Gå til innhold

Har du ein psykopat i magen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det du gjør er å prøve å forbedre et allerede totalt usmakelig konsept med å erstatte de uskyldige med noe annet. Men målet ditt vil uansett være å drepe ubevæpnede, uskyldige (riktignok digitale) mennesker og uten noe annet mål enn det (OK, kanskje zombiene er unntaket, men for å fungere må jo de angripe spilleren, og målet blir dermed "å overleve").

 

"Å drepe absolutt alle bare fordi jeg vil" er fremdeles psykopatisk, eller psykopatetisk om du vil.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Synes løsningen til Thomas var genial, jeg! :D

 

 

Men, en annen ting: Dishonored ble skrytt opp i skyene. Et spill man visstnok kunne gå igjennom helt uten å drepe noen.. De som valgte å drepe én eller flere, hva sier det om dem?! De tok et "uskyldig liv" i det spillet, vi vet jo for lite/ingenting om en enkelt mob der til å vurdere omstendighetene til hvorfor "mennesket" var der, og handle deretter om vedkommende fortjente å bli spart eller drept.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En kommentar jeg ofte hører er "Hvem er det som spiller GTA og ikke har det gøy med å gå helt bananas av og til, for å se hvor mange politi/militære man kan få etter seg, hvor mange stjerner" .. Folk som av og til slår ned tilfeldige for penger, eller for moro, eller kjører inn i en folkemengde.. Hver gang dette kommer opp, så "nikker" de fleste gjenkjennende, smiler og mimrer om "good times" ..

 

Selv gjør jeg aldri det som beskrevet over. Synes det ikke er noe gøy. Det er ikke noe for meg. Ei heller er spillet Hatred noe for meg.

 

Spillet Hatred er allikevel helt OK i min bok (det er bare ikke noe for meg).

 

Det jeg lurer på er, - for jeg ser virkelig ikke helt den store forskjellen. Hvorfor er det å "gå mayhem" i GTA helt fullstendig akseptabelt blant de aller fleste, mens dette spillet får pepper så det holder, fordi det "dreper uskyldige"? Bodycounten i GTA er mye høyere, og der smiler alle, fra øre til øre mens de holder på..

Lenke til kommentar

Dette er bare gratis PR for utviklerne av Hatred. Sensur av kreativitet enten det er bra eller dårlig er noe jeg ikke liker overhode.

 

Spillet ser jo sykt ut når en kobler det til virkeligheten. Det gjør ikke jeg og ser på det som et spill hvor en går koko å skyter alt som beveger seg. Ikke spesielt ulikt 99% av spillene som kommer ut...dem er bare pakket inn i en historie som kunne oftest vært laget av en gjeng unger i 10 klasse.

 

Så at Steam velger å ikke selge dette er ikke annet en å spille politisk korrekt og for å slippe bråk senere. Men det hele blir liksom så tragikomisk når en vet hvilke utvalg av ekstremt voldelige spill som allerede ligger på Steam.

Lenke til kommentar

 

Sliter litt med å skjønne korleis dette spillet skal holde på spilleren viss det einaste man kan gjere er å drepe. Får man ikkje poeng eller i det minste politiet etter seg?

 

Man ser allerede i traileren at man får politiet etter seg, så noe form for utfordring må det være.

 

 

Knall om spillet har i seg litt utfordring.

Lenke til kommentar

Oi, enda en video av en "frustrert" fyr som har en mening! I tillegg er han en amerikaner som tøyer strikken for "freedom of speech" til det absurde, som et bevis på at overraskende mange amerikanere har misforstått uttrykket.

 

Hurra.

 

Jeg er overbevist!

 

 

:roll:

 

Ingen som trenger å overbevise deg. Hele poenget er at du ikke trenger å kjøpe spillet om du ikke liker det. Denne amerikaneren du refererer til (Boogie) blir ikke å kjøpe spillet, men mener allikevel at alle har rett til å publisere det de vil.

Lenke til kommentar

Denne amerikaneren du refererer til (Boogie) blir ikke å kjøpe spillet, men mener allikevel at alle har rett til å publisere det de vil.

 

Han er fremdeles en amerikaner som tydeligvis har misforstått "freedom of speech"-begrepet alle med sære meninger dessverre er blitt så glade i å slenge rundt seg, uten at de forstår hva det innebærer.

 

"But it's in the Constitution, so it's my right to be an idiot".

Lenke til kommentar

Boogie er vel ikkje berre "endå ein frustrert fyr". Med over 2 millionar abonnentar har han bygd opp ein av dei større spelrelaterte kanalane på Youtube. Eg synest ikkje kvaliteten på det han lagar er heilt på høgde med Totalbiscuit, men det er interessant å høyre kva han meiner likevel, Han er òg ein av dei som er synleg for spelindustrien, og fungerar derfor som talerør for mange spelarar.

