Gå til innhold

Kameramarkedet faller som en stein i Norge


Anbefalte innlegg

 

Jeg tror ikke engang folk ser på bildene at de er bedre.

 

 

 

Det er som en kamerat av meg sa etter hver gang Siri Kalvig hadde presenterte været "hvordan ble været", det samme er det med fotografering, tror mesteparten av personene ser på selve hovedmotivet i bildet og ikke oppbyggingen av bildet.

 

 

Jepp.

 

For egen del kan jeg bruke lang tid på å bestemme meg for ørsmå detaljer i f.eks. kontrastene i et bilde, selv om jeg er fullstendig klar over at ingen vil se detaljene jeg bruker lang tid på. Knapt om jeg så la de to bildene ved siden av hverandre.

 

Bilder som legges ut i sosiale medier (og det er stort sett i denne typen fora bilder presenteres blant folk flest) er ikke ment å skulle henge i et galleri, og jeg dømmer dem heller ikke deretter.

 

Noe helt annet er det når jeg ser på bilder i et galleri. Da ser jeg på det fotografiske, hva fotografen ville si med bildet, osv. Ikke pixelmysing der heller, dog. Det har lite med bildets kvaliteter å gjøre.

 

Men hvor mange bryr seg om bildene som henger i gallerier? Det er de få spesielt interesserte. De fleste kunne ikke bry seg mindre så lenge bildet er "klart" og har et morsomt motiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen, du framstiller det som det eneste stedet der et bildet kvalitet teller er i et galleri, jeg kjenner meg ikke igjen i den påstanden, folk liker bra bilder også fra ferier, fra sosiale lag og av ungen. Ser jeg på min facebook-feed ser jeg masse bilder av folk innedørs, og ikke i godt lys. Og bildet blir ikke engang klart om du tar bilde på fest, det blir graut.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel det eneste stedet jeg har nevnt "galleri"? Over nevnte jeg 500px og 1X.com. Flickr har jeg også nevnt, tror jeg. Med unntak av galleriet og 1X.com er dette typiske steder for folk med kamera. Men enda mer typiske steder er FB.

 

Det er for øvrig bare å søke på f.eks. Flickr eller 500px og se hva som ligger ute der av bilder tatt i godt lys med ulike typer mobiltelefoner. Det kryr av gode bilder av den typen de fleste tar der - tatt med telefoner.

 

Dårlig lys? Ja, selvsagt. Her sliter iPhone og den slags. Men hvor mange flyr rundt med lyssterke objektiver i tilsvarende sammenhenger? De flyr stort sett rundt med et lyssvakt kit-objektiv uansett. Dvs - de som gidder å ta kameraet med seg. Jeg for min del kan knapt huske jeg så noe annet enn telefoner i sosiale lag.

 

Her er forresten et iPhone-bilde jeg har tatt i ganske ubrukelig lys for en iPhone

 

post-42603-0-51700700-1411309764_thumb.jpg

 

Hadde bildet blitt bedre hvis jeg satt ved det samme bordet og brukte 5DmkIII + 35mm f/1.4? Det hadde definitivt blitt skarpere, men har det noe å si for denne typen presentasjon - altså den typen presentasjon 99 % av dem som fotograferer driver med?

Ikke engang jeg synes det, og det gjør i hvert fall ikke vanlige folk som ikke engang er fotofrelste.

 

Bildet under er ikke mitt, men et av de første jeg fikk opp da jeg søkte på "Iphone 5" på Flickr. Ikke et bilde jeg ser noen verdi i, men det er ikke noe veien med kvaliteten her, og det er i denne typen lys de fleste fotograferer, og det er utstyr som takler denne fotografens kreativitet (hva dette bildet angår, det er alt jeg vet om ham) de fleste er ute etter. Til det trenger man såvisst ikke noe systemkamera.

 

9681637970_1f6031cfc6_b.jpgMiami via iPhone 5 by iCamPix.Net, on Flickr

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel det eneste stedet jeg har nevnt "galleri"? Over nevnte jeg 500px og 1X.com. Flickr har jeg også nevnt, tror jeg. Med unntak av galleriet og 1X.com er dette typiske steder for folk med kamera. Men enda mer typiske steder er FB.

 

Det er for øvrig bare å søke på f.eks. Flickr eller 500px og se hva som ligger ute der av bilder tatt i godt lys med ulike typer mobiltelefoner. Det kryr av gode bilder av den typen de fleste tar der - tatt med telefoner.

