Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Das boot eller Gladiatoren

6330125[/snapback]

Mener du seriøst at "Das Boot" er tidenes beste film?

 

Vi så den i tysken, og herregud hvor dårlig.. Hva mener du, som gjør denne SÅÅÅ genial bra?

7151001[/snapback]

Å se en film i en hard stol under tvang er ikke å se en film. Det som gjør den så bra er følelsen av klaustrofobi gjennom kreativ filming, medfølelse for alle ombord og en ekte følelse av hvordan livet er i en ubåt. Å se den på skolen er bare bortkastet.

Lenke til kommentar

Jeg liker Ringenes herre trioen(ja den Skal se's etter hverandre som om det var en film;) )

Matrix 1, og scenen der Neo og Trinity meier ned x-antall swat's er og foretrekke(vet ikke hvor mange ganger den har blitt vist her hos meg!)

 

Må nevne 2 andre filmer som jeg synes er verdig skryt.

 

- The cube, vet ikke helt om det er 1 eller 2 filmer, men den jeg så var kul.

- Boondock Saints, vanvittig morsom og stilig film! (domini patri, et fili, e spiritu santi;) )

Lenke til kommentar
Das boot eller Gladiatoren

6330125[/snapback]

Mener du seriøst at "Das Boot" er tidenes beste film?

 

Vi så den i tysken, og herregud hvor dårlig.. Hva mener du, som gjør denne SÅÅÅ genial bra?

7151001[/snapback]

Å se en film i en hard stol under tvang er ikke å se en film. Det som gjør den så bra er følelsen av klaustrofobi gjennom kreativ filming, medfølelse for alle ombord og en ekte følelse av hvordan livet er i en ubåt. Å se den på skolen er bare bortkastet.

7151320[/snapback]

Joda greit det. Faktisk enig at filmer blir enn del bedre utenfor skolen, men syns liksom ikke "Das Boot" på noen måte kan måle seg med filmer som:

 

Gladiatoren, Matrix, LOTR, Shawnshank Redemption, Godfather, Pulp Fiction of flere.. Enig?

Lenke til kommentar
Jeg synes Das Boot knuser Matrix, Pulp Fiction, Gladiator og ikke minst Godfather, og at den er fullt på høyde med Lord of the Rings-trilogien og The Shawshank Redemption.

7155327[/snapback]

Hmm, vell vell.. Forskjellige meninger er vell bra.. Kanskje klasserommet gjorde stor forskjell?

Lenke til kommentar
Jeg synes Das Boot knuser Matrix, Pulp Fiction, Gladiator og ikke minst Godfather, og at den er fullt på høyde med Lord of the Rings-trilogien og The Shawshank Redemption.

7155327[/snapback]

Hmm, vell vell.. Forskjellige meninger er vell bra.. Kanskje klasserommet gjorde stor forskjell?

7155356[/snapback]

Filmen varer 3 timer, jeg får vondt i ræven etter en halvtime. Jeg har opplevd at skolen har ødelagt ellers gode filmer, så du skal ikke se bort ifra at en ny visning hadde gjort godt.

Lenke til kommentar

Jeg liker også Das Boot men den kan ikke måle seg med Matrix, Ringenes Herre og Alien (den første og andre). Forest Gump var også meget bra.

Jeg likte Harry Potter filmene også. Det var virkelig kos i stua når jeg og guttungen så dem med nypoppa popcorn og brus. Men nå digger jeg stort sett de fleste morsome barnefilmene da ;)

 

 

Boondock saints må faktisk nevnes. Jeg så at den ble nevnt lenger opp også, men denne filmen er noe helt for seg selv. Er lenge siden jeg har hatt slike latteranfall. En merkelig og utrolig stilig film.

Lenke til kommentar
Filmen varer 3 timer, jeg får vondt i ræven etter en halvtime. Jeg har opplevd at skolen har ødelagt ellers gode filmer, så du skal ikke se bort ifra at en ny visning hadde gjort godt.

7155985[/snapback]

Kinoversjonen varer i 2,5 timer, DC i 3,5 timer, og uncut varer i ikke mindre enn 5 timer (!). :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Action:

Die Hard - Bruce Willis, Alan Rickman, Bonnie Bedelia

 

Drama:

The Shawshank Redemption - Tim Robbins, Morgan Freeman

 

Komedie

Life of Brian - Graham Chapman, John Cleese, Michael Palin.

 

Krigsfilm / miniserie

 

Band of Brothers - Damian Lewis, Donnie Wahlberg, Ron Livingston

 

Gangster/mafia-film

 

Goodfellas - Robert DeNiro, Joe Pesci, Ray Liotta

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Klarer ikke å nevne bare én film, så ble litt i forskjellige sjangre. :)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...