Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Historian Anthony Beevor suggests in his book, Stalingrad, that, while Zaitsev was definitely a real person, the story of his duel (dramatized in the film) with König is fictional. (fra wikipedia)

 

Det finnes også noe som heter "Zaitsev's memoirs".

 

Zaitsev var leder for en skarpskytter gruppe på 12 mann, og det er visstnok en rekke unøyaktigheter med hvordan det russiske militæret er vist osv osv.

 

Du finner nok en rekke "feil" hvis du leter, men personlig så bryr jeg meg lite om realisme i film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Historian Anthony Beevor suggests in his book, Stalingrad, that, while Zaitsev was definitely a real person, the story of his duel (dramatized in the film) with König is fictional. (fra wikipedia)

 

Det finnes også noe som heter "Zaitsev's memoirs".

 

Zaitsev var leder for en skarpskytter gruppe på 12 mann, og det er visstnok en rekke unøyaktigheter med hvordan det russiske militæret er vist osv osv.

 

Du finner nok en rekke "feil" hvis du leter, men personlig så bryr jeg meg lite om realisme i film.

8844644[/snapback]

 

Enig. God film fordetom :)

 

Er sikkert forresten en del veldig gode historier som man kan lage film av fra Russland (hørte det på noe av ekstramateriellet på Enemy at the gates DVDen), men som har blitt litt begravd med årene.

Lenke til kommentar
Hvilken film synest du er "tidenes beste"

 

Likte en som het Killing Fields, og Saving private Ryan og Hannibal, Rainman

1311636[/snapback]

 

 

 

Hallo. Jeg synes Happy Gilmore å Waterboy er de beste filmene ass. Adam sandler har hovedrollene i begge han er konge ass :p:thumbup: De to burde dere se. :D

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Litt snodig at ingen har nevnt Lucky Number Slevin som absolutt må være verdens beste film. For de som liker running scared, four brothers og boondock saints vil jeg absolutt anbefale den.

 

 

Toppliste (urangert)

 

Lucky Number Slevin

Running Scared

Boondock Saints

The Usual Suspects

The Prestigue (fantastisk film)

Four Brothers

 

Nesten-toppliste (urangert)

Spinal Tap (rett og slett genial for alle oss musikkelskere)

Pick of Destiny (er stor Tenacious D fan)

GNR UYI tour in tokyo

 

 

Vil ikke ha med kopps på den listen, men etter tre pils var den filmen ufattelig morsom. Kan også nevne at Forrest Gump er den eneste filmen jeg (nesten) felte en tåre til, vanvittig sterk - den tristeste filmen jeg noen gang har sett tror jeg. Nå kan dere sikkert si, ja men da har du ikke sett den og den, og det kan godt være.

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å nevne en film som tidenes beste, siden det er vanskelig å sette ulike kategorier mot hverandre. Men jeg kan nevne noen filmer jeg liker svært godt:

 

Flåklypa Grand Prix (dette er i alle fall den beste norske filmen)

The Matrix

De mistenkte (The Usual Suspects)

Lawrence of Arabia

StarWars (den orginale triologien)

Ringenes Herre triologien

Back to the Future triologien

Endret av technofranki
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...