Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dama vet ikke at jeg røyker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det spiller liten rolle HVA det er, så lenge det vil skuffe henne kraftig og noe du gjør i stor stil bak hennes rygg?

 

Å være utro er et eksempel på en handling som mange reagerer sterkt på. Om det er like ille, det kan vi knapt svare på, men slik du beskriver, så skulle man kanskje tro det.

 

Visse kompromisser må man gjøre som kjærester, og om det er så viktig for deg å innta store mengder narkotika (og ikke har planer om å slutte i overskuelig fremtid), og hun så i mot det at hun ikke kan akseptere det, så er det kanskje ikke et forhold med de beste fremtidsutsiktene.

 

Ser ikke heeelt poenget med å holde det hemmelig. Blir det brudd som følge av at du forteller det, og det er uaktuelt å slutte, ja så var det kanskje like greit, først som sist?

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

du vokser av det det tullet snart uansett så ingen vits i å fortelle det, snart skjønner du at bare guttevalper som driver med slik og slutter av deg selv :) hun trenger ikke å vite hva du drev med før du vokste opp.

Det kan hende du vokser det av deg ts, men det kan også bli et veldig stort problem, og det kan føre til tyngere stoffer. Jeg ville vært ærlig, eller sluttet med røykingen med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du avhengig? Tror du at du vil være i stand til å slutte med det den dagen du finner ut at dama di er viktigere en weeden? Evt at hun finner det ut og muligens gir deg en sjanse?

Nå skriver du ikke noe om hvor lenge dere har vært sammen eller hvor seriøst forholdet er men...dersom jeg hadde hatt ei dame som røyka fast - og funnet ut av det, hadde jeg dumpa henne med en gang. Hadde hun fortalt meg om det, så hadde jeg akseptert det dersom hun hadde klart å sluttet.

 

Aller mest har jeg lyst til å si; skjerp deg - slutt med det tullet der. Fokuser på viktigere ting i livet en å bli stein.

Inb4 en gjeng med raddiser tar over tråden og maser om at weed ikke er skadelig i det hele tatt og at alkohol er værre bla bla bla

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alkohol er bedre enn weed fordi det er noe en gjerne gjør i sosiale lag, sitter du og drikker mye alene så vil jeg også se på det som et problem. Det samme gjelder weed, det er skadelig å sitte alene i sin egen leilighet og røyke seg stein hele tiden, men om det er en sosial greie en gjør med kompisene sine en gang i uka så ser jeg virkelig ikke problemet.

 

Jeg ser riktignok på det som problematisk at TS holder dette skjult for kjæresten sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minner om en jeg kjenner. Han mistet en veldig bra dame, fordi han ikke gadd å slutte å røyke og trodde han skulle klare å holde det hemmelig. Dumt av han - opp til deg om du vil være like dum. Forhold handler mye om (fortjent) tillit, forhåpentlig forstår du det etterhvert.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt veldig såret, og ganske sint om jeg fant ut det om kjæresten/samboer.. hadde nok vært en dealbreaker for meg om han fortsatte å røyke regelmessig når han visste at det er noe jeg reagerer på/misliker.

 

Edit: Altså, ALT jeg reagerer på eller ikke liker er såklart ikke en dealbreaker.. :) . Men regelmessig bruk av hasj hadde vært det.

Endret av Juliess
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å holde en sånn greie hemmelig for partneren sin hørtes nå ganske unødvendig og tåpelig ut.

 

Uansett hva det skulle være egentlig, det lønner ingen å lyge på seg mye piss og bare det, å ha den innstillingen, hadde vært en dealbreaker for meg. Uansett hva en ønsker å bedrive hverdagene sine med, forsåvidt, men så hvis en møter noen så bør det kanskje prates litt om i så fall. Så bør en vel bare være ærlig med seg selv og vedkommende og så snakke litt om det, så kan begge ta stilling til det sammen, eventuelt.

 

Hva er uansett vitsen med å lyge om det, og late som ingenting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du avhengig? Tror du at du vil være i stand til å slutte med det den dagen du finner ut at dama di er viktigere en weeden? Evt at hun finner det ut og muligens gir deg en sjanse?

