Gå til innhold

Slik er iPhone 6 sammenlignet med konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Støtte for MicroSD : Nei"

 

Lage en telefon i 2014 uten støtte for MicroSD? lol, nobuy.

 

Hehe, er bare å vente på at noen skal komme å si at ingen trenger Minnekort støtte i dag. Det blir det samme som å si at ingen digital kameraer i dag trenger minnekort støtte. Man ser jo aldri at digital kameraene får noe mere internminne som gjør minnekortstøtte irrelevant.

 

Jeg ser ikke at digital kameraer kommer til å miste den muligheten på laaaaaaaaaang lang tid fremover.

 

Den eneste iPhone 6 modellen som gjør minnekort støtte irrelevant (til noen grader) er 128 GB versjonene. Men så må du jo drite penger før du kan kjøpe den da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Drømmer om 6+ 64GB men 7590kr er faen meg drøyt....!! Men igjen, mobil må jeg ha for 4ern er jævla treig nå ;) kan kanskje forsvares med at iPad retinaskjerm 4 blir som en stasjonær sofa PC og kun hjemmebruk selvsagt..(uff der kommer 12,2' inn i bildet :-) og kun ha med iPhone6+ rundt på reiser og til vanlig bruk gjenerelt ;) hva synes folket?

Lenke til kommentar

Jeg så ikke presentasjonen av produktene, kan noen gi en liste over superlativer som ble brukt?

 

Har Apple påstått å ha endret verden "igjen" med en mobil på 4,7 tommer uten støtte for minnekort og full-HD?

 

Apple har jo vært dritt i flere år, men de har ihvertfall innimellom kommet med delvis interessante ting som fingeravtrykkleser. Men denne gangen er det vel ingenting nytt er det? Kun NFC som har vært ute på Android en stund - og som er rimelig ubrukelig enn så lenge?

 

e: kort oppsummert en mobil med specs på linje med konkurrentene, men med dårligere skjerm og høyere pris?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Jeje, noen andre tok seg av jobben i å sammenligne andre toppmodeller mot iPhone 6 Plus.

 

http://blog.gsmarena.com/xl-size-apple-iphone-6-plus-vs-samsung-galaxy-note-4-vs-lg-g3/

 

Og her: http://www.androidauthority.com/iphone-6-plus-vs-521180/

 

Så da er spørsmålet, hvorfor klarer ikke Amobil å gjøre det samme når alle andre klarer dette fint?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg blir ihvertfall ikke "kåt" av å se prisene. Det er greit med utvikling, og smarttelefoner for all del. Men, om de stapper noe skikkelig heftig inn der, så kan det hende jeg synes prisene kan forsvares. F.eks. så ble det lagt lenke til at Samsung driver å stapper 4K inn i mobilen (i en av de mange HW.no-artiklene om iPhone-slippet).

 

Det går en balansegang mellom pris, ny funksjonalitet, størrelse og behov. Jeg er vant med mobilen i lomma, så disse store skjermene blir da ikke absolutt uaktuellt, men det gjør at jeg må tenke på en ny plassering på kroppen (klær).

 

Prisen burde nærme seg kr 2000,-

Du synes kanskje det er et for lavt tall, og da forstår jeg deg godt på det punktet.

 

Så spørs det hvilken ny funksjonalitet man liker. Også kommer man til behovet om å ville oppdatere ofte. Det er klart at mange vil ha, men det er nok enkelte som venter også.

 

Det finnes også et siste ankepunkt mot Apple, og det er mangelen på kortutvidelse for ekstra lagring. Nå gjør det meg lite at Apple-kunder må være med å betale for en hurtigere utvikling av Flash-minne størrelser. Og at jeg slipper samme felle, er jo bare flott!

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg blir ihvertfall ikke "kåt" av å se prisene. Det er greit med utvikling, og smarttelefoner for all del. Men, om de stapper noe skikkelig heftig inn der, så kan det hende jeg synes prisene kan forsvares. F.eks. så ble det lagt lenke til at Samsung driver å stapper 4K inn i mobilen (i en av de mange HW.no-artiklene om iPhone-slippet).

 

Det går en balansegang mellom pris, ny funksjonalitet, størrelse og behov. Jeg er vant med mobilen i lomma, så disse store skjermene blir da ikke absolutt uaktuellt, men det gjør at jeg må tenke på en ny plassering på kroppen (klær).

 

Prisen burde nærme seg kr 2000,-

Du synes kanskje det er et for lavt tall, og da forstår jeg deg godt på det punktet.

 

Så spørs det hvilken ny funksjonalitet man liker. Også kommer man til behovet om å ville oppdatere ofte. Det er klart at mange vil ha, men det er nok enkelte som venter også.

 

Altfor mye tekst i forhold til at klokken ikke har passert 09.00 enda.. Men jeg er enig i at prisene til Apple er stive, men det har i bunn og grunn aldri forhindra meg. Hadde de vært 1000lappen billigere vet jeg at de hadde solgt bedre, men ikke nødvendigvis tjent så himmelsk mye som de gjør.

 

Skulle dog ønske de ditcha 16GB og satt 32GB som den minste standaren på nye iPhone 6/6 Plus, så syns prising fra 16GB til 64Gb var litt merkelig. Man tjener helt klart mer på å kjøpe 64GB når det kun er 100$ fra 16GB til 64GB i frohold til 100$ mellome 16GB og 32GB tidligere (og mellom 64GB og 128GB nå).

Ble du litt forvirra? Me 2..

Lenke til kommentar
Skulle dog ønske de ditcha 16GB og satt 32GB som den minste standaren på nye iPhone 6/6 Plus, så syns prising fra 16GB til 64Gb var litt merkelig. Man tjener helt klart mer på å kjøpe 64GB når det kun er 100$ fra 16GB til 64GB i frohold til 100$ mellome 16GB og 32GB tidligere (og mellom 64GB og 128GB nå).

Grunnen til at de gjør det er jo åpenbar: du skal føle at det er "billig" å oppdatere, og dermed lettere klarer å overbevise deg om at 16GB er ubrukelig, og heller må gå for mer lagring. Prisen på 16GB, både på 6 og 6plus, er latterlig høy.

Lenke til kommentar

 

Skulle dog ønske de ditcha 16GB og satt 32GB som den minste standaren på nye iPhone 6/6 Plus, så syns prising fra 16GB til 64Gb var litt merkelig. Man tjener helt klart mer på å kjøpe 64GB når det kun er 100$ fra 16GB til 64GB i frohold til 100$ mellome 16GB og 32GB tidligere (og mellom 64GB og 128GB nå).

Grunnen til at de gjør det er jo åpenbar: du skal føle at det er "billig" å oppdatere, og dermed lettere klarer å overbevise deg om at 16GB er ubrukelig, og heller må gå for mer lagring. Prisen på 16GB, både på 6 og 6plus, er latterlig høy.

16GB har vel "alltid" kosta 199$ med 2 årskontrakt i USA.

 

Men ja, man tjener jo mer på å kjøpe 64GB i den forstand av prisforskjellen er like liten som den var fra 16GB til 32GB tidligere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...