Gå til innhold

I morgen kommer iPhone 6


Anbefalte innlegg

Vindicator: Nå sa jeg jo at jeg synes begge er like bra/dårlige, men at iOS kan OPPFATTES enklere av enkelte på grunn av færre valg. Selv liker jeg valgfrihet, så hvis jeg må velge hadde jeg valgt Android sine innstillingsmenyer.

 

BØEN: Enig, TW er noe drit, småhenger alt for mye, både på S2, S3, S4 og S5. Det er ikke snakk om mye, og mange legger sikkert ikke merke til det heller, men ja. Liker heller ikke ikonene. Men igjen så liker jeg alle mulighetene man har i Samsung/Android-mobiler. Må virkelig holde tilbake geeken i meg for å ikke forhåndsbestille Note 4.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bare for å ta noen punkter.

 

  • Hvorfor kan jeg ikke velge hvilken logg jeg ønsker å se i samtalelisten, for den går over til alle logger etter at jeg har valgt alle anrop....
  • Hvorfor må jeg velge hvilke(t) mellom forskjellige visningsmuligheter f.eks. bare for å se et bilde i en mail. Jeg har ikke behov for ørten valgmuligheter til det, og velger en innstillingen alltid/hvergang, så er det heller ingen angre mulighet for det, når det valgte programmet/visningsmuligheten ikke kan vise bildet eller vedlegget som blir lagt ved en i mail.
  • Hvorfor skal det være nødvendig å installere flere forskjellige office programmer, bare for å kunne lese et vedlegg i en mail. Og likevel så er jeg nødt til å lagre vedlegget før jeg kan få åpnet og sett/lest det.
  • Ikke et eneste tastatur jeg har lastet ned kan gi med en eneste helt vanlig gul smiley :) , alle smileys gjør at meldingene blir konvertert til MMS mld i stedet. Da tenker jeg ikke på :-) ;-) etc.

 

1. Du mener at du ser sendte SMS'er under logger der og ikke vil se det bare for å ta et eksempel?

 

2. Jeg har aldri hatt problemer med at den standarde E-post applikasjonen til Samsung sine telefoner ikke kan vise bilder. Du kan gå inn i instillingene til e-post appen og velge at alle bilder automatisk skal vises når du får en e-post med bilder.

 

3. Samsung sin Polaris office er noe dritt om du sikter til en Samsung telefon her. Ja, det er dårlig at Polaris Office ikke klarer å åpne alle vedlegg, så installer noe annet som er mye bedre og prøv å få Polaris Office fjernet om du kan (må muligens ha root for å få det til).

 

Gjør som meg og installer denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobisystems.editor.office_registered

 

Ja den koster litt penger, men den er den absolutt beste Office pakken som finnes til Android nå. Om du ikke vil betale, så finnes det andre alternativer der ute som gjør den jobben dem er laget for å gjøre.

 

4. Dette må være et problem for deg. For jeg har aldri noensinne hatt det problemet du skriver om her. Jeg bruker Swype og har aldri hatt noen problemer med smileys. Jeg personlig bruker ikke smileys så ofte, men skriver inn smileyene manuelt selv.

 

Det er mulig at de smileyene du skriver inn er småe bilder av smileyene som gjør at Meldings appen detekterer at du putter inn et bilde i meldingen som gjør at den går over til MMS modus.

 

Det finnes mange tastatur der ute som har en egen knapp for smileys. Swype har det.

 

 

1. Ja det stemmer, jeg ønsker kun å se Alle anrop, ikke meldinger. Er jo en mulighet for å velge det, men det vil ikke mobilen huske. Den går konsekvent over til Alle logger igjen..... Det gjorde ikke de forrige Samsung mobilene jeg fikk av arb.giver.

 

2. Ja og det har jeg gjort, men fremdeles så vil den ikke forhåndsvise hverken bilder eller andre vedlegg uten at det blir lagret først. Det var ikke nødvendig på de forrige Samsung mobilene jeg fikk av arb.giver.

 

3. Har som du nevner Polaris Office, men har også lastet ned Docs to go, Adobe Reader og PDF Reader uten at det hjelper. For enkelte vedlegg kan fremdeles ikke leses/vises, selv ikke om jeg lagrer dem først.