 

Dårlig lys? Ja, selvsagt. Her sliter iPhone og den slags. Men hvor mange flyr rundt med lyssterke objektiver i tilsvarende sammenhenger? De flyr stort sett rundt med et lyssvakt kit-objektiv uansett. Dvs - de som gidder å ta kameraet med seg. Jeg for min del kan knapt huske jeg så noe annet enn telefoner i sosiale lag.

 

Her er forresten et iPhone-bilde jeg har tatt i ganske ubrukelig lys for en iPhone

 

attachicon.gifIMG_0237.jpg

 

Hadde bildet blitt bedre hvis jeg satt ved det samme bordet og brukte 5DmkIII + 35mm f/1.4? Det hadde definitivt blitt skarpere, men har det noe å si for denne typen presentasjon - altså den typen presentasjon 99 % av dem som fotograferer driver med?

 

Ikke engang jeg synes det, og det gjør i hvert fall ikke vanlige folk som ikke engang er fotofrelste.

 

Bildet under er ikke mitt, men et av de første jeg fikk opp da jeg søkte på "Iphone 5" på Flickr. Ikke et bilde jeg ser noen verdi i, men det er ikke noe veien med kvaliteten her, og det er i denne typen lys de fleste fotograferer, og det er utstyr som takler denne fotografens kreativitet (hva dette bildet angår, det er alt jeg vet om ham) de fleste er ute etter. Til det trenger man såvisst ikke noe systemkamera.

 

9681637970_1f6031cfc6_b.jpgMiami via iPhone 5 by iCamPix.Net, on Flickr

 

 

Utstilling da, for fotosider på nett, whatever, du skjønner vel presumtivt poenget? Til andre ting enn opplevelsesbilder. Og ingen tviler vel på at man kan ta gode bilder med mobil om forholdene ligger til rette, men påstanden din var at vanlige folk ikke bryr seg om denne kvalitetsforskjellen, jeg tror, og har erfart at du tar feil. Folk identifiserer gode bilder, også av denne type ting, og de bryr seg. Angående kit-objektiv-argumentet ditt, så skjønner jeg ikke hvor du vil. Jo, man kan bruke feil redskap til jobben med systemkamera, og?

 

AtW

Lenke til kommentar

Påstanden min er at folk flest ikke er interessert i fotografering som krever systemkameraer, og at mobilkameraer nå begynner å bli så gode at de dekker de fleste fotografiske behov for andre enn sånne som oss - altså vi som er spesielt interessert i mer enn at bildene er "fine" og "klare".

 

Og fordi denne gruppen for noen få år siden likevel kjøpte kameraer de aldri lærte å bruke og som var fullstendig overkill for dem, var salget av systemkameraer unormalt høyt.

 

Nå kjøper ikke disse kameraer lenger - da de er fornøyde med sine mobiltelefoner eller små kompaktkameraer (som snart vil bli erstattet med mobilekameraer), ergo faller systemkamerasalget tilbake til det normale.

 

Jeg er helt enig med deg i at de fleste vil ha klare og fine bilder, men vi er åpenbart uenige om hva som må til for å ta bilder folk flest er fornøyd med. Jeg mener telefoner holder lenge for den typen bilder de fleste er interessert i. Jeg mener altså ikke at folk flest ikke bryr seg om hvorvidt bildene ser ut som grøt eller ikke. Jeg sier bare at mobilbilder ikke lenger ser ut som grøt, og at denne kvaliteten er nok for de fleste.

 

Ergo faller salget av systemkameraer, og mer vil det falle.

 

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er en ivrig debatt om "vanlige folk" aka "mobilfotografer" bryr seg om den kvalitetsforskjellen som det har vært på mobilkamera ("enkle" kompaktkamera er forsåvidt også i denne brukerkategorien) og det vi kan kalle "gode" kamera.

 

Bryr "vanlige folk" seg om dette? ja og nei!

Svært mange av mobilfotografene er klar over den forskjellen som har vært (men som blir mindre og mindre), men i stor grad er denne forskjellen irrelevant for mange (ikke alle) i denne gruppen.

Til daglig så er de fornøyd med mobilkamera eller et enkelt kompaktkamera, da det som blir fotografert er bilder som ofte skal brukes i nuet (sosiale media) eller for å forevige "øyeblikkets" minner.