 

Når det er sagt, er eg ikkje heilt einig med han i denne saka. Valve må få lov til å velge vekk innhald dei ikkje har lyst til å selge, og eg har ingen problem med å sjå kvifor dei ikkje ønskar å selge dette. Eg ser problemet med at Steam er so stort at dette kan få store økonomiske konsekvensar for utviklaren, men det blir uansett meir feil dersom Valve skal tvingast til å selge noko dei ikkje ønskar å selge.

 

Kay

Lenke til kommentar

Vel, nei, eigentleg ikkje. :) Og han overbeviste ikkje meg heller, sjølv om det er interessant å sjå kva meining han har. Eg trur Boogie opprinneleg lagde ein video der han gjekk veldig hardt ut mot Hatred, som han seinare trakk. Det kan hende han fortsatt kompenserar litt for denne videoen.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Vel, nei, eigentleg ikkje. :) Og han overbeviste ikkje meg heller, sjølv om det er interessant å sjå kva meining han har. Eg trur Boogie opprinneleg lagde ein video der han gjekk veldig hardt ut mot Hatred, som han seinare trakk. Det kan hende han fortsatt kompenserar litt for denne videoen.

 

Kay

 

Jeg tror ikke han trakk den. Boogie liker ikke Hatred i det hele tatt, men mener at man må få selge de spillene man vil.

 

Spillet er forresten tilbake på Steam.

Lenke til kommentar

@^Th0mas^

 

Eg såg ikkje den opprinnelege videoen Boogie lasta opp, men han fortalte om han her:

 

Ellers ser det no ut til å gå veldig bra for Destructuve Creations. Eg tvilar på at spelet blir noko meir enn ei spekulativ middelmådigheit, men dei får meir merksemd enn spelet fortenar ved å framprovosere overreaksjonar etterfulgt av beklagelsar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Her er vi ved kjernen av noe av det som virkelig irriterer meg kraftig, og som også Johan Golden har som hovedpoeng i sin "Diktator"-skikkelse. Absolutt alle skal mene noe om alt bortimot hele tiden. Vi er vår egen verste sensur, og skal uttale oss om absolutt alt. Informasjonssamfunnets svarte side er definitivt informasjonsoverflod. Aldri har vi hatt så mye info tilgjengelig om alt, og vi rekker ikke å ta noe reelt standpunkt før neste trend eller emne må menes noe om. Ingenting er fritt lenger, vi blir slaver av folkeopinionen, som til enhver tid skal nullstille alt fordi det ikke tilfredsstiller alles behov samtidig. Åndsverk blir i spillsammenheng meningsløse fordi alle skal bestemme slutten (Mass effect 3.) Man får ikke lov til å være en større aktør og innta et moralsk standpunkt lenger, uten å bli så disset at man må gå ydmyk spissrotgang mellom rabiate unge menn og si unnskyld for at vi faktisk tok et standpunkt vi ikke turte å stå for. Ja, selvsagt har DC "lov" til å lage spill om hva de vil. Men det må være lov til å ha flere tanker i hodet samtidig, og ikke bare sammenligne alt i svart/hvitt uten at det nødvendigivis har noen relevans. For å oppsummere hovedpunktene som gjør at Hatred åpenbart skiller seg ut:

 

1. Grafikk og fysikk er på et helt annet nivå hva angår realisme enn noengang før i spillsammenheng.

2. Spillets utvikler skal selge spillet gjennom bl.a. trailere. Det at gjerningsmannen i disse ikke utviser annet mål/mening enn hat mot verden som rettferdiggjør særdeles brutale og groteske drap på sivilster i alle aldre, tilsier at det ikke finnes noen dypere mening enn dette.

3. Det går ikke an å late som om ikke dette spillet har direkte paralleller til nettopp skoleskytinger, hvor minst én av skyterne har ikledd seg lang skinnfrakk.

4. Å si at det er hyklerisk å fordømme dette spillet vs spill hvor man har en definert "fiende" å forsvare seg mot, er og blir meningsløst.

5. Å sammenligne et interaktivt spill med passiv voldsfilm er også meningsløst.

 

Nye tider krever hardere lut, dessverre, og for de av oss som har fulgt utviklingen noen tiår, ser det ut til at "avstumpingen" bare fortsetter blant folk som virkelig burde engasjere seg på helt andre områder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva er forskjellen mellom dette og GTA? Når man har gjort unna det meste av GTA5, er det ikke mye annet å gjøre enn å stjele fly, biler og whatnot og gå på tokt i Los Santos. Da kan man, hvis man føler for det, både skyte, banke opp, og slice opp folk så mye man vil. Eneste forskjellen som jeg ser det, er grafikken. Derfor blir dette definitivt ett kjøp, har som mange andre her ventet på noe ala Postal 1 en god stund nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...