Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Jeg fikk bedre score på lavere hastighet med min winnie, og ikke store forskjellen i minne... Med mengden RAM, mente jeg én brikke VS. to, uttrykte meg ikke klart nok, dual channel er en fordel i SuperPi.

 

Enten stor forskjell i kjernene, (512kb raskere enn 1MB?) eller så er den litt "møkk" i OS'et ditt. Nei, jeg optimaliserer ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Møkk" i OS´et? LOL!

Det kan kanskje hende? Men det er en relativt ny installasjon, så det kan vel ikke ha kladda seg til så voldsomt allerede?

Men samtidig må jeg si at jeg aldri har vært spesielt god på å tune maskinen for optimal ytelse i slike tester.

Så "møkka" sitter vel helst mellom øra her! :p

Lenke til kommentar
"Møkk" i OS´et? LOL!

Det kan kanskje hende? Men det er en relativt ny installasjon, så det kan vel ikke ha kladda seg til så voldsomt allerede?

Men samtidig må jeg si at jeg aldri har vært spesielt god på å tune maskinen for optimal ytelse i slike tester.

Så "møkka" sitter vel helst mellom øra her! :p

 

 

Bruker du A64 Tweaker til ram settings?

 

test noe ala disse instillingene om du har BH5 ram

 

a64-FX57.gif

Endret av Overklokk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Corsair-brikkene dine har høyst sannsynlig BH5-chipper, men CL 1.5 trodde jeg kun var mulig på HK basert på nForce4 ?.. ikke det VIA-baserte HK du har iflg. profilen din.

Skal du drive klokking bør du vite om/ha både ClockGen og A64Tweaker for å hente både tideler.. og sekunder.. i SuperPi.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Høh, det er visst på tide å oppdatere specs i profilen ja! :blush:

Men om du finkikker på skjermdumpen jeg la ved, så kan man jo ane en San Diego 3700 @ 2783 / FSB 253

Har jo mao NForce4-chipsettet her (MSI K8N Neo4), så den biten bør være grei.

 

Og du har selvsagt rett i at man nok bør sette seg litt bedre inn i saker og ting før man kan forvente gode resultater!

Har imidlertid installert A64 Tweaker nå, og lekt meg litt der. Dvs, første forsøk endte i en solid lock-up, så jeg gikk nok sikkert litt hardt ut!

"Skynda langsomt" gjelder nok i dette tilfellet også ja! :D

 

Btw; Er det noen måte jeg kan verifisere chiptype på brikkene på, uten å fjerne "frakken"?

Lenke til kommentar
En liten avsporing...Hvordan ta bilde av desktopen?Sikkert blitt spurt før,kan en vennlig sjel si svaret igjen?

Tryk på de to tastene Ctrl + printscreen for å ta skjermbildet. Så limer du det inn i f.eks paint og lagrer det som f.eks .png

 

Så bruker du f.eks http://imageshack.us/ til å laste bildet opp på internett så vi andre kan se det.

 

Edit: Jeg var vist litt sent ute med tips ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jajaja, ingen som kan komme med noen resultater snart?

 

Sitter her og sliter med at maskinen ikke vil starte, kommer til xp loadinga, så rebooter den :(

Testet litt benching i kveld, men kom ikke lengre ned enn til 30,130 sek (omtrent), rek er 29,6 sek. Fikk ikke opp noe bra fart på minnet, og heller ikke prosessoren hadde helt dagen. Spørs om jeg må ty til fasekjøling likevel for å få forbedret den scoren.. Hadde håpet på ned mot 28-27 sek :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er beste sålangt med det siste A64-systemet:

 

VCore er 1.475 +3.3 (Vid Startup)

HK er MSI K8N Neo2 Platinum

Bios er 1.B0 moddet av SideEffect

A64 "Venice" 3000+ @ 300x9

RAM er 2x256 Twinmos DDR400 BH-5 @ 3.4VDimm

 

OBS. Dette er 24/7-settings (slik jeg vil ha det).

post-108-1128526690_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...