Siden de som regel har mobilen for hånden (akkurat som de fleste andre) så er de tilfreds med det som leveres. Mange i denne gruppen er ikke ute etter å "skape" et fotografi, men er heller fornøyd med gleden i det enkle (dette er ment positivt fra min side og ikke skrevet som om jeg ser ned på det enkle).

 

Noen i denne gruppen er fornøyd med mobilkameraene uansett situasjon, man samtidig så innser andre at viktige minner må bevares på en annen måte og noen av de har ett nedstøvet alternativ som da blir tatt fram, andre benytter seg av utenforstående til å ta disse "viktige" bildene. Utenforstående kan være alt fra "ekte" profesjonell fotograf til noen i familien/vennekretsen som eier et "skikkelig" kamera. I noen tilfeller er det lurt å benytte disse utenforstående, i andre tilfeller så ville en selv fått like bra resultat med mobilen.

 

Selv om jeg i liten grad bruker mobilkameraet og holder meg til det såkalt avanserte utstyret så innser jeg at en eliteaktig tankegang når det gjelder fotografering for folk flest ikke har noe for seg.

For meg er det viktigere at den enkelte tar bilder uansett om det er for å bevare minner eller om det er for å "kreere" noe større, enn at de bruker det "korrekte" utstyret.

 

For å ende innlegget On-topic så avslutter jeg med det jeg tidligere har nevnt at ja mobilen vil forsette å ta andeler fra alle de andre delene av kameramarkedet.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så sterke meninger om hva folk flest bryr seg om. Jeg så et par i et bryllup, mannen fotograferte med systemkamera mens dama fotograferte med mobilen. Jeg tok bilde av henne med fokus på mobilen hennes, og kunne se at hun både komponerte og hadde fokus der det burde være. Så ble sikkert fine bilder.

 

Ingen ting har gledet meg mer enn da jeg en gang møtte en nevø på vei hjem fra skolen, og slo følge med ham. Da vi kom hjem (til dem - jeg var på besøk) så tok han frem mobilen sin, slo på kameraet og sneik seg rundt hjørnet.. for å prøve å fotografere noen kråker som brukte være der. De var ikke der alltid, men noen ganger.. og han fikk bilder av dem til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite svar til de som lurte på om jeg har blitt lei fotografering...

 

Ja og nei.

 

Ja, er litt lei av å drasse på masse dingser for samtidig å oppleve at sluttresultatet med iPhone, altså bildene (gjerne i kombinasjon med noen videosnutter) blir omtrent like bra, og kanskje mer levende, enn det jeg tar med et stort kamera. Jeg gjentar gjerne at den tekniske kvaliteten er noe dårligere, spesielt i dårlig lys, og også at det selvfølgelig kommer til kort når det gjelder bilder på avstand som kunne krevd teleobjektiver. Men til 90% av mine bilder kunne en iPhone gjort en fin jobb.

 

Foto handler om øyeblikkene, og til det bruket fungerer iPhone strålende.

 

Nei, jeg er ikke lei av foto, for jeg syns fortsatt det er fint med bilder fra ulike opplevelser. Men jeg er ikke lenger like opptatt av at det skal foreviges med stort og flott utstyr.

 

Nei, jeg er ikke lei av å se etter nye muligheter. Snart kommer Apple Photo, noe som kan hende åpner nye muligheter for å fotografere noe, redigere det med den dingsen man har tilgjengelig, lage fotobøker med en annen dings og bla i de når de kommer i posten. Samtidig kan man skyte noen videosnutter med samme iPhone, sette sammen en film i iMovie eller lignende, og se på den sammen med andre. Men at min hobby endrer seg til noe annet, det er klart. Og at den kan svinge tilbake til røttene igjen om noen år, tja, det ser jeg ikke bort fra. Jeg har bare ikke lyst til å låse meg fast i et spor mens andre muligheter flyr forbi...:-))kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påstanden min er at folk flest ikke er interessert i fotografering som krever systemkameraer, og at mobilkameraer nå begynner å bli så gode at de dekker de fleste fotografiske behov for andre enn sånne som oss - altså vi som er spesielt interessert i mer enn at bildene er "fine" og "klare".

 

Og fordi denne gruppen for noen få år siden likevel kjøpte kameraer de aldri lærte å bruke og som var fullstendig overkill for dem, var salget av systemkameraer unormalt høyt.

