Gå til innhold

MSI- GTX.970 Gaming- Vi som har kjøpt-Erfaringer osv.


kal.50

Anbefalte innlegg

Det er et stort kort ja..så ut som grei skuring å få av dekselet..

 

Eneste negative inntrykket jeg sitter igjen med er den fordømte plasten som var limt over den ene

vifta..Hadde det vært på Gigabyte 670 kortet mitt hadde et eller flere vifteblad garantert brukket..

 

Garantert noen som vil klare å ta rotta på vifta når de skal fjerne den plasten..

Så hold på rett plass og vær meeget forsiktig når du fjerner den..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo litt kult..spesielt for de som har "glassdør" på kabbet. :)

 

Kansje dumt av meg men jeg innstalerer ikke experience appen..kun driveren ..for å slippe maset om update

osv hver gang jeg starter PC,en..

 

Mister vel ikke noe "krutt" i ytelsen fordet skulle jeg anta..

 

At belysningen har en slik nytte blir nok et pluss til dette kortet..:)

Lenke til kommentar

Det var akkurat det jeg tenkte når jeg skippet det..:)

Erfaring har vist meg at mye ekstra "unødvendig" programvare til både hovedkort og forsjellig bare lager trøbbel..og mas..:)

 

Lyd driveren i Nvidea skipper jeg også bestandig..alltid custom install og huke vekk unødige ting..

den 3D driveren også,,..

Lenke til kommentar

Takk for tipset angående LED! :fun:

 

 

L3JaUlhw.jpeg

 

Litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette da. Utilization 98%, men går bare på halv klokk?

 

Kjører Guild Wars 2 der. Merker lite forbedring i FPS fra oppgraderingen fra 570 GTX, men tror det er pga jeg har for lite RAM, bare 4 GB. Har bestilt mer. Ihvertfall så går både skjermkort og CPU tilsynelatende bare for halv maskin når jeg spiller, mens RAM-en er helt full.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Ser ikke så mange andre med coil whine, står på en testbenk med et ASRock H97 og en Pentium Anniversary så jeg får bare klokka kortet. Kjører 3DMark fint på 1514mhz akkurat nå iallefall :)

 

Jeg har også masse coil whine på dette kortet. PSU-en min er Zalman ZM-850HP - knakandes god.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
kal.50, den 26 Sept 2014 - 12:28, sa:

Leser om mange andre som har helt andre modeller EVGA osv...som også får Coil Wine.

Så det virker som et "lotto" samme hva slags merke du velger..

Mitt MSI et tyst som graven..

EVGA virker å være ganske utsatt, de har også problemer med kjøleren, den er visst noe for stor, og heatpipes får visst ikke skikkelig kontakt som gir dårligere kjøling.

Se om jeg kan finne link seinere...var vanvittig mange som klagde i en tråd ett sted.

 

Har selv Gigabyte Gaming A1 versjonen, kjølingen er helt topp, og null coil whine heldigvis.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med at Portal 2 kan spilles helt uten at viftene slår seg på. I Far Cry 3 spant de opp, men det var knapt hørbart...intil jeg slo av vsync. Med kortene jobbende for fullt, da kunne viftene høres ganske godt. Relativt til det forrige kortet mitt i hvert fall. Det var utstyrt med en svær og veldig stillegående kjøler fra Zalman som gjorde at kortet tok tre slots, så det er nesten litt urettferdig å sammenligne to nye kort mot det gamle med den kjøleren.

Lenke til kommentar

Fikk endelig testa kortet mitt skikkelig på BF4 i går .

Rett og slett fabelaktig opplevelse og game med dette kortet.:)

 

Det er nesten urettferdig mot spillere med dårligere maskinvare..

Jeg hadde 670 før men ser nå at dette var verdt hver eneste krone.!

 

Med en i7-4790k (stock) og 16GB 2400mz ram går BF4 så strøkent at jeg gidder ikke tenke på å overklokke

engang..rett og slett helt dritlekkert..:)

 

Spiller i 1900x1200 4xAA og var aldri under 60fps..ikke tearing en eneste gang..(har bare 60hz skjerm)

Lenke til kommentar

Begynte å klokke "nå nettopp". Begge kortene gled rett opp på 1500mhz core clock uten noen andre justeringer. Siden de står i SLI blir det ene kortet varmere enn det andre, så ved load stopper de på 70 og 80 grader. Ikke dårlig støy. Har ikke rørt memory clock enda, så får se hva som skjer da.

 

Skal se hvor de ender opp når jeg kommer tilbake fra middag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...