Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betalte for et medlemsskap som var "sagt opp"


jodaneida

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg sa opp avtalen min med et treningssenter for ca et års tid siden. Viser seg nå ca et år senere at jeg månedlig har betalt for dette medlemsskapet til tross for at jeg hadde sagt opp.

 

Grunnen til at jeg ikke var klar over at jeg fortsatte betalte var fordi jeg har tre forskjellige bankkontoer og har mye regninger som automatisk blir betalt, hadde derfor ikke helt oversikt over hva som ble betalt.

 

Viser seg at jeg nå er trekt over 4000,- for en tid jeg i utgangspunktet ikke skulle betale, men da jeg snakket med dem sa de at jeg ikke hadde levert dokumentasjon på flytting og at det var dermed ingenting de kunne gjøre med det.

 

Greia var litt det at jeg hadde bindingstid, men ble nødt til å flytte pga jobb. Slet med litt av hvert på den tiden så glemte å levere dokumentasjon. Samtidig så hadde jeg vært innom og signert på en oppsigelse som skulle bli gjeldende når jeg hadde levert dokumentasjon.

 

Det jeg trenger litt hjelp til er om de ikke er pliktig til å opplyse meg om at dokumentasjon ikke er levert og at jeg fortsatte betaler, og om det er en måte jeg kan få tilbake pengene på? jeg har prøvd å forklare dem situasjonen mine men de sier det er ingenting de kan gjøre utenom å avslutte medlemsskapet. Er det virkelig ingenting de kan gjøre???

 

:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan gi deg tilbake pengene dersom de ønsker det. Spørsmålet her er dels hva de vil gjøre, og dels hva du kan tvinge dem til å gjøre med rettsapparatet i bakhånd.

 

Når du møter "jeg kan ikke gjøre noe" har du basically nådd mulighetene dine på det nivået. Da må du opp et hakk, det vil si til vedkommendes sjef.

 

Essensielt sett spør du om de er pliktig til å ta hensyn til at du ikke følger med på dine egne saker, det vil si en slags purreplikt. Det har de ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan gi deg tilbake pengene dersom de ønsker det. Spørsmålet her er dels hva de vil gjøre, og dels hva du kan tvinge dem til å gjøre med rettsapparatet i bakhånd.

 

Når du møter "jeg kan ikke gjøre noe" har du basically nådd mulighetene dine på det nivået. Da må du opp et hakk, det vil si til vedkommendes sjef.

 

Essensielt sett spør du om de er pliktig til å ta hensyn til at du ikke følger med på dine egne saker, det vil si en slags purreplikt. Det har de ikke.

 

Har vel et lite håp om at jeg har noe å ta dem på. Synes det er veldig dumt at det fungerer slik, spesielt når den personen jeg sa opp avtalen hos visste hvem jeg var og at jeg faktisk skulle flytte. Syns det er veldig rart at de nå som jeg tar kontakt sier at de kan avslutte medlemsskapet med en gang til tross for at jeg ikke har dokumentasjon, men at de ikke kunne gjøre det første gangen jeg spurte.

Lenke til kommentar

krikkert: Hvis han leverte en oppsigelse som de mener ikke oppfylte kravene har de da en viss plikt til å informere ham om dette? Det er jo typisk lojalitetsplikt-situasjon. I alle fall der de bør skjønne at han tror at han har sagt opp.

 

Dersom alle disse senere regningene er lagt til betaling frivillig så spørs det om du ikke uansett har videreført avtalen selv/gitt de grunn til å tro at du ikke ville si opp likevel. Om dere hadde avtalegiroordning, muligens ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

krikkert: Hvis han leverte en oppsigelse som de mener ikke oppfylte kravene har de da en viss plikt til å informere ham om dette? Det er jo typisk lojalitetsplikt-situasjon. I alle fall der de bør skjønne at han tror at han har sagt opp.

 

Dersom alle disse senere regningene er lagt til betaling frivillig så spørs det om du ikke uansett har videreført avtalen selv/gitt de grunn til å tro at du ikke ville si opp likevel. Om dere hadde avtalegiroordning, muligens ikke.

 

Det var lagt til automatisk betaling, så det ble trekt automatisk.

Lenke til kommentar

krikkert: Hvis han leverte en oppsigelse som de mener ikke oppfylte kravene har de da en viss plikt til å informere ham om dette? Det er jo typisk lojalitetsplikt-situasjon. I alle fall der de bør skjønne at han tror at han har sagt opp.

 

Slik jeg leser førstepost er de kravene du oppstiller tilfredsstilt, så jeg ser ikke helt poenget med innlegget.

Lenke til kommentar

 

krikkert: Hvis han leverte en oppsigelse som de mener ikke oppfylte kravene har de da en viss plikt til å informere ham om dette? Det er jo typisk lojalitetsplikt-situasjon. I alle fall der de bør skjønne at han tror at han har sagt opp.

 

Slik jeg leser førstepost er de kravene du oppstiller tilfredsstilt, så jeg ser ikke helt poenget med innlegget.

 

 

Beklager om jeg formulerer meg dårlig. Ville bare se om det var noen som hadde erfaringer eventuelt har litt kompetanse rundt det som kunne komme med synspunkter som kan hjelpe meg å få pengene tilbake. Er det helt håpløst så er det helt håpløst, men vil liksom ikke gi meg så fort om det finnes en annen mulighet.

Lenke til kommentar

Så du meldte deg på et treningsstudio å sa det opp et par dager senere?

 

Som du selv sier du fylte ut et oppsignelsesskjema som var effektiv kun når de fikk dokumentasjon på flyttingen, nå gjorde du ikke dette så da er du enda under bindingstiden å må betale dem, du har ingen sak her siden du ikke oppfylte din del så pengene får du ikke tilbake.

 

At du ikke har en fast regningskonto og faktisk oversikt over hva som går ut/inn sånn at du hadde lagt merke til det tidligere blir ditt eget problem ikke treningsstudioet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...