 

Nå kjøper ikke disse kameraer lenger - da de er fornøyde med sine mobiltelefoner eller små kompaktkameraer (som snart vil bli erstattet med mobilekameraer), ergo faller systemkamerasalget tilbake til det normale.

 

Jeg er helt enig med deg i at de fleste vil ha klare og fine bilder, men vi er åpenbart uenige om hva som må til for å ta bilder folk flest er fornøyd med. Jeg mener telefoner holder lenge for den typen bilder de fleste er interessert i. Jeg mener altså ikke at folk flest ikke bryr seg om hvorvidt bildene ser ut som grøt eller ikke. Jeg sier bare at mobilbilder ikke lenger ser ut som grøt, og at denne kvaliteten er nok for de fleste.

 

Ergo faller salget av systemkameraer, og mer vil det falle.

 

 

Greit nok, men det har ikke vært påstanden din tidligere, du har påstått at folk ikke bryr seg om eller ikke klarer å se kvalitetsforskjellen, det mener jeg er å undervurdere folk, folk klarer som regel fint å se det.

 

Hvor ofte ser du ett spennende bilde fra en fest tatt med ett mobilkamera? Stiller man seg opp i en pose kan det være ok, skal man ta bilder av folk som gjør det folk gjør på fest, så er det graut og mere graut, og det gjelder omtrent alt som skjer innendørs, på kveldstid osv som har en viss grad av bevegelse.

 

Kvaliteten er god nok til at mange ikke synes ulempene med systemkamera veier opp for kvalitetsforskjellen, såpass er klart, men det er ikke det samme som at folk ikke ser forskjellen, akkurat som folk merker at det er forskjell på at custom kjøkken til 500k kontra ett til 30k på ikea, uten at de nødvendigvis velger custom-varainten av den grunn.

 

AtW

Lenke til kommentar

...

 

Hvor ofte ser du ett spennende bilde fra en fest tatt med ett mobilkamera?

 

...

Heldigvis ikke så ofte. Verken med det ene eller andre kamera. Og hvorfor skal man ta bilder av folk på fest? Der man med fest mener Fest. Hvis man med fest mener Arrangement (bryllup, konfirmasjon, dåp og lignende) så er det greit. Men Fest???

 

Nei, da ligger kamera et helt annet sted...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første avsnitt: Nei, dette har jeg ikke sagt, men vi ser ut til å snakke om helt ulike aspekter ved fotograferingen. Jeg har forklart dette flere ganger bak, og nå gidder jeg ikke flere ganger.

 

Andre avsnitt: Jeg har vel knapt noen gang sett et spennende bilde fra en fest. Ellers er det vel ingen som har påstått at et mobilkamera er spesielt godt egnet i dårlig lys. Men dette har jeg også forklart bak.

 

Tredje avsnitt: Ikke uenig, men jeg har heller ikke sagt at folk ikke ser forskjellen. Jeg har skrevet at den jevne mann ikke _bryr seg om_ denne forskjellen. Her har jeg også kommet med eksempler, så det burde ikke være til å misforstå med mindre du river ut en setning og dropper det som står over eller under. Dette er i hvert fall en vesentlig forskjell fra hva du påstår at jeg har sagt, og som jeg er ganske sikker på at jeg har oppklart opptil flere ganger nå. I godt lys, derimot, og jeg tror jeg brukte en solrik dag på stranda som eksempel - ville du ikke sett forskjell på om bildet jeg la ut på nettet var tatt med min iPhone eller mitt 5DmkIII med L-objektiv, forutsatt (også som nevnt bak, så nå begynner jeg å repetere meg igjen) at jeg ikke gjorde noe kreativt, som f.eks. smal dybdeskarphet (som eksempel på en kreativ effekt som ikke lar seg gjøre med telefoner eller kompaktkameraer, og også som eksempel på en kreativ effekt de fleste ikke bryr seg om uansett).

 

 

Er bildet under tatt med telefon eller DSLR? Samma f ..., si, da det uansett er et ganske kjedelig bilde, men dette kunne vært tatt med hva som helst.

 

Og min påstand er altså at dette er kvalitet mer enn nok for de aller fleste, og de som ikke får til dette med en telefon vil knapt få det til med et systemkamera som de uansett ikke gidder å lære å bruke som annet enn point and shoot. Det er ikke mer enn det jeg påstår.