Videresender disse mailene til min kones iPhone og de blir vist uten noen som helst problemer......

 

4. Slik er det i hvertfall på min Samsung S4 Active, og som du sier så er smileyene gjort om til små bilder, og derfor blir det da en MMS mld i stedet. Slik har det vært med samtlige tastaturer jeg har forsøkt hittil, og de er det en god del av. Har laget en egen tråd om det også, men skrev at den var løst, fordi jeg ikke gidder å forsøke mer etter å ha prøvet nærmere 10 forskjellige tastaturer......

 

 

Så derfor kommer jeg definitvt aldri til å kjøpe meg en Samsung mobil for egne penger, men nå får jeg jo mobil av. arb.giver, men der er vi beklageligvis låst til å velge Samsung.

 

Men igjen, har ikke prøvet S5, mulig den hadde løst dette her mye enklere, men S4 Active er ikke akkurat det jeg kaller brukervennlig i forhold til mine ønsker og behov. For det å bruke timevis på å gjøre en mobil mer brukervennlig, som den likevel ikke blir, er jo totalt bortkastet tid.......

 

Der fungerer iPhonen mye bedre for mine ønsker og "enkle" behov ;)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

1. Ja det stemmer, jeg ønsker kun å se Alle anrop, ikke meldinger. Er jo en mulighet for å velge det, men det vil ikke mobilen huske. Den går konsekvent over til Alle logger igjen..... Det gjorde heller ikke de forrige mobilene jeg fikk av arb.giver.

 

2. Ja og det har jeg gjort, men fremdeles så vil den ikke forhåndsvise hverken bilder eller andre vedlegg uten at det blir lagret først. Det var ikke nødvendig på de forrige Samsung mobilene jeg fikk av arb.giver.

 

3. Har som du nevner Polaris Office, men har også lastet ned Docs to go, Adobe Reader og PDF Reader uten at det hjelper. For enkelte vedlegg kan fremdeles ikke leses/vises, selv ikke om jeg lagrer dem først.

Videresender disse mailene til min kones iPhone og de blir vist uten noen som helst problemer......

 

4. Slik er det i hvertfall på min Samsung S4 Active, og som du sier så er smileyene gjort om til små bilder, og derfor blir det da en MMS mld i stedet. Slik har det vært med samtlige tastaturer jeg har forsøkt hittil, og de er det en god del av. Har laget en egen tråd om det også, men skrev at den var løst, fordi jeg ikke gidder å forsøke mer etter å ha prøvet nærmere 10 forskjellige tastaturer......

 

1. Nå kjører jeg på en custom ROM på min Galaxy S4 hvor SMS'ene er fjernet i fra telefonloggen. Så har ingen mulighet akkurat nå til å sjekke om du har muligheten til å slå dette av. Men tar jeg ikke feil, så må du ha root tilgang og erstatte filen som heter 'LogsProvider.apk' under system/priv-app og erstatte den med en ny 'LogsProvider.apk' fil hvor dette er fjernet.

 

2. Som sagt, så har jeg aldri hatt dette problemet med Samsung sin standarde e-post applikasjon (ikke Gmail), så vet ikke hvorfor du har dette problemet.

 

3. Hmm, merkelig. Hver gang jeg får en e-post med vedlegg, så får jeg alltid åpnet dokumentene i enten 'OfficeSuite' eller med 'Adobe Reader' appen om det er en PDF fil direkte. OfficeSuite åpner også PDF filer i fra e-postene mine om jeg vil bruke den for det. Så jeg vil tro at det må være en feil hos deg en plass.

 

4. Prøv ut Swype. Den er anbefalt. Når du er i 'Meldinger' appen, så vil du få en liten smiley ikon på Z tasten på tastaturet. Holder du Z tasten inne, så vil du få opp 3 valg hvor den ene er denne smilyen. Når du har valgt den, så vil du få opp 15 forskjellige smileys som er beregnet for SMS'er.

 

Jeg vet dette funker med at jeg bruker Swype selv og har brukt det i over ett år nå.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

1. Ja det stemmer, jeg ønsker kun å se Alle anrop, ikke meldinger. Er jo en mulighet for å velge det, men det vil ikke mobilen huske. Den går konsekvent over til Alle logger igjen..... Det gjorde heller ikke de forrige mobilene jeg fikk av arb.giver.

