Gå til innhold

Vi er helt blakke, tips ?


Hexabyte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor dere i Trondheim kan dere komme innom meg å låne litt til mandag... dere får ikke kontanter men jeg kan være med å betale for innkjøp til helgen :)

 

Om noen kunne vært så snille å donert 50kr eller noe i den duren så hadde vi blitt evig glade for det. Da kan vi kjøpe ett x-tra brød og en pakke servelat eller noe hvertfall..

 

 

Jeg har konto både hos dnb og sparebank 1, så det er jo en mulighet.

 

Vi klarer oss nok, men hadde jo vært utrolig godt å spise noe annet enn x-tra kneip uten pålegg til 7,- hele helgen..

 

Jeg vet ikke om noen steder å dumpster dive her i området. Jeg vet om, men da må jeg ha diesel på bilen, og jeg er jo som sagt blakk. Hehe

Jeg har trekkonto hos SB1 med noen kroner... hvis jeg overfører nå, får du da pengene med en gang/i kveld/lørdag?

 

 

De burde gå inn med en gang da. Vi klarer oss nok, men hadde vært utrolig behagelig med pålegg på kneipen :)

 

Takker så meget. Dessverre kom de ikke inn med en gang, så du får de i retur på mandag.

Bare quoter de innleggene jeg anser som relevante. Nasciboy overfører penger, og trådstarter sier de skal komme i retur over helgen. Da er det snakk om et lån, spør du meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne var så gjennomskuelig at det er merkelig at noen bet på agnet.

 

At noen har null kroner igjen på konto etter å ha betalt 30k i depositum er ekstremt usannsynlig. At de i tillegg ikke har noen venner/familie som kan hjelpe, men må tigge penger på internett gjør ikke saken bedre.

 

Attpåtil å gi de 300 i stedet for femtilappen de spurte om synes jeg var særdeles naivt Nasciboy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du om det.

 

Jeg mener nå han viste om risken.

Sier ikke han ikke fortjener de tilbake, eller at han ikke burde få de tilbake, men å sende det til inkasso og eventuelt multiplisere kostnaden til en som allerede sliter økonomisk, det blir i mine øyne å trå over streken.

 

 

Du vet kanskje ikke alt som har blitt sagt mellom oss siden jeg ikke har sagt så mye om det.

 

Flere ganger når jeg har tatt kontakt har jeg sagt at han kan utsette betalingen til han har penger, eventuelt betale i flere avdrag uten at det blir besvart.

 

Hadde dette vært en ærlig person som har/hadde til hensikt å betale tilbake hadde vi 100% sikkert kommet frem til en ordning... om det så var 10 kr/mnd i 2,5 år.

 

For meg virker det ganske klart at det er en som ikke har tenkt å betale tilbake... da kalles det svindel/tyveri!!

 

Da lurer jeg på hvilke øyne du ser med hvis du mener jeg går for langt!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jeg sende deg 300kr så lar du han kose seg med de da?

Han har allerede sagt at det handler om prinsipp.

 

Du kan jo forsøke å sende de til trådstarter i den hensikt at han skal kunne gjøre opp for seg. Resultatet er nok bare at han ler ennå høyere på vei til banken.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rettferdiggjør ikke trådstarter sin oppførsel, men hvor naiv er det mulig å være når man faktisk overføre penger til en helt ny og ukjent bruker på et forum? Her hadde jeg bare svelget stoltheten min og ansett de pengene som tapt og sett på det som en lærepenge.

Endret av bas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Rettferdiggjør ikke trådstarter sin oppførsel, men hvor naiv er det mulig å være når man faktisk overføre penger til en helt ny og ukjent bruker på et forum? Her hadde jeg bare svelget stoltheten min og ansett de pengene som tapt og sett på det som en lærepenge.

 

Hadde flere vært like naiv som meg så har kanskje verden vært en bedre plass å bo...

 

 

Jeg foretrekker å være naiv enn kynisk. Da lever vi godt og sunt i livet :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker jeg ble "lurt" av en uteligger på busstasjonen da jeg var ung og naiv i byen. Han snøvla ivei om at han trengte 20 kroner til bussen hjem, bodde i Halden og hadde mista pengeboka og greier. Jadda, jeg bladde opp en 50-lapp og ga fyren. Takk, sa han, og gikk rett bort til neste mann og kjørte samme regla. Så gikk han bort fra stasjonen. Jeg facepalmet hardt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...