 

post-42603-0-98275600-1411319760_thumb.jpg

Dra gjerne fram denne tråden om 5 år og fortell meg at jeg tok feil i utviklinga. Jeg tviler på at det er noen fare for at det vil skje.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk bryr seg om forskjellen, de bryr seg bare ikke nok, akkurat som folk bryr seg om forskjellen mellom en bra og dårlig bil, men ikke alle bryr seg nok til å legge ressursene i en bra bil.

 

Ellers, du sier følgende "Nei, dette har jeg ikke sagt" til min påstand om at " du har påstått at folk ikke bryr seg om eller ikke klarer å se kvalitetsforskjellen",

 

Her er et sitat fra deg: "Jeg tror ikke engang folk ser på bildene at de er bedre. Siden nesten ingen gidder å lære seg stort annet enn hvordan kameraet fungerer som point and shoot, fyrer av blitzen inne i nær sagt alle situasjoner, ikke bryr seg særlig om dybdeskarphet og uansett tar de aller fleste bilder når sola skinner, skal det mye til for å se forskjell."

 

Her er ett sitat fra samme post(!) der du påstår du ikke har sagt dette "Jeg har skrevet at den jevne mann ikke _bryr seg om_ denne forskjellen. "

 

Som er EKSAKT det jeg sier du har sagt.

Ok, du har ikke sett et spennende bilde fra en fest, sikkert fordi du ikke har vært med på festen, som de fleste minnebilder ikke er særlig spennende for fremmede, men hva er poenget ditt? Folk har åpenbart interesse av å ta bilder på fest.

 

Ellers har jeg til gode å se noen i denne tråden si at det antakelig er feil at kameraer antakelig vil selge enda dårligere om 5 år.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

...

 

Hvor ofte ser du ett spennende bilde fra en fest tatt med ett mobilkamera?

 

...

Heldigvis ikke så ofte. Verken med det ene eller andre kamera. Og hvorfor skal man ta bilder av folk på fest? Der man med fest mener Fest. Hvis man med fest mener Arrangement (bryllup, konfirmasjon, dåp og lignende) så er det greit. Men Fest???

 

Nei, da ligger kamera et helt annet sted...

 

 

Fordi det er en hyggelig sosial hendelse, der folk har det moro? Personlig har jeg ihvertfall en tendens til å verdsette bilder der jeg har det moro eller spennende en bilder av "den kjedlige hverdagen", feks om jeg sitter på jobb.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk bryr seg om forskjellen, de bryr seg bare ikke nok, akkurat som folk bryr seg om forskjellen mellom en bra og dårlig bil, men ikke alle bryr seg nok til å legge ressursene i en bra bil.

 

Ellers, du sier følgende "Nei, dette har jeg ikke sagt" til min påstand om at " du har påstått at folk ikke bryr seg om eller ikke klarer å se kvalitetsforskjellen",

 

Her er et sitat fra deg: "Jeg tror ikke engang folk ser på bildene at de er bedre. Siden nesten ingen gidder å lære seg stort annet enn hvordan kameraet fungerer som point and shoot, fyrer av blitzen inne i nær sagt alle situasjoner, ikke bryr seg særlig om dybdeskarphet og uansett tar de aller fleste bilder når sola skinner, skal det mye til for å se forskjell."

 

Her er ett sitat fra samme post(!) der du påstår du ikke har sagt dette "Jeg har skrevet at den jevne mann ikke _bryr seg om_ denne forskjellen. "

 

Som er EKSAKT det jeg sier du har sagt.

Ok, du har ikke sett et spennende bilde fra en fest, sikkert fordi du ikke har vært med på festen, som de fleste minnebilder ikke er særlig spennende for fremmede, men hva er poenget ditt? Folk har åpenbart interesse av å ta bilder på fest.

 

Ellers har jeg til gode å se noen i denne tråden si at det antakelig er feil at kameraer antakelig vil selge enda dårligere om 5 år.

 

AtW

 

 

Og det er alt du har sett av det jeg har skrevet? Det du gjør er eksakt det jeg sa du ville gjøre. Du trekker ut en setning uten å se på det andre jeg har skrevet.

 

Hva festbilder angår: Jeg har ikke noe imot festbilder, men det er ikke akkurat noe jeg gidder å dra med kamera for å knipse. Jeg gjør det ikke med telefonen heller. Hver sin smak, og det har sikkert mest med alder å gjøre.

