Gå til innhold

ANMELDELSE: Alien Isolation


Anbefalte innlegg

Liker ikke helt de jævla androidene, og synes de ødelegger for mye. "Det er bare en alien." Javel, men hva gjør det når det er en drøss androider som er ute etter å drepe deg? Synes også vi kunne hatt metoder for å stoppe dem lettere. Da mener jeg ikke våpen, men å bruke miljøene til å ta oss av dem hadde jo vært tøft. For eksempel dytte en androide ned i en heissjakt, lure en inn i et lite rom, løpe ut og låse døra, osv.

 

Men det er jo bare småting. Kan trygt anbefale dette til alle som ikke er for opptatt med 30fsp vs 60fps, folk som må ha quicksave, folk som utelukkende fokuserer på grafiske innstilinger osv. Sånne folk kan brenne. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker at de ikke har/hadde autosave. Den mestringsfølelsen man får er gudelig.

Vet ikke med dere, men første gang jeg rundet Mario til NES følte jeg meg som en gud.

Å begynne med tre enkle liv, og gå igjennom åtte soner med vanskeligere nivåer i hver eneste sone var et lite helvete. Sinne, tårer, gi opp livet utallige ganger, bare for å kjenne den følelsen av mestring da du rundet spillet var unikt.

 

AvP hadde færre saveslots med høyere vanskelighetsgrad, en vesentlig bedre løsning spør du meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er du idiot nok til å bruke en campfire i Dark Souls kommer alt av fiender tilbake. Hvordan er det "å få noe ut av å gjøre det samme om og om igjen", men det er bare repetitivt og kjedelig i Alien: Isolation? :hmm:

Du tjener sjeler, som er basisen for hele spillverdenen? Du kan umulig ha spilt Dark Souls.

 

edit:

Du vet, såkalt "grinding".

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Her tar jeg opp det klassiske kortet "jeg har holdt såpass lenge på med dette at jeg vet bedre" kortet...hehe.

 

Ingen hodeklokker eller stereo oppsett kan måle seg med surround opplevelsen en får i spill. Det åpner opp en ny dimensjon i spill. Og dette virker som et spill som en rett og slett går glipp av mye om en spiller det i stereo.

 

Den kjøper jeg ikke helt. Jeg har bestandig foretrukket hodetelefoner fremfor noe surround-anlegg jeg har hørt. Det samme gjelder på kino. Jeg hører "for godt" separasjonen av høyttalerne som lyden kommer ut av. Og jeg har gamet en del år nå. Les nå "hører for godt" i riktig kontekst :)

Lenke til kommentar

 

Er du idiot nok til å bruke en campfire i Dark Souls kommer alt av fiender tilbake. Hvordan er det "å få noe ut av å gjøre det samme om og om igjen", men det er bare repetitivt og kjedelig i Alien: Isolation? :hmm:

Du tjener sjeler, som er basisen for hele spillverdenen? Du kan umulig ha spilt Dark Souls.

 

edit:

Du vet, såkalt "grinding".

Jeg har spilt alle tre, og leverte en anmeldelse av Dark Souls 2 som ble slaktet av communityet her i løpet av få minutter. Å la alle fiendene respawne når man lagrer har ingenting med grinding å gjøre. Det er bare for å gjøre spillet lengre, og for å narre deg til å tro det blir "vanskeligere". Hadde det handlet om å grinde, kunne vi gjort det på langt bedre måter.

 

Men som sagt, lagrinen i Alien: Isolation og Dark Souls er svært lik, så å hate ett av dem og elske det andre for nøyaktig samme grunn blir for dumt.

Lenke til kommentar

Her tar jeg opp det klassiske kortet "jeg har holdt såpass lenge på med dette at jeg vet bedre" kortet...hehe.

 

Ingen hodeklokker eller stereo oppsett kan måle seg med surround opplevelsen en får i spill. Det åpner opp en ny dimensjon i spill. Og dette virker som et spill som en rett og slett går glipp av mye om en spiller det i stereo.

 

Jeg har aldri fått en like god opplevelse med et surround sett til spilling som jeg har hatt med et par gode hodetelefoner i en god setup. Jeg har prøvd begge deler, selv på "surround" sett i 200K klassen (riktignok et oppsett som hadde hovedfokus på musikk og stort sett gikk i stereo mode med untak av når en spilte eller så film) . Det desverre veldig mange gjør er å kjøpe seg en av disse "gaming" hodetelefonenne og forventer en god opplevelse, men sitter til slutt igjen med noen fryktelige skrikende og skjærende hodetelefoner som ikke passer seg til noe annet enn kompetativ counter strike spilling da det grusomme lydbilde vistnok gjør det enklere å høre hvor andre spillere befinner seg. Selv er jeg godt over gjennomsnittet interessert i headfi og går gjerne gjennom 5-6 sett med hodetelefoner i året og har da med tiden kommet frem til at det er langt fra alt som passer seg til spilling, min nåværende spill hodetelefon er Phillips Fidelio X1, og kan med hånden på hjerte si at denne hodetelefonen i en grei amp/dac setup vil være svært vanskelig å slå, selv har jeg vertfall ikke vært utfor noe som kommer i nærheten.

 

At et dyrt skikkelig satt opp surround sett, gjerne med et par subber, pute ristere og det følger med i den ekstreme enden av den skalaen kan gi en bedre opplevelse i opptimale forhold, gjerne i et dedikert kinoromm skal jeg overhode ikke krangle på, men da snakker vi om ganske latterlige summer. Men at et skikkelig hodetelefon setup er bedre en det standard logitec surrounden til et par tusenlapper tørr jeg så absolutt å påstå. Delen med optimale forhold er jo og vesentlig, da det for en hodetelefon sin del dreier seg stort sett om å plasere de på hodet og skru forterkeren opp til 11 = optimale forhold uten at du plager noen andre. For en surround sin del er det en del andre faktorer som eksternt støy og eventuelt å ungå naboklager som kommer inn i bildet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Egentlig morsomt når spill som får 10 av 10 egentlig får det bare på grunn av kunsten.


Et Michelin måltid er ikke bedre en et perfekt måltid, men det er Michelin fordi det er drysset ned med masse luksus og farger.


Men du hører fortsatt historier om folk som går ned til en resturant etter at de har vert i en Michelin restaurant. fordi magen er ikke mett.


Slik føler jeg etter at jeg har testet Gamer sine 10/10 spill.

Eneste måten og forklare det på siden jeg er kokk. og jeg vil ikke høres ut som en negativ prick.


En måte og fikse dette på, gi spill til de anmelderne som er fan av spillene, og ikke til en random dude, se på MMO anmeldelsene, må være de verste jeg har sett på hele Internet,


Ellers så blir jeg og teste dette spillet, men ikke alene da jeg hater skumle ting. o,O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...