Gå til innhold

Den store The Sims 4- tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært forsiktig med mods foreløpig. Har brukt noen skjorter, gensere og nye hårfarger uten problem, men lastet ned en mod for å fjerne den stygge, hvite kantlinjen når man velger ting. Problemet er at da kræsjet spillet hele tiden, så ble nødt til å fjerne alle og starte på scratch igjen. Mistet en del timer gameplay der. Skal du bruke mods bør du ta dem en etter en, og sørge for å lagre ofte.

 

 

Men interessant nok startet jeg på nytt og valgte den gamle familien fra nettbiblioteket, og det gikk helt fint. Eneste problemet er at dama ikke hadde skjorten på seg lengre, fordi den var i en mod. :)

Lenke til kommentar

Au da... noen som ikke har testet mod'en sin skikkelig.

Ble hun naken eller reverserte hun til en default eller random?

Jeg lot en fyr i et household jeg spiller være en stund, kom tilbake, og fant ut at han nå har to romantiske interesser på si, i tillegg til dama si. Virker ikke som om det automatisk går noe lengre enn det dog, heldigvis.

Lenke til kommentar

Hun sto i BHen. Ikke verre enn det. ;) Men spillet oppdaterte seg selv, jeg installere moddene på ny, og nå funker alt fint igjen. Slipper til og med den hvite kantlinjen når jeg velger noe. :)

 

To romantiske ting på gang på en gang? Det eneste dobbelte jeg klarte var å ødelegge begge dassene på en gang. Seriøst, tok under ett minutt fra den ene ble ødelagt til den andre også var det. :p Morsomt nok klarte Ivy å pisse på seg mens hun reparerte dassen. Kan tenke meg hun var rimelig stressa en stund der for å bli ferdig i tide. Det klarte hun... nesten... :p

Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig med mods foreløpig. Har brukt noen skjorter, gensere og nye hårfarger uten problem, men lastet ned en mod for å fjerne den stygge, hvite kantlinjen når man velger ting. Problemet er at da kræsjet spillet hele tiden, så ble nødt til å fjerne alle og starte på scratch igjen. Mistet en del timer gameplay der. Skal du bruke mods bør du ta dem en etter en, og sørge for å lagre ofte.

 

 

Men interessant nok startet jeg på nytt og valgte den gamle familien fra nettbiblioteket, og det gikk helt fint. Eneste problemet er at dama ikke hadde skjorten på seg lengre, fordi den var i en mod. :)

 

Kom en oppdatering for den idag:

 

 

Sim and object highlights can now be toggled on/off by entering hovereffects on/off in the cheat console (this will eliminate the white border on a Sim or an object when you hover over it to interact). In addition, you can add -nohovereffects to the Command Line Arguments. In order to add the argument:

Open the Origin client, right click on The Sims 4 game box art, select “View Game Properties”, click “Game Properties”, enter -nohovereffects into the text box, and then click Apply.

http://help.ea.com/en/article/the-sims-4-updates/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det i går kveld, og spiller litt nå. Grafikken er fin, men huset og alt sånt ser bare ut som jeg har zoomet inn på et bilde, altså veldig uskarpt? Har prøvd å endre alskens innstillinger, men det blir liksom ikke noe bedre.. :( Hvis jeg zoomer lengre vekk fra huset ser det ok ut.

Menyen, portrettet av simmen og alt det i rammer rundt ser bra ut.

 

Nei, det er ikke en piratkopiert versjon :) .

 

Edit: Øhh... jaha? Mens jeg skrev i vinduet her så ble det plutselig bra av seg selv :D . Tjohei! Nå ser jeg hva jeg gjør og hvordan ting ser ut! Iiiiiiihh!!

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Sims 4 via Meksikansk proxy, til 228 kroner. Det var min måte å ta tilbake litt av pengene EA "stjal" når jeg kjøpte Simcity; Tidenes drittspill!