 

2. Ja og det har jeg gjort, men fremdeles så vil den ikke forhåndsvise hverken bilder eller andre vedlegg uten at det blir lagret først. Det var ikke nødvendig på de forrige Samsung mobilene jeg fikk av arb.giver.

 

3. Har som du nevner Polaris Office, men har også lastet ned Docs to go, Adobe Reader og PDF Reader uten at det hjelper. For enkelte vedlegg kan fremdeles ikke leses/vises, selv ikke om jeg lagrer dem først.

Videresender disse mailene til min kones iPhone og de blir vist uten noen som helst problemer......

 

4. Slik er det i hvertfall på min Samsung S4 Active, og som du sier så er smileyene gjort om til små bilder, og derfor blir det da en MMS mld i stedet. Slik har det vært med samtlige tastaturer jeg har forsøkt hittil, og de er det en god del av. Har laget en egen tråd om det også, men skrev at den var løst, fordi jeg ikke gidder å forsøke mer etter å ha prøvet nærmere 10 forskjellige tastaturer......

 

1. Nå kjører jeg på en custom ROM på min Galaxy S4 hvor SMS'ene er fjernet i fra telefonloggen. Så har ingen mulighet akkurat nå til å sjekke om du har muligheten til å slå dette av. Men tar jeg ikke feil, så må du ha root tilgang og erstatte filen som heter 'LogsProvider.apk' under system/priv-app og erstatte den med en ny 'LogsProvider.apk' fil hvor dette er fjernet.

 

2. Som sagt, så har jeg aldri hatt dette problemet med Samsung sin standarde e-post applikasjon (ikke Gmail), så vet ikke hvorfor du har dette problemet.

 

3. Hmm, merkelig. Hver gang jeg får en e-post med vedlegg, så får jeg alltid åpnet dokumentene i enten 'OfficeSuite' eller med 'Adobe Reader' appen om det er en PDF fil direkte. OfficeSuite åpner også PDF filer i fra e-postene mine om jeg vil bruke den for det. Så jeg vil tro at det må være en feil hos deg en plass.

 

4. Prøv ut Swype. Den er anbefalt. Når du er i 'Meldinger' appen, så vil du få en liten smiley ikon på Z tasten på tastaturet. Holder du Z tasten inne, så vil du få opp 3 valg hvor den ene er denne smilyen. Når du har valgt den, så vil du få opp 15 forskjellige smileys som er beregnet for SMS'er.

 

Jeg vet dette funker med at jeg bruker Swype selv og har brukt det i over ett år nå.

 

 

1. Men når det er muligheten til å velge dette i menyen/innstillingene for loggen, hvorfor i all verdens land og rike kan ikke telefonen huske det den gir meg et valg om. Det kan ikke være nødvendig å gjøre ting så tungvindt, for meg så er det "Det enkle er alltid det beste" som gjelder, og i den kategorien kommer ikke S4 Active i hvertfall......

 

2: For meg så gjelder disse "problemene" både Gmail -og Online mail kontoene mine, men det gjorde ikke det på på de forrige Samsung mobilene jeg hadde (X-Cover l og ll), selv om de hadde mange andre "snyger" for seg......

 

3. Som sagt her må det konsekvent lagres først, og ikke en gang er det ikke alle vedlegg som kan åpnes/leses. Om det gjelder generellt for S4 Active, eller er noe helt spes. med den mobilen jeg har fått vet jeg ikke. Ingen andre på jobben har fått denne mobilen enda......

 

4. Swype ga meg heller ikke det jeg ønsket når det gjelder det å sette innn smileys, de blir bare til de "kjedelige" små grønne figurene, som jeg allerede har tilgjengelig i std.oppsettet til Samsung ved å velge sett inn smileys i menyen. Det er ikke hva jeg ønsker, jeg ønsker å sette inn en eller annen form for emoji-ikon smiley. Men det har så langt ikke latt seg gjøre, for alle emoji-ikoner blir konsekvent konvertert til bilder på denne mobilen her.

