleselskap hjelper dette lite hvis distribusjonskvaliteten til kundene ikke holder mål. Altibox har 1 ms pingtid til sine servere, det er et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Antar de fleste store ISP'er har peering avtaler (med store innholdsleverandører). Sånt er relativt vanlig, kundene blir lett missfornøyde ellers.

 

Nettet er neppe så åpent som vi ønsker det skulle vært. Her i landet regjerer et parti for DLD og sikkerhetsfolket gidder knapt å søke etter falske VBTS'er selv om de får beskjed. Teknisk innsikt og ønske om å sikre et åpent internett er vel heller ikke-eksisterende blant de på toppen, bare ipad'en deres funker er de vel fornøyd.

 

Telenor er vel de som synes slike avtaler er ekstra stas reklamere med, sjeldent lenge mellom lyspunktene der i gården lissom.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hvis en har tilgang til altibox er telenor et helt uinterressant selskap. Før de fokuserer på tingene som er nevnt i artikkelen bør de først få et tilbud som er så bra og stabilt disse tjenestene de tilbyr faktisk har noe poeng. Har på altibox ennå aldri opplevd å spille BF eller tilsvarende mot europeiske servere med høyere ping tid enn ca. 30 ms. Spiller en på lyse servere har en et par ms pingtid. Uansett hvor bra avtaler de har med spilleselskap hjelper dette lite hvis distribusjonskvaliteten til kundene ikke holder mål. Altibox har 1 ms pingtid til sine servere, det er et godt utgangspunkt.

 

Uff ja for 50 i ping er jo bare SÅÅÅ mye, nei det er ikke det.

Men er jo kanskje ikke noe rart du bare ha 1 ms til altibox sine egne servere.

Lenke til kommentar

 

Telenor er en trussel mot nøytralitet.

Tja, hva om alt de gjør er å å sette opp lukket VPN mot blizzards servere, for å unngå trafikkknutepunkt pga pakkesnusing?

Utroling at det må gjøres så manuelt.

Du kan ingenting om nettverk. De oppretter BGP-naboskap mot Valve/Blizzard, og kjører direkte mot de, istedenfor å gå via en tredjepart. Har ingenting med VPN å gjøre, ei pakkesnusing. Om du ikke veit hva du prater om er det lurt å fremstå mindre bastant, for å slippe å fremstå som en tulling...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Telenor bruker denne teknikken for å vinne kunder, ikke gi de en ekstra mulighet. Er forskjell på et firma som prøver å gjøre det bra for kundene og et firma som gjør alt de kan for å tjene mer. Sitter selv på en heftig linje, den er stabil og har vært nede en gang i 1 time på 5år. Bor i blokk, hadde først 60\60mbit og så bygget dem ut og satt opp hastigheten (150\150) uten å trekke opp prisen. For de er ikke ute etter å lure meg, men gi meg en mulighet og goder uten å måtte betale i bøtter og spann. Bytta fra Telenor til talkmore også på mobilen, ingen binding og mulighet til å endre abonnement som jeg selv vil. Koster meg 100 kroner mindre også. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt velger Telenor, utenom de som ikke har noe valg.

 

 

Og Talkmore er ikke eid av Telenor?

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Talkmore

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en har tilgang til altibox er telenor et helt uinterressant selskap. Før de fokuserer på tingene som er nevnt i artikkelen bør de først få et tilbud som er så bra og stabilt disse tjenestene de tilbyr faktisk har noe poeng. Har på altibox ennå aldri opplevd å spille BF eller tilsvarende mot europeiske servere med høyere ping tid enn ca. 30 ms. Spiller en på lyse servere har en et par ms pingtid. Uansett hvor bra avtaler de har med spilleselskap hjelper dette lite hvis distribusjonskvaliteten til kundene ikke holder mål. Altibox har 1 ms pingtid til sine servere, det er et godt utgangspunkt.

 

Så hvis man har tilgang til fiber, er DSL helt uinteressant? Jøss...

 

Og en ISP har lav ping-tid til servere i sitt eget nett? Jammen lærer jeg nye ting hver dag...

 

OK, jeg skal ta av sarkasme-hatten et øyeblikk. Jeg har Telenor VDSL (som nylig ble oppgradert til) 50/15, som yter 58/21. Mer er det ikke å hente på kobber. Ville jeg heller hatt fiber? Selvfølgelig. Hvis fiber-toget en dag kommer kjørende forbi, håper jeg det står CD (Telenor) på det, som er en løsning som er teknisk overlegen både Altibox og Telenor FTTH.

