Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye actionfilm som rates bra her.

 

Personlig synes jeg Mulholland Dr. (originaltittel) eller Mullholand Drive som den blir kalt er en veldig bra film, David Lynch. Kompleks story. Hva er drøm hva er virkelighet? Noen her som overhodet har sett den?

 

Dette er er ikke noen happy/fighting/fastcars/bling-bling/gangsta film for de som kun liker det. Dette er en kompleks film som må sees noen ganger for å fatte hva som skjer. Spaca stemning i filmen.

 

Når det gjelder actionfilmer ligger Heat ganske så høyt oppe på lista hos meg.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjempevanskelig å bestemme seg. Får nesten dele de inn i kategorier, for jeg klarer ikke å velge.

 

Beste drama: Shadowlands eller The Remains of the Day.

Beste klassiker: Roman Holiday, Summertime, Brief Encounter, Giant, All That Heaven Allows eller To Have and Have Not.

Beste komedie: What's Up, Doc? og Bridget Jones's Diary.

Beste drama-komedie: Forrest Gump

Beste musikal: Phantom of the Opera (1943), Sound of Music, Singin' in the Rain og Moulin Rouge.

Beste tegnefilm: The Lion King, Beauty and the Best eller The Little Mermaid.

Beste mini-serie: Jane Eyre (2006), Pride & Prejudice (1995), Bleak House (2005) eller North & South (2004).

Beste trilogi: The House of Cards-trilogien eller The Godfather-trilogien.

Lenke til kommentar

Tidenes beste film må vel være Napoleon av Abel Gance. Den var jo minst 25 år forut for sin tid. Dessverre fins ikke 7-timersversjonen lenger, men den restaurerte 5-timersversjonen er vel nok til å gi et inntrykk av filmens storhet. Selv har jeg dessverre bare sett 4-timersversjonen som ble vist i Oslo Konserthus med akkompagnement av Kringkastingsorkesteret.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

I kveld hadde jeg en av de beste filmopplevelsene jeg noen sinne har hatt. Filmen var Finding Neverland, som jeg i utgangspunktet ikke hadde mye tro på. Men det hele endte opp med at jeg satt med tårer i øynene (noe som nesten aldri sjer under film) og var helt satt ut av hvor god denne filmen var.

 

Jeg forventer ikke at andre får samme opplevelsen som jeg fikk, da jeg tror timing spilte en stor rolle. Jeg så denne filmen på det rette tidspunktet i livet mitt, og jeg identifiserte meg veldig godt med karakterene (av grunner jeg ikke nevner her..)

Lenke til kommentar
Mye actionfilm som rates bra her.

 

Personlig synes jeg Mulholland Dr. (originaltittel) eller Mullholand Drive som den blir kalt er en veldig bra film, David Lynch. Kompleks story. Hva er drøm hva er virkelighet? Noen her som overhodet har sett den?

 

Dette er er ikke noen happy/fighting/fastcars/bling-bling/gangsta film for de som kun liker det. Dette er en kompleks film som må sees noen ganger for å fatte hva som skjer. Spaca stemning i filmen.

Naomi Watts kler rollen utrolig bra i den filmen ja.

 

Tidenes beste film blir for meg umulig å rangere, da jeg liker mange filmer fra forskjellige sjangre. Skulle jeg riktignok velge, måtte det blitt Gudfaren.

Lenke til kommentar

Har sett en del filmer så er ikke helt sikker på vilken film som er best,

men dette er en liste over de filmene jeg anbefaler for andre:

--------------------------------------------------------------

Achion.

- Crank

- Next

- I Am Legende

- Die Hard 4.0

- Blood Diamon

- Last King Of Scotland

- Déjà vu

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

_________________________________________________________________________

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

Komedie.

- Shrek 1

- Istid 1

- Mr. Bean's Holiday

- Epic Movie

- Borat

- Reno 911 Uncut

- The Simpsons movie

_________________________________________________________________________

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

_________________________________________________________________________

Endret av krassi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...