 

Jeg vet at jeg ikke skrev Emoji-ikoner i tidligere innlegg her, jeg bare viste til den type smiley jeg ønsket ved å legge en inn i svaret mitt :)

Det var rett og slett en forglemmelse fra min side, så det beklager jeg.

Lenke til kommentar

Har selv hatt iphone og android, android nå i kanskje 4-5år. Selv skal jeg si meg enig at iphones brukervennelighet er enkel, men valgmulighetene er dårlig, til og med Windows phone er bedre her.

 

iPhone kan virke "enkel" for de fleste akkurat pga det med at du har alt på skjermen, du har en skjerm med masse store ikoner som du trykker på å ting skjer. I mitt øye er apple langt bak android og windows phone på min liste, men e liker teknologi og kommer garantert te å prøve iphone 6 å gi dem en sjangse. Har selv sakt det lenge at kommer dem med 4.7"+ skjerm så skal e gi dem 1 sjangse til etter at iphone 5 var en forferdelig telefon for meg.

 

Kjøper du en Nexus telefon må jeg si at e syntes apples system iOS og Android er ganske like, Nexus telefon bruker "hangouts" som kommer med en hel hau av smilies/emoji innebyggd! Isteden for å laste ned noe fjas for å få disse på telefonen.

 

Hvorfor er det kun snakk om samsung? hvor er HTC,Sony,NEXUS? I mitt øye har disse 3 mye bedre telefoner enn samsung, men det er jo smaksak.

 

Men dette med iphone/android er en diskusjon som ikke ender, fordi folk er forskjellige, folk vill ha en tlfn for å sende sms/ringe med, så de tar iphone. Folk vill ha en telefon de kan leke med, ringe med,sende sms, kose seg med, de kjøper Android.

 

Samsung er flinke med å hive gimmics ut av av ræva.. min mor kjøpte seg S5 nå, og e satt nesten i 20min for å prøve denne her "heart monitor" greie, men den funka jo ikke ordentlig og du må holde fingeren så himmla nøyaktig for å i det hele tatt få dette te å virke.

 

Hvorfor kan ikke telefon selskaper fokusere på det viktigste? Batteri tid, brukervennlighet, design, byggekvalitet å kamera kvalitet?

 

Skjer med at en 2013 telefon har 2300mah? Det er for lite for de som bruker telefonene sine hele tida med facebook å fjas. Men for den normale brukeren er det helt greit. Men hvorfor ikke klare å lage en telefon som faktisk varer noen dager isteden for å juice den opp på bola techs? For meg er Nexus 5 en super telefon.. hadde den hatt bedre kamera,byggekvalitet å batteri, hadde e ikke bytta den ut i det hele tatt.

 

Det var mine 2 cent.. /peace :p

Lenke til kommentar

Flott det, men den jevne bruker driter jo plent i apps så lenge de har youtube, facebook, snapchat og instagram. Dette er det segmentet som fyller antageligvis 80% av eierne av smartphones, på ios og android. Dette er ting WP klarer veldig fint. Og som ren telefon i basisfunksjoner "slik som bestefar bruker den" er jo WP like bra.

 

Håper virkelig folk får øynene opp for hvilket behov WP dekker snart, og at den gemene hop slutter tenke på "mobil" som "iphone". Én ting de kan borti eplehuset; marketing :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"folk vill ha en tlfn for å sende sms/ringe med, så de tar iphone."

 

Disse bør jo vurdere WP. Samme greia til myyyye lavere pris.

Nei. Jeg glemte ikke windows phone her, jeg har hatt 920 med win 8.1 og er en skuffende telefon når det kommer til apps. JA den har disse appsa, men oppdateringer er forferdelig, ios/android er langt framme der, å e selv føler ios/android forsatt er mye bedre der. Men alt anna så er windows phone veldig bra, og nokia 930 ser veldig sexy ut. :) + veldig dårlig smartklokke støtte og nye ting, dessverre.. som da gjør min pebble steel ubrukelig:/ men ja, windows phone er mye for pengene uten tvil.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Håper at også økt størrelse fører til bedre plass til antenner... rett og slett bedre mottak. iPhone 5s var elendig på det og ble rett og slett gruset av Samsung s5 der men det var dog det eneste punktet.

