Gå til innhold

MSI- GTX.970 Gaming- Vi som har kjøpt-Erfaringer osv.


kal.50

Anbefalte innlegg

Det er mange som har gått for MSI sitt GTX970 Gaming 4GB.

Tenkte det kunne være gøy med en tråd kun ang disse korta så vi kan

utveksle erfaringer ,evt problemer osv.

 

Overklokking er jo også et tema her.

 

Post riggen din og hva slags kort du hadde før og hvordan du opplever ditt nye

MSI kort:)

 

Alle slags tema er velkomment her..så lenge det dreier seg om akkurat MSI

GTX.970 :)

 

Jeg skal til å montere mitt nå og kommer tilbake med en rapport om hvordan det har gått. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann alle!

Postet denne i 9xx tråden, men tar det her også: http://s29.postimg.org/9fgnzbhef/image.jpg

Ble bestilt i dag! En ting som jeg ble positivt overrasket over er at MSI også har slik termometer for viftene sine. Ikke så mye markedsført virket det som, men viftene skal vist ikke gå under 60 ish grader. Noe som var det som fristet mest med asus!

Ønsker å høre fra dere som har fått! Ble det bra? :D

Endret av KBerntsen
Lenke til kommentar

Heisann alle!

 

Postet denne i 9xx tråden, men tar det her også: http://s29.postimg.org/9fgnzbhef/image.jpg

 

Ble bestilt i dag! En ting som jeg ble positivt overrasket over er at MSI også har slik termometer for viftene sine. Ikke så mye markedsført virket det som, men viftene skal vist ikke gå under 60 ish grader. Noe som var det som fristet mest med asus!

 

Ønsker å høre fra dere som har fått! Ble det bra? :D

 

Ja ble MSI på meg også. Klinket til med en skikkelig skjerm samtidig :)http://bildr.no/image/ZUVwWXBP.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gjort en dritt annet enn å putte de inn i maskina og kjørt Unigine Heaven og Valley som jeg hadde liggende på disken fra noen mnd tilbake. Tolk det som man vil. Vil spille i kveld, ikke måle og tulle :p

 

i5 4670k @ 3.4Ghz (for fun)

16GB 1600Mhz

Oppløsning på 2560x1440

 

Innstillinger:

 

Valleysettings.pngHeavensettings.png

 

GTX 670 (Det første er ett kort alene. De to neste er i SLI):

 

GTX670SINGLEHeaven.pngGTX670SLIHeaven.pngGTX670SLIValley.png

 

GTX 970 (Det første er ett kort alene. De to neste er i SLI):

 

GTX970SINGLEHeaven.pngGTX970SLIHeaven.pngGTX970SLIValley.png

Lenke til kommentar

OK.. :) Så er ting oppe å går her..!

Ta i betraktning at mine opplevelser her er gjort av en amatør i forhold til folket

her med peiling.!

Jeg har bygd maskiner og gama i minst 15 år men er mer opptatt av "spilleopplevelsen og stabilitet" fremfor at enkelte ting går 100mz fortere osv.( no offence.. :)..)

 

Rigg.

Asus Z97-A

i7-4790k stock.

16.GB Corsair 2400 Ram.(stock)

Samsung Evo 250GB SSD

GTX 670 ..som nå ble byttet ut med MSI GTX.970

 

1.Kortet er stort..! Litt lengre en mitt gamle Gigabyte Windforce og 2-3 cm bredere!

2.montering og innstall gikk helt planke.(fjerna gamle drivere og clean install.)

3. Jeg spiller bare BF4 foreløbig og "min test" blir da meeget mangelfull.)

4. Tøft MSI logo med lys på siden av kortet! ( har ikke hørt om den før).

5.Viftene starter ikke før 50gr og det var nesten uvirkelig å kjøre opp dette med

tanke på lyd!

Åpen kabinettdør så langt og dette er et "kjapt" inntrykk!

Min Corsair 750W RM PSU starter heller ikke vifter før en viss temp.

Cooler M.TX3 CPU kjøler.

Jeg spilte 20 min BF4 og kunne ikke høre vifter-støy av noe slag!!(uten headsett)

Nesten uvirkelig.

 

6. Dette blir selfølgelig noe annet når jeg klasker på døra og setter igang mine

4x92mm vifter inn og en 120mm ut..med viftestyring..så jeg kan gjøre forsjell på

en sommerdag med 30gr og nå med 20gr i rommet!

 

7. Etter 20min gaming sjekka jeg om viftene på kortet virkelig gikk rundt..det gjorde dem..tusla lydløst rundt..kunne ikke høre dem..!

8.La fingeren på kjølerøret som er ytterst på kortet og fikk umiddelbar trang til

å ta den vekk..sånn litt til så brenner du deg følelse..men ikke ekstremt..så kansje burde viftene gått litt høyere på auto..?