 

Ellers ser det ut som om du mest av alt skriver for å krangle, så jeg tror jeg skal la deg finne noen andre å leke med.

 

 

 

Dra gjerne fram denne tråden om 5 år og fortell meg at jeg tok feil i utviklinga. Jeg tviler på at det er noen fare for at det vil skje.

Jeg tror dessverre ikke at du tar feil, men jeg håper innerst i hjertet mitt at du gjør

 

 

 

Why?

 

Det er vel lite som er bedre enn at kameraene vi alle har i mobiltelefonene våre er gode. Det er ingen overhengende fare for at de kommer til å utkonkurrere systemkameraene for de som er mer enn gjennomsnittlig interessert i foto med det første. Hva andre driver med får være deres sak.

 

Selv er jeg i hvert fall kjempeglad for bildekvaliteten på telefonen min. Jeg kan f.eks. dra den opp og knipse et bilde som det jeg la ut over her fra en mørk jazzkjeller i Praha, og dermed få et kurant minne. Ikke et bilde som har noen dypere mening eller noen betydning overhodet, og det finnes ikke kreativt, men et helt kurant minne fra akkurat den kvelden. Noen ganger er det det viktigste, og til den slags bilder duger mobilen perfekt. At bildet hadde blitt bedre med 5D og 35mm f/1.4 er selvsagt, men hvem gidder å dra på noe som ikke går i en trang bukselomme når man er ute for å ta seg noen øl? Det gidder i hvert fall ikke jeg. :)

Endret av Keyzer28
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig talt, når du skriver "Jeg har skrevet at den jevne mann ikke _bryr seg om_ denne forskjellen. Her har jeg også kommet med eksempler, så det burde ikke være til å misforstå med mindre du river ut en setning og dropper det som står over eller under. Dette er i hvert fall en vesentlig forskjell fra hva du påstår at jeg har sagt, og som jeg er ganske sikker på at jeg har oppklart opptil flere ganger nå"

 

Og jeg poengterer at dette ikke haromener særlig godt med med at du skriver "nei det har jeg ikke sagt" om at jeg skriver "Greit nok, men det har ikke vært påstanden din tidligere, du har påstått at folk ikke bryr seg om eller ikke klarer å se kvalitetsforskjellen"

 

Så har dette ingenting med å ta ting ut av sammenhengen å gjøre, dette er lange avsnitt fra deg som viser hva du har sagt, og ikke løsrevede setninger som endrer meningsinnholdet. Det er ikke min stil.

 

En uvesentlig detalj vil kanskje noen si, men jeg synes i en samtale om kameraformatets framtid, så er det absolutt en forskjell mellom som bryr seg om og ser bildekvalitet, men ikke synes det er viktig nok til å veie opp for andre ulemper, og folk som ikke bryr seg om bildekvaliten, eller ikke ser kvalitetsforskjeller. Da sistnenvte er en gruppe det er nesten umulig å nå, uansett hva man gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar

De som tar fram mobilen og tar festbilder tar øyeblikksbilder av venner og fiender som for dem og situasjonen der og da betyr 3000 ganger mer enn ett perfekt landsskapsbilde som henger i stua i samme kåken.

 

Og vi som svir av penger og tid på dette må gjerne være nedlatende mot de, men tror strengt tatt at de ikke kunne drite mer i hva vi mener...

 

Har sett bilder tatt på dassen med mobilen hvor jeg ikke klarer å identifisere hvem eller hva som var til stede når bildet ble tatt, men likefullt blir det hivd ut på Facebook og andre sosiale medier.

Lenke til kommentar

De som tar fram mobilen og tar festbilder tar øyeblikksbilder av venner og fiender som for dem og situasjonen der og da betyr 3000 ganger mer enn ett perfekt landsskapsbilde som henger i stua i samme kåken.

 

Og vi som svir av penger og tid på dette må gjerne være nedlatende mot de, men tror strengt tatt at de ikke kunne drite mer i hva vi mener...

 

Har sett bilder tatt på dassen med mobilen hvor jeg ikke klarer å identifisere hvem eller hva som var til stede når bildet ble tatt, men likefullt blir det hivd ut på Facebook og andre sosiale medier.

 

Jeg tror ikke jeg har sett noen i tråden være nedlatende mot folk i kraft av at de prioriterer annerledes?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...