Gå til innhold

Den store The Sims 4- tråden


Anbefalte innlegg

Har sjekket en del om dette med gratis hus, og begge to har rett. :) Om du går til verdenskartet kan du velge en tomt og hvilken familie som skal bo der. Hvis du da hopper inn i spillet vil familien ha flyttet inn, og dermed må de pent betale for å bygge. Det samme gjelder hvis du bygger først, og så velger hvem som skal bo der. Da må de nok betale full pris for huset.

 

MEN! Hvis du først velger hvem som skal bo i et hus, og så går inn i byggemodus FØR du går inn i selve spillet kan du bygge så mye du orker helt gratis. Dette er kun ETTER at du har valgt en familie, og FØR du lar dem flytte inn offisielt. Lett å overse den der. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men han er aldri sulten fordi han sover med stekepanna tilogmed.

 

Dassen er forresten plassert ute i midten av en hekklabyrint, men de finner frem uansett. Må man så må man.

Tror ikke han ser frem til å løse labyrint, med den blæra der.

 

 

Angående tema gratis hus, og uønskede pengetilførsler. Har noen flere her prøvd å pensjonere seg. Damen i huset her pensjonerte seg når hun fikk beskjed om at det ikke var mange dager igjen av livet hennes. Hun skal da få en daglig pensjonsutbetaling, basert på lønn ved pensjonering. Hun får nå aldri mindre enn 2 identiske utbetalinger per dag. Virker som utbetalingene er buggy som bare det. En dag fikk hun sikkert 15 - 20 utbetalinger av det samme beløpet. Over 4000 som bare raste inn på konto på et sekund. Flere som opplever dette?

Lenke til kommentar

Jeg lar ikke folkene bli eldre, så de vil nok aldri pensjonere seg. (Med mindre jeg går lei dem og lar de bli eldre senere.) Men gratis penger er ikke noe problem. Bare lag en ny sim, la han/hun flytte inn, og så flytt ut igjen eller slett den. Nye simmer start med 20k penger, så hver gang du lager en ny vil du få 20k til. Lager du fem uavhengige simmer og lar dem flytte inn i den gamle familien en etter en vil du sitte igjen med 100k penger. Litt juks, da.

Lenke til kommentar

Jeg lar ikke folkene bli eldre, så de vil nok aldri pensjonere seg. (Med mindre jeg går lei dem og lar de bli eldre senere.) Men gratis penger er ikke noe problem. Bare lag en ny sim, la han/hun flytte inn, og så flytt ut igjen eller slett den. Nye simmer start med 20k penger, så hver gang du lager en ny vil du få 20k til. Lager du fem uavhengige simmer og lar dem flytte inn i den gamle familien en etter en vil du sitte igjen med 100k penger. Litt juks, da.

Det er ikke bare litt juks; det ér juks! Helt meningsløst å gjøre det på denne måten også, da pengekoder er gjort tilgjengelig for slikt.

 

Poenget mitt nå er at gratis penger er uønsket for min del. Med uendelig økonomi er det ikke mange utfordringer igjen i spillet, og da blir det fort kjedelig.

Hører ofte om de som baserer hele spillopplevelsen på "motherlode" og massiv husbygging. Jeg ser også gang på gang hvor lite glede de egentlig får ut av spillet, så snart de er ferdig med sitt 2 timer lange byggeprosjekt.

Lenke til kommentar

Enig der. Jeg sier bare at det er mulig å få gratis penger, ikke at jeg bruker det selv. Den eneste 'juksen' jeg gjør er å lage et gratis hus for familien før de flytter inn, men selv da begrenser jeg meg så mye som mulig. Vil ha et lite hus jeg kan like å bo i, men med betydelig rom for utvidelse senere. Skulle bare ønske vi kunne ha større tomt og flere etasjer. Jaja, det kommer vel i en expansion.

Lenke til kommentar

Er det seriøst en begrensning på antall etasjer man kan bygge?!

 

Sims er i høyeste grad et spill hvor det er opp til hver enkelt å bestemme hvordan de vil spille det. Ønsker man uendelig tilgang på penger, så har Maxis laget pengekodene nettopp til slike. Jeg synes personlig det er stor sjarm over å måtte klare seg med det helt enkle i starten, for så å gradvis oppnå luksus etterhvert som man har jobbet hardt for de større pengesummene.

 

Jeg har nå et hus/tomt verdt ca. 38 000, samt 32 000 på konto. Dette er et resultat av en enkelt mann som har gjort karriere som astronaut, som så har giftet seg med en kvinne som ikke tok med et rødt øre, da hun bodde i kollektiv. De fikk så en sønn, som nå står klar til å ta over hus og penger, så snart foreldrene dør. Faren er allerede død, mens den forbanna mora er seiglivet som faen. :nei:

Lenke til kommentar

Hva, Maxis begrenser området og frihet? Det har vi da aaaaldri hørt om før (hint hint SimCity 14)

 

Uendelig penger er ikke noe værre enn alle som spiller minecraft med uendelige resources så de bare kan bygge hva som helst uten å måtte mine alt først

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva, Maxis begrenser området og frihet? Det har vi da aaaaldri hørt om før (hint hint SimCity 14)

 

Uendelig penger er ikke noe værre enn alle som spiller minecraft med uendelige resources så de bare kan bygge hva som helst uten å måtte mine alt først

Sim City var kun en dårlig spøk i mine øyne. Den gjorde mot bybygging, det et bøttekott gjør mot et radiostyrt propellfly.

 

Jeg sier ikke at uendelige penger er "ille/feil/verre enn noe" på noen måte, annet enn at for min del blir spillet ufattelig kjedelig hvis jeg ikke trenger å jobbe for å nå mine mål. Det å lykkes økonomisk er faktisk en ganske stor del av spillet, men som sagt; Det er ditt dukkehus! :)

Endret av Jnz
Lenke til kommentar

Du mener vel SimCity 5? ;) Litt forvirrende at det ikke har et eget nummer, men SimCity 2014 er det femte i rekken.

Det var ikke meningen å ha et tall der i det hele tatt. Kom med automatisk, som følge av all Sims 4 -praten. :-P Liker faktisk dårlig at den heter bare Sim City, fordi det finnes allerede et bedre spill som bare heter Sim City. :-)

Lenke til kommentar

Jeg lastet akkurat ned sims 4 på en annen maskin, etter som min ble ødelagt... Det jeg lurer på er hvor mange ganger kan jeg egentlig laste det ned?

 

Så mange du vil. Men du kan bare kjøre Origin med din unike konto på én maskin av gangen.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...