 

9.Så til det vigtigste..Spillopplevelsen..!

Spilte Golmud Railway..og til og begynne med ute i terrenget så jeg igrunn ikke så

mye forsjell..

MEN..det var liksom en ny "spenst" i spillet..som ble meeget tydligere straks jeg

beveget meg mot "fabrikken" og bygninger..alt var mer "definerbart og klart" .

 

Nyydelig opplevelse.(glemte å si at jeg gamer i bare 1900x1200).

 

Så..var det verdt penga..Jepp..! 3200,- med feit musemappe på kjøpet og tydeligvis

plenty krefter i reserve må jeg bare avslutte her og få testa noen by brett med

flere spillere osv..MEN::.

 

BF4 er veeldig CPU sugent..og sitter du på en rigg som jeg har med et GTX670 så er du absolutt ikke handicappa!!

Men er du en som setter pris på alt som kan bli bedre og slipper rane sparebøssa til bror din for å få det til..YES..Jeg angrer ikke så langt..

Men nå skal døra på og ting "få kjørt seg" her..!

 

Skulle noe negativt dukke opp poster jeg det her umiddelbart!

Foreløbig ..Bare gøy..! :)

Lenke til kommentar

SÅ..det "negative"..Uten tvil et bra kort..Hvis det virker så stabilt og stillegående som jeg har opplevd til nå...

 

Hvis jeg hadde riggen jeg har beskrevet og GTX 670.oc Windforce fra før og kun gama

BF4 så er dette IKKE verd 3200,- spenn for å hive ut 670..!

 

Det kommer sef på hva slags innstillinger og oppløsning du spiller i men..

Fra den updaten jeg beskriver og ang BF4 så er det ikke verd så mye !

 

Spiller du mange andre spill og har meeget oppegående CPU og ram så ...

Absolutt..for ikke å snakke om hvis du hiver på en skjerm som er bedre en min..

 

Jeg trenger et bra kort til.. en annen maskin som skal brukes i familjen til

kuul gaming på i5-2500k stock ...og da er MSI GTX 970 perfekt.til ny rigg.

 

Men hvis jeg kun gama BF4 og ikke trengte et kort til...

Med min CPU osv...NIKS...!! Ikke verd så mye penger..

 

Sitter du og MÅ oppgradere...Våger jeg anbefale MSI kortet..

HVIS du har bra luftflyt i kabinettet og kansje skal overklokke..

 

Ellers kan det kansje lønne seg å kule egget litt og vente.,.. :)

Lenke til kommentar

Gøy ! :) 4GB minne gjør seg utvilsomt i høyere oppløsninger..og kortet har krefter til å utnytte det også..

 

Skal bruke helga til å teste kortet skikkelig i BF4 med litt flere forsjellige innstillinger..

Så langt har jeg bare kjørt som med 670 kortet..970 tygger utvilsomt høyere grafikk ..:)

 

Er veldig fornøyd med MSI kortet så langt..

 

MEN de kunne spart seg den sabla plastikken som var limt over ene vifta..Unødvendig heftig lim..måtte

være dritforsiktig for ikke å skade vifta når jeg sleit med å få den av..steike så den satt..

Lenke til kommentar

Coil Whine kan komme av enkelte kombinasjoner av strømforsyninger og skjermkort.

Om du har muligheten bør du prøve å teste med en annen psu.

Er du ekstra uheldig er det selve skjermkortet som er årsaken og Mosfets / Caps som ikke tåler belastningen du utsetter dem for. Er det tilfelle bør du enten modifisere kortet med bedre Mosfets / Caps og kjøleløsninger rundt disse.

Lenke til kommentar

Coil Whine kan komme av enkelte kombinasjoner av strømforsyninger og skjermkort.

Om du har muligheten bør du prøve å teste med en annen psu.

Er du ekstra uheldig er det selve skjermkortet som er årsaken og Mosfets / Caps som ikke tåler belastningen du utsetter dem for. Er det tilfelle bør du enten modifisere kortet med bedre Mosfets / Caps og kjøleløsninger rundt disse.

Har hatt både PSU'er og GPU'er med coil whine før, så jeg vet hva det dreier seg om. Det står som sagt i en testbenk på jobb, og ikke i maskina det skal stå i (den er ikke ferdig). Om det coil whiner med andre PSU'er bytter jeg bare kort :)

 

Om du finner noen som gidder å modifisere et skjermkort til 3195 kroner med bedre mosfets/caps får du si fra... :D

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Lurte på en ting ..Kortet har 2 stk DVI utganger..begge passer på min skjermkabel..

Min kabel mangler de 4 pinnsa rundt den "flate kontakten" ..og går altså inn i begge på kortet..

Har det noe som helst betydning hvilken utgang jeg velger ?

 

Har en 24" 1900x1200 skjerm..

 

(null coil wine hos meg..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...