Gå til innhold

Beviser mot måneferdene?


Delvis

Anbefalte innlegg

Hm? Var ikke dette filmet på jorda da? Jeg trodde du mente det hele tiden? :huh: Så feil kan man ta ...

Noe er filmet på jorden og noe er filmet i rommet. Her har du et spesiallaget fotoaparat for bruk på månen

 

hassie5b.jpg

 

Kan du på bildet under se det spesiallagde filmmagasinet i en fake månelander på jorden ? Hva tror du det er bilde av på de 120 bildene i magasinet ?

 

2v2yvt3.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor er det at en del av Apollo programet var fake et problem ? spiller vel ingen rolle det ?

Fordi det er jug. Fordi det er en av de største bragdene vi som menneskehet har gjort og dere driter på ettermælet til alle de involverte. Fordi jeg vil ikke la uinformerte påstander som ikke har noe med virkeligheten å gjøre stå uimotsagt. Fordi jeg rett og slett sliter med å skjønne hvordan folk klarer å få seg til å tro på det jeg anser som fantastisk idioti med mindre de mangler kunskapen om hva som egentlig skjedde. Fordi jeg brenner for temaet.

 

Hvorfor er det at Apollo-programmet ikke var fake et problem? Spiller vel ingen rolle det?

 

Nå må du ta deg sammen, ingen har sagt at hele Apollo programet er fake. Det er bare deler av programet som er fake av PR-hensyn. Det var viktig å få frem at USA er best, bedre enn USSR

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

 

 

 

Bevegelsene i det klippet levner liten tvil.

Dette er en lett liten modell.

Ta en titt fra 3.24...

 

https://youtu.be/TB4TenTk-Bc?t=205

 

Ja det er så fake som det bare kan få blitt
Mulig dere har forklart det, men kunne dere gjenta hva dere mener er fake? Hvorfor er noen bevegelser i et kamera beviser på at det er fake?

Hva er det som er så fake som det bare kan få blitt?

Lenke til kommentar

Her ligger resten av månelanderen i en trekasse etter fotograferingen

Synes svaret du fikk i 2016 fortsatt passer så jeg siterer det:

"Ok? NASA never uses equipment models for display, development, training, and publicity? You really have no concept of using inexpensive models for design development and training?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må du ta deg sammen, ingen har sagt at hele Apollo programet er fake. Det er bare deler av programet som er fake av PR-hensyn. Det var viktig å få frem at USA er best, bedre enn USSR

Poenget fløy deg over hodet.

Men sånn at vi har det på det rene, hvilke deler av Apollo-programmet blei forfalsket mener du? Sånn at vi er enig om hva vi diskuterer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må du ta deg sammen, ingen har sagt at hele Apollo programet er fake. Det er bare deler av programet som er fake av PR-hensyn. Det var viktig å få frem at USA er best, bedre enn USSR

 

 

 

Og akkurat her er et av hovedpoengene til at konspirasjonsteorien din faller.

Russerne fulgte hele Apollo 11 ferden VELDIG nøye.  Det ville ha vært en GIGANTISK sak for dem å ta USA i løgn.  Men de gjorde det ikke.  Fordi den fant sted.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå må du ta deg sammen, ingen har sagt at hele Apollo programet er fake. Det er bare deler av programet som er fake av PR-hensyn. Det var viktig å få frem at USA er best, bedre enn USSR

Poenget fløy deg over hodet.

Men sånn at vi har det på det rene, hvilke deler av Apollo-programmet blei forfalsket mener du? Sånn at vi er enig om hva vi diskuterer.

 

Jeg tror alle bilder/filmer med astronauter på månen er laget på jorden. Jeg har vanskelig for å tro at det var noen astronauter i de månelanderne som landet på månen og de elektriske (self deployed) månebilene tror jeg i sin helhet var fjernstyrt (remote control) fra jorden, ikke bare et fjernstyrt kamera som du tror. BTW: Jeg tror heller ikke Gagarin var i romfartøyet som gikk rundt jorden 1961, bare en båndopptager med Gagarins stemme. Det var ingen i romkapselen som landet på jorden. Gagarin hadde angivelig hoppet ut i fallskjerm :)

 

2u9snpl.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Så de var på månen, men bare med trådløse ting, altså, ikke mennsker?

Det er jo nesten en større bragd enn å sende mennesker på den tiden :)

Nei før den tiden hadde du allerede blant annet, 
 
Luna program 1959 -1976
Zond program 1964 - 1970
Lunar Orbiter program 1966-1967
Surveyor program 1966 - 1968
 
Apollo programet var bare en fortsettelse av det  :)
 
surveyor.gif
Endret av Ove38
Lenke til kommentar

 

Her ligger resten av månelanderen i en trekasse etter fotograferingen

Synes svaret du fikk i 2016 fortsatt passer så jeg siterer det:

"Ok? NASA never uses equipment models for display, development, training, and publicity? You really have no concept of using inexpensive models for design development and training?"

 

Du hopper over hovedpoenget, et spesiallaged filmmagasin til bruk på månen befinner seg i en fake månelander på jorden.

 

https://www.smithsonianmag.com/smart-news/auction-one-only-cameras-ever-make-it-back-moon-180949605/

 

2v2yvt3.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

 

 

Her ligger resten av månelanderen i en trekasse etter fotograferingen

Synes svaret du fikk i 2016 fortsatt passer så jeg siterer det:

"Ok? NASA never uses equipment models for display, development, training, and publicity? You really have no concept of using inexpensive models for design development and training?"

 

Du hopper over hovedpoenget, et spesiallagde filmmagasin til bruk på månen befinner seg i en fake månelander på jorden.

 

https://www.smithsonianmag.com/smart-news/auction-one-only-cameras-ever-make-it-back-moon-180949605/

 

Og hvordan beviser det noe som helst? Står det noe sted at samtlige kamera som ble laget av denne typen ble sendt til månen? Selv om kameramodellen ble laget spesifikt for måneferdene ble det nok laget litt flere enn de som faktisk ble tatt med til månen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser også at mange av disse konspirasjonsteoretikerne bruker mangel på stjerner i bildene som et argument. Altså, kan dere null om hvordan kameraer og eksponering fungerer? Eksponerer man etter bakken som også er veldig lys på månen vil man jo ikke se stjernene tydelig, selv på månen.

Nei, jeg har ikke sagt det. Men hva med de et tusen andre feil som er funnet, hvordan forklarer du dem ? Hvorfor er jorden i Apollo bildene fra månens overflate så liten ? Jorden er jo fire ganger større enn månen og skulle da se fire ganger større ut ?

 

as17-134-20387.jpgAS17-134-20471.jpg

Endret av Ove38
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...