Gå til innhold

MSI- GTX.970 Gaming- Vi som har kjøpt-Erfaringer osv.


kal.50

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Takk for svar fra dere begge.

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for Gigabyte sitt G1-kort, men ser at det er grusomt lang leveringstid på dette i de fleste norske nettbutikker om dagen.

 

Det blir det nok MSI-kortet, ettersom dette skal komme inn på lager de fleste steder i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mitt MSI 970. Har ulyd / "knittre susing" i kortet når jeg beveger meg rundt i spill. Lyden er hørbar selv om kabinettet er på gulvet og lukket. Tenkte kanskje jeg skulle være "en av di heldige" som slapp unna men akk nei. Noen håp for å få bytte til annet kort eller må man bare finne seg i dette?

Lenke til kommentar

Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig.

Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene.

 

Forrige maskin

 

i7-930

Helt OK Asus-HK

6GB RAM

GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie)

Skjerm: BenQ G2400W

Kabinett: Corsair Obsidian 800D

Corsair H50

 

 

Ny maskin:

 

i7-5820K

8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall)

MSI x99s AC9 Hovedkort

GTX 970 (single foreløpig)

Corsair H100i

Skjerm: Asus PB278Q

Kabinett: Corsair 750D

 

 

Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå.

Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro.

Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete.

 

Krysser fingre og tær for lite ulyder.

Lenke til kommentar

Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig.

Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene.

 

Forrige maskin

 

i7-930

Helt OK Asus-HK

6GB RAM

GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie)

Skjerm: BenQ G2400W

Kabinett: Corsair Obsidian 800D

Corsair H50

 

 

Ny maskin:

 

i7-5820K

8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall)

MSI x99s AC9 Hovedkort

GTX 970 (single foreløpig)

Corsair H100i

Skjerm: Asus PB278Q

Kabinett: Corsair 750D

 

 

Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå.

Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro.

Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete.

 

Krysser fingre og tær for lite ulyder.

Du er klar over at du nå kjører dual channel på quad channel-setup?

Lenke til kommentar

 

Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig.

Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene.

 

Forrige maskin

 

i7-930

Helt OK Asus-HK

6GB RAM

GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie)

Skjerm: BenQ G2400W

Kabinett: Corsair Obsidian 800D

Corsair H50

 

 

Ny maskin:

 

i7-5820K

8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall)

MSI x99s AC9 Hovedkort

GTX 970 (single foreløpig)

Corsair H100i

Skjerm: Asus PB278Q

Kabinett: Corsair 750D

 

 

Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå.

Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro.

Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete.

 

Krysser fingre og tær for lite ulyder.

Du er klar over at du nå kjører dual channel på quad channel-setup?

 

 

Etter det jeg har lest så er ikke det skadelig. Eneste er vel at jeg ikke får utnyttet maksimalt potensiale. (correct me if I'm wrong)

Hadde tenkt å kjøpe andre brikker rundt juletider. De brikkene jeg så på kosta 3200 for 16GB, og synes det var litt i stiveste laget. Kunne spart en del kroner på et annet hovedkort, men de jeg så på til rundt to lapper var ikke på lager.

Endret av Andoon
Lenke til kommentar

 

 

Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig.

Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene.

 

Forrige maskin

 

i7-930

Helt OK Asus-HK

6GB RAM

GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie)

Skjerm: BenQ G2400W

Kabinett: Corsair Obsidian 800D

Corsair H50

 

 

Ny maskin:

 

i7-5820K

8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall)

MSI x99s AC9 Hovedkort

GTX 970 (single foreløpig)

Corsair H100i

Skjerm: Asus PB278Q

Kabinett: Corsair 750D

 

 

Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå.

Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro.

Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete.

 

Krysser fingre og tær for lite ulyder.

Du er klar over at du nå kjører dual channel på quad channel-setup?

 

 

Etter det jeg har lest så er ikke det skadelig. Eneste er vel at jeg ikke får utnyttet maksimalt potensiale. (correct me if I'm wrong)

Hadde tenkt å kjøpe andre brikker rundt juletider. De brikkene jeg så på kosta 3200 for 16GB, og synes det var litt i stiveste laget. Kunne spart en del kroner på et annet hovedkort, men de jeg så på til rundt to lapper var ikke på lager.

 

Kjøpte også 2x8GB-sett av Crucialminnet til det kommer noe heftigere.

Lenke til kommentar

Fikk ordnet meg ett nytt (gammelt) 1155 hovedkort, da det ene pcie sporet på det jeg hadde var defekt. Hvordan scorer 970 SLI i kombinasjon med nye CPU'er? Her er hva jeg fikk på 3dmark med min 2600k og MSI 970 SLI. Tror jeg kan få høyere klokk på kortene om jeg tar meg tid.

 

17272

 

18k må da være realistisk?

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Handlet og returnerte 1 stk MSI 970.

Hadde først et gtx 660ti fra ASUS, men trodde jeg også skulle være en av di heldige som slapp ulyder på msi kortet, men nei. Bestilte for 1.5 uke siden og fikk typen med klistrelapp over vifta(dette gjør dem ikke på nyere batcher?) som satt utrolig hardt. Noen som fant ut hva meningen med dette var? Siden den kun var på den ene vifta?

 

Gikk da for et ASUS 970 istedet og FOR et kort! Kvalitets følelsen er jo helt klart det første som treffer deg da du tar det ut av eske. Hele "ramma" rundt viftene er i aluminium og kortet virker kompakt og solid. Det er også selvfølgelig uten ulyder og viftene starter ikke å gå før kortet nærmer seg 65 grader.Fantastisk kort og en meget god erstatter synes jeg :)

Lenke til kommentar

Sweet. Hvilken temp får du artifacts på? Mine liker seg best under 65 grader, var ingen problem når jeg kjørte single card, men for å unngå for mye viftestøy (GPU vifter over 70%) moddet jeg inn en 140mm vifte i sidedøra.

Fikk aldri artifacts, men scoren varierte etter hva boost lå på. Coreclock lå på mellom 1490 og 1540 mens minnet kjørte på 1885. Klarer sikkert høyere men gadd ikke holde på mer da kortet throttlet uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...