Gå til innhold

Slik er iPhone 6 sammenlignet med konkurrentene


Anbefalte innlegg

Anngående dem som snakker om Sony XPERIA Z3 Compact vs iPhone 6 og dems oppløsning (her inne eller i noen av de andre trådene om iPhone 6 / 6 Plus), så har det ingenting å si at iPhone 6 har 6 PPI mere enn Z3 Compact med at PPI'en allerede er over 300. Da er det ikke så nøye lengere at iPhone 6 har noe mere PPI en Z3 Compact med at PPI'en er over 300 som er nok i lange baner i følge Apple.

 

Så du vil jo ikke merke noen forskjell. Eller har oppløsningen plutselig mye å si alikavel i følge dere iPhone fans?

Litt vanskelig å forstå hva du mener. Men nei, du vil ikke merke noen forskjell på 6ppi nei.

 

Oppløsningen er jo selvfølgelig viktig. Dog syntes jeg ikke det er det viktigste. Det så vi på z1 og z2, gode oppløsninger, men skjermene var dårlige med kontrast, farger, innsynsvinkel etc. Sånne ting er for meg mye mer viktig enn om jeg har mer piksler eller ikke.

 

Ønsker dog det pikselracet kunne ro seg ned litt, og at de heller kunne fokusere på viktigere ting, som batteritid etc. Skulle ikke forundre meg om vi får 4k skjermer neste år.

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henrik! With the relevant fornuftig formulert SAVE! Er helt enig, klarhet, innsyn, sollesbarhet osv er veldig viktige aspekter.

 

Men Vindicator gjorde bare narr av hele denne 300ppi saken som mange av applebrukerne har liret ut av seg en god del i forhold til oppløsningshets fra Androidbrukere opp igjennom tiden.

 

Gjerne korriger meg om jeg tar feil.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Var på jobb under presseeventen, og det var vanskelig å kombinere dette med kunder.
Det som jeg i stor grad håpet på var at iPhone 6 ville være vanntett i lik grad som noen av sine konkurrenter, men jeg ser ikke dette nevnt.

Hoppet Apple over dette, eller har dette blitt glemt i diverse oppsummeringer?

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Den lille dulten? Den skytes jo ned av både iPhone 6+ og note3?

 

Den lille dulten? Refererer du til OPO nå? iPhone er fire ganger så dyr. Og kun CPU kraft er bedre på iPhone 6 enn OPO. Jeg har hatt min OPO i snart en måned og er utrolig godt fornøyd, den er ekstremt mye bedre enn S4'en jeg kom fra. Husk også på at det går faktisk ikke å ha minnekort i iPhone heller... Helt bak mål.

Lenke til kommentar

 

Tenkte OPO ja. Vet den er en fin phablet, og det er godt mulig den bør ligge på listen. Jeg bare mobbet litt som fremtidig Note4-eier =P .

https://www.facebook.com/oneplusofficial/photos/a.442060232566454.1073741828.424613314311146/545918418847301/?type=1&theater

 

 

Det er kun prisen og 'No Bloat' som kommer OPO i favør der.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nå handler dette om Iphone6 vs de andre, ikke OPO vs Note4, såååå derfor svarer jeg kjapt i en spoiler her, og så dropper vi saken :p

 

 

 

Note 4 vinner på alt utenom prisen. Bloat er irrelevant, det slettes/gjemmes uansett. Og prisen betaler jeg lett for S-pen, multitaskingen, enhåndsfunksjonen, OIS i kameraet, skjermen (og da snakker jeg ikke bare oppløsning), designet osv.

Men det er meg.

Liker forresten "OS Updates?" som om Note 3 ikke har 4.4.4 rundt hjørnet...

Low customizability? Hmmm nei ikke på min Note 3 i alle fall. Ganske mye egentlig, med wanam xposed feks.

Men som sagt.. det er meg.

 

 

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nå handler dette om Iphone6 vs de andre, ikke OPO vs Note4, såååå derfor svarer jeg kjapt i en spoiler her, og så dropper vi saken :p

 

 

 

Note 4 vinner på alt utenom prisen. Bloat er irrelevant, det slettes/gjemmes uansett. Og prisen betaler jeg lett for S-pen, multitaskingen, enhåndsfunksjonen, OIS i kameraet, skjermen (og da snakker jeg ikke bare oppløsning), designet osv.

Men det er meg.

 

 

 

Enig i det der.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Pros:

Deilig med større iphones.

Fint design. Lagringsplass! Batteritid!

Ny kul software, samt utrolig grafikk (i 60 fps som "next gen" ikke klarer). Blir spennende med moba? Funker det bra tro?

Cons:

Skeptisk på oppløsningen på 4,7-ern.

Bulkete kamera.

16 fremfor 32 gb for den laveste. :(

 

Er så dumt av en Apple-apologet å gjøre narr av "Next-Gen" for teknologimangel. iPhone har ikke før i dag hatt 720P engang på sine telefoner! Og selv nå må de opp i hele 5,5" for å kunne tilby 1080P! 4,7" klarer bare litt mer enn 720P, når HTC One M7 med samme størrelse klarte 1080P for over halvannen år siden!

 

So please, ikke kom med det tullpratet dit. Akkurat slik som det fins en "masterrace" for PC-brukere, som gjør narr av "Next-Gen"-konsollers primitivitet, fins det en egen "masterrace" for Android-brukere, som gjør narr av iPhone og iOS' primitivitet. Så om noe, er iPhone ganske lik "Next-Gen" på veldig mange måter.

Jeg mente ikke å gjøre narr av next gen (consoles) for teknologimangel. Jeg synes teknologien er storrartet og helt topp for prisen, men jeg er allikevel imponert over hva de klarer å få ut av en prosessor på størrelse med en mynt.

Specs er ingenting alene. Jeg er enig i at oppløsningen på iPhone kunne vært hakket høyere, men hvis det ser bra ut og ikke er en "hindring" så ser jeg virkelig ikke problemet.

 

Jeg gjør egentlig narr av utviklerene som ikke klarer å lage en god spillopplevelse med fin bildeflyt (og oppløsning) på PS4 og Xbox, men de klarer det (med utrolig fin grafikk) på iPhone.

(det finnes selvfølgelig unntak, men ta for eksempel watchdogs).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...