Lenke til kommentar

Er dette allerede tatt i bruk? Siden jeg kom opp i mot 900 KB/s når jeg til vanlig kommer opp i maks 600 KB/s i går når jeg oppdaterte Blizzard sin launcher/WoW.

 

Ellers veldig greit å faktisk få en bedre opplevelse, siden Blizzard spill er de jeg spiller mest.

tror du har misforstått , de gjør ingen ting med selve hastigheten , men du skal kunne oppnå lavere ping om mot blizard sin server .

Lenke til kommentar

 

Telenor kunder kommer ikke til å få et noe som helst fortrinn før Telenor fikser hastigheten og bygger ut litt fiber. Ikke bare er det jævla dyrt, men rævva er det og.

Hva har hastighet og pris med ping å gjøre? Lol

Har hatt altibox fiber 2 år, og er lenge siden jeg har hatt så mye problemer med tilkobling opp mot infrastruktur i Europa.

Hastigheten er grei, men ping er konstant på vandring, er så forba... irriterende!

Lenke til kommentar

 

Telenor bruker denne teknikken for å vinne kunder, ikke gi de en ekstra mulighet. Er forskjell på et firma som prøver å gjøre det bra for kundene og et firma som gjør alt de kan for å tjene mer. Sitter selv på en heftig linje, den er stabil og har vært nede en gang i 1 time på 5år. Bor i blokk, hadde først 60\60mbit og så bygget dem ut og satt opp hastigheten (150\150) uten å trekke opp prisen. For de er ikke ute etter å lure meg, men gi meg en mulighet og goder uten å måtte betale i bøtter og spann. Bytta fra Telenor til talkmore også på mobilen, ingen binding og mulighet til å endre abonnement som jeg selv vil. Koster meg 100 kroner mindre også. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt velger Telenor, utenom de som ikke har noe valg.

 

 

Og Talkmore er ikke eid av Telenor?

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Talkmore

 

 

Jo, samme gjelder djuice. Men man merker forskjell på service, priser og muligheter man får. Så det er det samme om de er eid av telenor eller ikke, telenor gir fortsatt elendig service og sniker på deg enda et år med binding på abonnementet.

Lenke til kommentar

 

Telenor bruker denne teknikken for å vinne kunder, ikke gi de en ekstra mulighet. Er forskjell på et firma som prøver å gjøre det bra for kundene og et firma som gjør alt de kan for å tjene mer. Sitter selv på en heftig linje, den er stabil og har vært nede en gang i 1 time på 5år. Bor i blokk, hadde først 60\60mbit og så bygget dem ut og satt opp hastigheten (150\150) uten å trekke opp prisen. For de er ikke ute etter å lure meg, men gi meg en mulighet og goder uten å måtte betale i bøtter og spann. Bytta fra Telenor til talkmore også på mobilen, ingen binding og mulighet til å endre abonnement som jeg selv vil. Koster meg 100 kroner mindre også. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt velger Telenor, utenom de som ikke har noe valg.

Meningsløs rabling fra din side. Telenor gjør det de kan for å få et attraktivt produkt. Dette er en liten del av dette. Selvfølgelig vil Telenor tjene penger, på lik linje med alle selskaper.

 

Og dette har ingenting å si på ustabile linjer. Det er aksessnettet ut til kundene som er problemet, ikke backbonet. Blir irrelevant i denne sammenheng.

 

Dette vil gi litt lavere responstid, da trafikken slipper å gå via andre peering-partnere. Det er normalt sett snakk om noen få prosent lavere responstid.

 

Hei!

 

Kan du gi meg en eneste god forklaring på hvorfor Telenor som så vidt meg bekjent, releaser ip-adressen minst en gang per døgn, om det ikke nettopp er for at ingen skal få "fast" IP gratis, og som ødelegger for folk som har større nedlastinger på gang, eller kjører tjenester som krever at man er alltid på?

 

Det fører jo bare til at man må starte på nytt, og derved bruker unødvendig kapasitet. Når dette skjer med masse kunder, så fører det totalt til mer trafikk, og enda mere problemer og klager.

 

Telenor er en gammel og tungrodd mastodont, som dessverre ikke evner å se på ting fra kundens ståsted. De fungerer til tider som om de fremdeles var 100 % offentlig eid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...