 

Tja? iPhone 5S gjorde det vel veldig bra på dekningtester og måling for 4G / LTE, og relativt greit hva gjelder UTMS / 3G, men scoret vel relativt dårlig på Edge.. Så kommer jo litt an på hva man faktisk bruker?

 

Selv så er jeg svært sjeldent utenfor 4G / LTE deknnig lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott det, men den jevne bruker driter jo plent i apps så lenge de har youtube, facebook, snapchat og instagram. Dette er det segmentet som fyller antageligvis 80% av eierne av smartphones, på ios og android. Dette er ting WP klarer veldig fint. Og som ren telefon i basisfunksjoner "slik som bestefar bruker den" er jo WP like bra.

 

Håper virkelig folk får øynene opp for hvilket behov WP dekker snart, og at den gemene hop slutter tenke på "mobil" som "iphone". Én ting de kan borti eplehuset; marketing :) .

 

Allerede her så har du vel utfordringer med Windows Phone? Du har en uoffisiell Snapchat som ikke oppdateres seg live, og fremdeles ikke støtter video etter det jeg har fått med meg. Hvordan det ligger an med Instragram vet jeg ikke, mange av de store og populære spillene som selv farmor har begynt å spille "fordi alle andre spiller det" eksisterer jo heller ikke.

 

Så jo, jeg vil si at approblematikken er temmelig reell med Windows Phone, selv for mindre tekniske bruker. Dette at folk innbiller seg at bare fordi mora di ikke er en tekguru så vil hun heller aldri savne en rekke apps er temmelig graverende og en temmelig nederdrektig holdning å ha. Har ikke tall på hvor mange "idioter" jeg har solgt Windows Phone til som likevel kommer tilbake for det ene og det andre mangler som naboen og venner har på Android og iOS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele denne Android vs iOS diskusjonen blir tåpelig, og har vel ingenting i tråden å gjøre? Noen liker mora, andre liker dattera, så enkelt er det faktisk. Det at Android brukere er hellig overbevist i sin sak og skal vie hele sitt liv på å konvertere iOS brukere og andre veien blir bare tåpelig.

 

At voksne mennesker kan sitte her å ikke klarer å respektere at andre personer kanskje har andre prioriteringer og preferanser enn dem selv er ille, alle burde klarer å respektere at naboen kjører Android, iOS eller Windows Phone uten at det skal bli en ordkrig om hva som er best, mest brukervennlig osv... Dette blir en evig diskusjon nettopp fordi hva som oppfattes som best for person A, ikke nødvendigvis stemmer overrens for person B.

 

Valgfrihet må ikke forveksles med brukervennlighet, og man må ikke til forveksling tro at "hva som er best" og "hva som er mest brukervennlig" kan måles i tall. Så fort du innbiller deg selv det så har du jo for lengst lurt deg selv.

 

 

Kan ikke alle bare respektere at den stor andel brukere foretrekker det ene, og en stor andel brukere foretrekker det andre? Kjøp de enhetene du liker best selv, og forhold deg til diss? Ikke gå rundt å vær nedlatende ovenfor andre bare fordi de velger en annen telefon og løsning enn deg selv..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Allerede her så har du vel utfordringer med Windows Phone? Du har en uoffisiell Snapchat som ikke oppdateres seg live, og fremdeles ikke støtter video etter det jeg har fått med meg. Hvordan det ligger an med Instragram vet jeg ikke, mange av de store og populære spillene som selv farmor har begynt å spille "fordi alle andre spiller det" eksisterer jo heller ikke.

 

Så jo, jeg vil si at approblematikken er temmelig reell med Windows Phone, selv for mindre tekniske bruker. Dette at folk innbiller seg at bare fordi mora di ikke er en tekguru så vil hun heller aldri savne en rekke apps er temmelig graverende og en temmelig nederdrektig holdning å ha. Har ikke tall på hvor mange "idioter" jeg har solgt Windows Phone til som likevel kommer tilbake for det ene og det andre mangler som naboen og venner har på Android og iOS.

Med fare for å gå off-topic. Dette blir jo en slags evig ond sirkel: Få kjøper Windows Phone fordi de store appene og spillene ikke eksisterer, og få lager apper og spill fordi få bruker WP.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...