 

Nå skriver du ikke noe om hvor lenge dere har vært sammen eller hvor seriøst forholdet er men...dersom jeg hadde hatt ei dame som røyka fast - og funnet ut av det, hadde jeg dumpa henne med en gang. Hadde hun fortalt meg om det, så hadde jeg akseptert det dersom hun hadde klart å sluttet.

 

Aller mest har jeg lyst til å si; skjerp deg - slutt med det tullet der. Fokuser på viktigere ting i livet en å bli stein.

 

 

Inb4 en gjeng med raddiser tar over tråden og maser om at weed ikke er skadelig i det hele tatt og at alkohol er værre bla bla bla

 

 

Ikke avhengig, klarer fint å kontrollere det og/eller begrense meg om nødvendig, men det er ikke noe jeg ønsker å velge bort. Forholdet er seriøst, har vært sammen i halvannet år nå, og jeg er virkelig glad i henne. Hun har mye imot weed/andre stoffer pga misbruk i familien, så jeg skjønner jo at det er slik for henne og at hun da ikke kan godta at den hun er sammen med gjør det, men derfor velger jeg å ikke si noe om det. Så da røyker jeg når hun ikke vet det. Men jeg er redd for hva som vil skje om hun finner ut av det.

 

Anonymous poster hash: b27f8...c4a

Lenke til kommentar

Bare for nysgjerrighetens skyld - hvis du vet at familien hennes har hatt problemer med stoff så vil det antagelig såre henne noe grønnjævlig hvis hun fant ut at du røykte, så hvorfor er dette noe du ikke vil velge bort? Er det å røkye gress viktigere enn tilliten dama di har til deg? Og hvis du er så redd for hvordan det vil gå hvis hun finner ut, hvorfor vil du da fremdeles ikke slutte?

 

Og i et forsøk på å gi det en litt annen vinkling; hvis bestekompisen din hadde gjort det samme mot dama si, hadde det da vært greit for deg? Eller hvis han hadde vært utro, ville det vært ok? Passe sin egen butikk, liksom? Og ja, det går faktisk an å sidestille det da begge deler sannsynligvis vil oppleves som et grovt tillitsbrudd, men hvis det å røyke gir deg såpass at du er villig til å risikere at dama di aldri vil stole 100% på deg igjen, uansett hva du gjør, så værs'god. Ditt valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg satser på at hun ikke finner ut av det, fordi jeg er nøye på hvilke omgivelser jeg røyker i, på tider jeg vet hun ikke vil komme til å befinne seg på samme sted og oppdage det. Eneste måten hun kunne funnet det ut på sånn sett er om hun overraskende kommer på besøk hos meg og mens jeg røyker med en kompis. Det har aldri skjedd hittil. Hvis min bestekompis hadde vært utro mot dama si så hadde ikke det vært min sak, kunne sagt hva jeg mente om det til ham, men ikke mer enn det - hva har det med tillit mellom oss som par å gjøre?



Anonymous poster hash: b27f8...c4a
Lenke til kommentar

 

Er det dårlig gjort overfor henne å skjule noe slikt?

Anonymous poster hash: b27f8...c4a

 

 

JA! Under vanlige omstendigheter ville dette vært utrolig dårlig gjort av deg overfor henne. Med hennes bak-historie på toppen har du glatt bevegd deg langt inn i R***HØL land. Det høres ut som du er glad i å ha henne i livet ditt, men at du har missforstått dette til å bety at du er glad i henne. For det virker det ikke som du er. Om du var, ville du ikke trengt å spørre her om det er galt det du driver med...

Lenke til kommentar

 

*snip* hva har det med tillit mellom oss som par å gjøre?

 

Anonymous poster hash: b27f8...c4a

 

 

Det var bare et forsøk på å få deg til å se at det du gjør mot dama di er ganske råttent ved å gi et "eksternt" eksempel på den oppførselen du selv demonstrerer, men det feilet tydeligvis ganske hardt.

 

Igjen for nysgjerrighetens skyld - hvis du er såpass sikker på at du skal klare å holde det hemmelig, siden det aldri har skjedd ting hittil som ville avslørt deg, hvorfor er du da så bekymret for hva som vil skje "hvis" hun finner det ut? Du ser jo ut til å ha en vanntett plan, så hva er det å bekymre seg for da? Og bare for å sette det maksimalt på spissen, hvis du er såpass sikker på at du vil klare å holde det skjult, hvorfor startet du egentlig denne tråden ...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...