Gå til innhold

Musikkindustrien ønsker skatt på harddisker og tomme CD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12983741234

Galskap, Man har betalt for musikken/filmen/spillet, ikke mediet det ligger på. Om man har lyst til å lage seg en kopi i tilfelle mediet går i stykker skal da ikke den som lagde musikken/spillet/filmen få betalt igjen. Hva blir det neste?

Lenke til kommentar

To problemer,her, for det første er piratkopiering av musikk fallende pga streaming og andre løsninger, for det andre så brukes hardisker i liten grad til lagring av musikk enkelt å greit pga størrelsen, du fyller ikke en 2TB disk med musikk for å si det slik.

 

En avgift på mobiler siden de brukes til å spille av musikk hadde gitt mer mening.

 

Ja streaming reduserer inntektene til musikk industrien. Det er ikke harddiskene sin skyld

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan godt betale skatt på slike medier jeg for da kan man jo piratkopiere alt man vil for man har alt betalt for det... er i det miste det argumentet jeg kommer til å bruke..

 

For jeg har jo alt betalt bransjen en sum for at jeg kanskje putter deres media på disken.. Så det gjør jo at det er en tjeneste jeg betaler for og dermed kan argumenteres for at jeg har betalt bransjen for alt jeg putter på disken..

 

Ikke akkurat helt korrekt, men det faller i samme logiske gate som forslaget om skatt på slike enheter i utgangspunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stopp pressen!

RIAA har kommet med krav om skatt på ører, ettersom vi kan høre musikk med de. Siden man kan komme til å høre musikk på uautoriserte steder, gratis til og med, vil dette i særdeles stor grad ramme inntektene til platekompaniene.

 

MPAA har i lys av dette kommet med et tilsvarende forslag om øye-skatt, ettersom alle med øyne vil ha mulighet til å se film på ulovlig vis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har vi allerede en avgift på lagringsmedier her i Norge, nettop for å erstatte tapt salg fra privatkopiering. Denne er dog betalt av staten før vi forbrukere ser noe til det.

 

Over middels idiotisk da det er mye å lagre annet enn musikk...

 

Har aldri hørt om noe slikt i Norge. I Sverige derimot så er det slik, og har jo vært en del i Norske medier om det også. :)

Lenke til kommentar

Gi faen, har dere ikke nok penger allerede? Finn heller løsninger som kommer kunden til fordel, istedet for å tvinge folk til å betale mer penger til de som ikke klarer å utvikle seg selv. Adapt or die. Selvsagt, musikk vil leve videre uansett. Det er ikke som om en kultur dør pga. de store plateselskapenes undergang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...