Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - JorunT - 17 mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er helt fantastisk - så den på Flickr!

 

Dag 16 - den likte jeg veeeldig godt, du! Alle tiders komp! :) (fin strand i spoileren, forresten)....

Takker så mye. Dette museeet er ikke så mye å se på etter min smak fra utsiden, men det ble spennende linjer sett innenfra. Kan anbefale utstillingene her og på Bastionen like ved, Jean Cocteaus bilder er verdt å se.

Lenke til kommentar

Dag 17. - Blå vannlilje

 

I dag og i morgen er det besøk i botaniske hager, noe som kanskje ikke frister alle, mye agaver, kaktus og andre tørketålende vekster som kanskje er for de mer spesielt interesserte. Jeg velger derfor et bilde av noe lettfattelig, en blålilla vannlije som antagelig har sin opprinnelsei Egypt og også kalles blå lotus.

 

15557492405_fdbe4b4510.jpg

_Z170393 Nymphaea caerulea .jpg by JorunT, on Flickr

 

 

 

Ellers er det ikke noe å si på omgivelsene til noen av disse hagene, her et bilde fra La Mortola, som ligger såvidt over grensn inn i Italia, et område på 18 hektar med et palass fra 11-hundretallet i midten. Det var ca 100 m stigning fra toppn til sjøen. Den sies å være en av verdens flotteste botaniske hager.

15371611297_ea5b3ce6dc.jpg

_Z170461 La Mortola.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Vannliljen ble ganske flott, med spreke farger i kontrast mot en mer avtonet bakgrunn.

 

Men jeg er ikke i tvil om at dag 16, "Menton", er trådens foreløpige mesterverk. Et panorama innrammet av myke, organiske former. Alt mer eller mindre i variasjoner av samme fargetoner unntatt det sjøgrønne havet og himmelen med flott sky-tekstur. En perle av et bilde rett og slett.

Lenke til kommentar

Vannliljen ble ganske flott, med spreke farger i kontrast mot en mer avtonet bakgrunn.

 

Men jeg er ikke i tvil om at dag 16, "Menton", er trådens foreløpige mesterverk. Et panorama innrammet av myke, organiske former. Alt mer eller mindre i variasjoner av samme fargetoner unntatt det sjøgrønne havet og himmelen med flott sky-tekstur. En perle av et bilde rett og slett.

Kunne ikke sagt det bedre selv - Menton ble meget flott.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige kommentarer, kjekt at Menton-bildet falt i smak og at vannliljen var akseptabel.

 

Jeg sliter med internettet på dette hotellet, blir kastet ut hele tiden og jeg har problemer med å få lastet opp til Flickr, vet ikke om gårsdagens bilder blir klare før jeg drar herfra, det tar evigheter.

Lenke til kommentar

Dag 19. - Friminutt, Forte dell'Annunciata, Ventimiglia - Italia

 

Jeg har sittet i møte fra 10 til 17 i dag, kom ikke å si at hagefolk ikke kan krangle. Vi fikk en lite friminutt og et rundstykke midt på dagen, så jeg fikk såvidt luftet kameraet, egentlig har jeg vel ingenting som er verd å vise her, men i mangel av noe bedre...

 

15553531566_7977dd4b1c.jpg

_Z190638 Forte dell'Annunciata Ventimiglia.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

 

Alternativt i sort-hvitt

15553495886_63415a73d3.jpg

_Z190636 Forte dell'Anunciata, Ventimiglia.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...