Gå til innhold

TEST: Honor 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er kameraet på denne i forhold til Galaxy S4? Kjøpte meg nettopp en S4+ til omtrent samme pris som denne, men ser denne har bedre specs på papiret iallfall, og hvis den har like bra (eller bedre) kamera, så sender jeg kanskje S4-en i retur.

 

send s4 tilbake, honor 6 er overlegen på alle områder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette tror jeg er en veldig bra telefon til en overkommelig pris. Dette viser at de andre store mobil produsentene til en viss grad over priser produktene sine.

 

Og når det gjelder launcher (desktopen) så er jo det noe av det fine med Android, liker du det ikke, bytt til noe annet. Det finnes sikkert over 20 forskjellige på Google play og velge mellom.

Lenke til kommentar

På nettbutikkene som fører Honor 6 står det ingenting om at den støtter NFC, mens dere skriver at vi kan glede oss over at den gjør det. Er det flere versjoner av telefonen enn den som selges i norske butikker per nå?

 

 

Du har rett i en ting, og det er usikkerheten. Vi må alle her på berget, leve med denne. Det kan lønne seg å dobbeltsjekke eller trippeltsjekke hvilken spesifikk variant av modellene som blir solgt. Gjelder også andre merker og modeller enn Huawei eller Honor.

 

Når man sjekker Honor 6 mot GSMarena så finner man modellene:

 

Available versions:

- H60-L01 TDD LTE (Single SIM)

- H60-L02 FDD&TDD LTE, WCDMA

- H60-L12 FDD LTE, WCDMA, NFC

- H60-L12 FDD LTE, NFC

 

http://www.gsmarena.com/huawei_honor_6-6461.php

 

Det tyder på at det leveres modeller både med og uten NFC. Samt en rekke andre små forskjeller.

Endret av G
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt min nye Honor 6 noen timer så sitter jeg med mange positive inntrykk og et par (små?) irritasjonsmoment. Irritasjonen er dog ikke så stor at den drar helhetsinntrykket ned noe særlig.

Jeg har hatt et par Huawei-telefoner så det var særdeles lett å sette seg inn i denne. Den føles lett, størrelsesmessig så ligger den bedre i hånden enn min Sony Z2 selv om forskjellen i bredde er liten.
Den virker responsiv og rask når det gjelder vanlig bruk, krevende spill o.l. er uansett ikke noe for meg så det får jeg ikke testet. Skjermen virker behagelig.
Den bringer tilbake gode minner fra da jeg hadde Huawei P6. Snarveiene er betydelig bedre enn de er på min Z2 og full på høyde med de jeg opplevde på Samsung S4.
Kamera har jeg ikke sjekket siden jeg uansett hovedsaklig bruker "vanlige" kamera til slikt og mobilkamera er kun til bruk når det er eneste alternativ.
Artikkelforfatter synes musikkspilleren har litt lav lyd, men den er på ingen måte lavere enn den er med min Z2 og det jeg har opplevd med Samsung sin S-serie. Jeg bruker dog kun "vanlige" propper og ikke headset.

Utseendemessig så synes jeg den er grei, men den kan nok virke for "blank" og "glatt" for enkelte.

SÅ til irritasjonsmomentene. I statuslinjen så vises ikke hvilket type datanett man til en hver tid er koblet til (4G, 3G eller Edge), den viser kun "piltegn" som indikerer opp-/nedlasting av data.

Siden med Varsler fungerer som på de fleste telefoner, men det synes å mangle en "knapp" for å fjerne alle varslene på siden. Når jeg innstallerte en del nye apper så måtte jeg klikke på (starte)hver enkel for å få den bort fra "Varsler" og statuslinje, og akkurat det er mitt store irritasjonsmoment. Det er dog på langt nær stort nok til å få meg til å kvitte meg med telefonen. Honor 6 blir nok min hovedtelefon fremover og min Z2 vil kankje lete etter noen i familien som ønsker å "arve" den.

PS!! Det fulgte IKKE ørepropper med telefonen, nå er det ikke et problem for meg siden jeg normalt ikke bruker de som følger med telefoner.

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til 2 700 kr bør jeg kjøpe denne eller S4 Active til kona?

 

Er fornøyd, men ikke kjempefornøyd med min S4 Active. Kameraet kunne vært bedre, samtalekvaliteten varierende - men den er jo vanntett da...

 

Returnerte en Huawei telefon for et par år siden pga elendig samtalekvalitet. Noen erfaringer med denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...