Gå til innhold

Hvorfor snapper du meg maten din liksom?


ub40

Anbefalte innlegg

jeg skjønner virkelig ikke greia med dere som skal snappe helt totalt uinteressante ting? Bilder av et fat med tre skiver på og info om at du skal spise, who fucking cares? Eller bilde av at du står i kø, eller er på bussen? er så bortkasta tid og energi å åpne slike snaps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skjønner virkelig ikke greia med dere som skal snappe helt totalt uinteressante ting? Bilder av et fat med tre skiver på og info om at du skal spise, who fucking cares? Eller bilde av at du står i kø, eller er på bussen? er så bortkasta tid og energi å åpne slike snaps.

 

Avinstaller?

 

Nei - jeg har heller ikke snapchat, og har absolutt ingen planer om å anskaffe det. DU sa akkurat grunnen

 

Ole

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså greit nok at snapchat er en meningsløs greie, men det går da an å snappe relativt interessante ting også. Hvis det er noe spesielt noen foretar seg eller vil vise frem noe gøy/spesielt de har anskaffet seg eller så, så er det brukbart og til og med gjerne interessant. Men ærlig talt, snappe speilegget sitt er maksimalt uinterssant!!

Lenke til kommentar

Altså greit nok at snapchat er en meningsløs greie, men det går da an å snappe relativt interessante ting også. Hvis det er noe spesielt noen foretar seg eller vil vise frem noe gøy/spesielt de har anskaffet seg eller så, så er det brukbart og til og med gjerne interessant. Men ærlig talt, snappe speilegget sitt er maksimalt uinterssant!!

 

MMS?

 

 

Ole

Lenke til kommentar

 

Hva... Hva er "korrekt" bruk av Snapchat, da?

Ingen bruk.

 

Jeg har mye nytte i Snapchat faktisk. Ja, jeg sa "nytte". Ofte kommuniserer jeg der fremfor sms, spesielt om det er nødvendig å vise noe på et bilde.

 

Har det også morro der, mye humor. Ihvertfall for oss så synes det er morsomt.

 

Hender også at jeg sender utrolig kjedelige ting, som at jeg f.eks. står i kø eller at jeg skal spise det som ligger anvist på tallerkenen.

 

 

 

Greit nok at det er mye unødvendig dritt på Snapchat, de som nettopp har fått ny unge vil ALLTID sende tusen snapper av ungen når den gjør nøyaktig det samme hver gang. Og med "nettopp fått ny unge", så mener jeg 2 år siden. Interessant? Nei.

 

Men vi har verre ting å klage på. Det å klage på hva folk snapper eller skriver på Fb er en trend jeg er litt lei av å høre om. Selv om det er sant så er det slitsomt å høre på klaging hele tiden. Før du peker på meg så innrømmer jeg at jeg klager jeg også, så kan egentlig ikke si noe på det. Klaging, drittslenging, sarkatisk kritikk er også et særlig brukt virkemiddel i humor. Det er morsomt, men folk tar den negative energien med videre og det blir ikke humor lenger. Hvis bare folk kunne tatt det som hva det er, humor, og samtidig vært mer akseptable og forståelsesfulle for omverdenen. Løsningen min er å tilpasse seg verden og lære å trives bedre med den negative verdenen vi lever i. Det nytter ikke å gjøre noe med det, og jeg er atpåtil en del av det selv.

 

 

Poenget er (utenom den åpenbare digresjonen), Snapchat kan brukes til nyttige ting og morsomme ting, og det er mange som faktisk har nytte av det. Får du uninteressante snaps, synd for deg, føler med deg. Men det er mange positive bruksområder for Snapchat også. Man skulle bare vært flinkere å fysisk henge med folk, enn å kommunisere med en virtuell representasjon av dem.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Nevne? Se for deg generelt småvittige ting som kan skje en vanlig hverdag, og du får en ide.

 

Du kan ikke nevne noe, nei?

 

 

Det er vanskelig å gi en god beskrivelse av et humoristisk bilde. prøv selv å gi en beskrivelse av (ikke-humoristiske) Skrik som yter originalen rettferdighet.

 

Du kan dog få et generelt eksempel på noe morsomt som kan dukke opp: et fat med tre brødskiver. Da har jeg vært like spesifikk som OP. Humoren/ikke-humoren avhenger av en del andre faktorer enn det rent materielle innholdet, men humoren forsvinner hvis man må forklare dette i detalj. I tillegg er det mye intern humor ute og går. Må jeg skrive et essay for å få debattanter til å forstå enkle prinsipper?

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...