Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - JorunT - 17 mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Dag 3. - Markedsdag

Fredag og markedsdag i Nikiti, der selgerne ikke er like striglet som de norske (svenske?). Det burde nesten vært med en lydfil av denne meget livate fyren, som pratet mange språk og trallet og sang for oss. Her overtalte han to russiske kunder til å kjøpe skjerf

 

15429473545_f4b83087d2.jpg

_Z032878 Scarves and hats and a merry sales man.jpg by JorunT, on Flickr

Endret av JorunT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Særdeles trivelige bilder fra strøk du misunnes. Særlig det fra markedsdagen likte jeg godt. Herlig situasjonsfangst med artigt ansiktsuttrykk og mye farger.

Takk! Der er ikke verst her nei.

Skikkelig dokumentasjonsbilde det der. (PS. Er det strøket der Askildsen skriver om i novellesamlingen Hundene i Tessaloniki - ?- Har nettopp fått tak i den i lyd, men ikke lyttet den enda.)

Bildet var litt rotete, men nokså typisk, selv om det er mange fine hus her også. Har ikke lest den novellesamlingen, men skal sette den på ønskelisten.

Lenke til kommentar

Dag 5 - Allamanda cathartica

 

Jeg sa det ikke ble blomsterbilder her, men denne veksten er så flott nå, minst like høy som meg og full av blomster. Dette er helt klart ikke noe makroobjektiv, det er skarpt nok, men det var vanskelig å avgrense motivet, selv om jeg kunne gå svært så nær innpå. Men nå har jeg i alle fall forsøkt.

 

15262213598_c8ef218f66.jpg

_Z052971-Edit Allamanda cathartica.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

"Alt er en overgang", sa reven da han ble flådd. Tviler på at det er særlig behagelig. Måtte faktisk se en stund på bildet før jeg oppdaget den kamuflasjemalte katten. Det skyldes vel det vell av detaljer som er i det bygget som står til forfall (mildt sagt).

 

At objektivet er skarpt nok, så vi til fulle under markedsdagen. Pass deg så du ikke skjærer fingrene. Blomsten er jo flott den, en ting jeg liker er skyggen på skrå fremfor/nedenfor. Fiffig detalj.

Lenke til kommentar

"Alt er en overgang", sa reven da han ble flådd. Tviler på at det er særlig behagelig. Måtte faktisk se en stund på bildet før jeg oppdaget den kamuflasjemalte katten. Det skyldes vel det vell av detaljer som er i det bygget som står til forfall (mildt sagt).

 

At objektivet er skarpt nok, så vi til fulle under markedsdagen. Pass deg så du ikke skjærer fingrene. Blomsten er jo flott den, en ting jeg liker er skyggen på skrå fremfor/nedenfor. Fiffig detalj.

 

Det ble mange detaljer i kattebildet, men jeg kunne ikke la være å ta det med.

Flott dybde i det blomsterbildet.....

Takker!

Likte godt bildet med han selgeren. Passe utsnitt og det ser ut som du fanget et intenst øyeblikk i forhandlingene.

Fyren var ganske intens og fargerik, ja.

Dag 3; herlig markedssituasjonsrapport....

Dag 4; lurer på hva pusen egentlig tenker... Masse detaljer...

Dag 5; ok utsnitt av den sikkert veldig fine planten...

Takker. Hadde ikke tid til å spørre pusen, det er millioner av dem i Thessaloniki (og resten av Hellas)

Meget fint markedbilde. Farger så det holder. Teksten på veggen og katten ble godt fanget :)

Blomsten ble meget bra. Fin gulfarge.

Takker så mye

Lenke til kommentar

Dag 6 - Vinterforberedelser

 

I dag har det regnet, så det ble en rundtur opp i fjellene i innlandet bak oss. Desverre fikk våre gjester ikke se den fantastiske utsikten pga tett tåke i høyden (1000 - 1100 moh), men det ble et stopp i byen Arnea, som er meget spesiell med masse fine, gamle hus. Disse karene var i full sving med å kappe ved til vinteren, vedfyring har blitt meget populært i Hellas pga den økonomiske krisen. Glade fyrer som gjerne slo av en prat, og som gjerne ville posere, så jeg måtte be dem komme i gang med jobben igjen.

 

15457814881_06a9b595ca.jpg

_Z063022 Sawing wood.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

Får vel ta med et bilde fra denne byen også. Husene er i typisk makedonsk stil, førsteetasjen er ofte mindre enn andre etasje, mange har balkonger, og de ligger litt hulter til bulter.
15274211860_9d70b679a0.jpg
_Z063020 Houses in Arnea.jpg by JorunT, on Flickr

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...