 

Jeg kan så langt bare anbefale Sims 4. Mange av manglene div. spillanmeldere slakter Sims 4 for, er ikke innvirkende på spillgleden. Mangelen på åpent nabolag blir ganske greit kompensert med hvor bra den alternative løsningen fungerer. Du kan fortsatt bevege deg fritt på gangfelt/vei i ditt nærmeste kvartal, så lenge du ikke entrer en tomt. At Sims 4 ennå ikke har oppvaskmaskin er veldig rart, men totalt ubetydelig.

Den eneste mangelen som påvirker spillopplevelsen min i noen grad, er at det er litt vel dårlig utvalg blant møblene. Jeg finner f.eks. ingen sofa som jeg liker spesielt godt, og slikt er litt leit.

 

Den store nyheten er i mine øyne en virkelig stor nyhet. Alle vet da at jeg snakker om simmenes økte sosiale evner. Jeg går f.eks. over til min nærmeste nabo, med hensikt å bli kompis med han. Nope! Ikke sjangs. De 2 går rett og slett ikke overens. Jeg gir opp, og velger å ha minst mulig med han å gjøre. Dette var aldri et tema i tidligere Simsspill, med mindre man selv la opp til det. Dette er utvilsomt mer likt hva vi er vant med i virkeligheten. :-)

Endret av Jnz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At Sims 4 ennå ikke har oppvaskmaskin er veldig rart, men totalt ubetydelig.

 

Lag moren din i spillet. Problem solved! :p

 

Den eneste mangelen som påvirker spillopplevelsen min i noen grad, er at det er litt vel dårlig utvalg blant møblene. Jeg finner f.eks. ingen sofa som jeg liker spesielt godt, og slikt er litt leit.

Akkurat som de forrige trenger spillet tid på seg til å vokse. Vi har allerede mods som gir flere klær, hårfarger og animasjoner, så jeg forventer å få flere møbler etterhvert. I tillegg får vi jo garantert DLC og expansions, og forhåpentligvis en SimStore hvor vi kan kjøre flere ting for Simions. Spilte ikke de forrige så mye, men vi kunne vel kjøpe nye ting der som ikke var i spillet i starten?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser faktisk ikke hvorfor det er så mye klaging over oppvaskmaskinen. Hva ville den ha tilført spillet? Simmene tar med seg oppvasken, bruker noen sekunder i vasken og ferdig med det. Hvorfor ville det vært så mye bedre om de hadde stappet oppvasken i en oppvaskmaskin i stedet? De eneste forskjellen ville jo ha vært en litt annen animasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det tar kortere tid når de bruker oppvaskmaskinen! :) Pluss at jeg har ikke oppvaskmaskin her jeg bor (irl!), så syns litt synd på dem som må håndvaske til evig tid. I feel your pain!

 

Det tar jo noen få sekunder å vaske all oppvasken,

de samler jo sammen alle tallerkner osv. når de rydder opp,

og 5 tallerkner tar like kort tid å vaske opp som en gjør.

Lenke til kommentar

 

At Sims 4 ennå ikke har oppvaskmaskin er veldig rart, men totalt ubetydelig.

Lag moren din i spillet. Problem solved! :p

 

 

Haha, magisk forslag! :) Kone eventuelt.

 

At utvalg av både klær og møbler kommer med tiden forstår vi nok alle. Jeg tror uansett vi kan være enig i at Sims 4 har det dårligste "stock" møbelutvalget så langt i Simsserien.

 

I går prøvde jeg ut byggingen i Sims 4. Alle snakker om hvor bra den har blitt, og ja, den har noen nye funksjoner som virkelig er nyttige, men fy søren den har også noen skikkelige irritasjonsmomenter.

Har noen flere her fått erfare hvordan gulvverktøyet har blitt kompromittert? Kan hende det bare er jeg som ikke har funnet ut hvordan, men jeg får ikke til å slette enkeltruter med gulv, som f.eks. hvis jeg ønsker å lage større åpning i gulvet rundt en trapp. Man kan heller ikke bygge veranda med samme metode som før. Jeg tar gjerne i mot gode råd rundt dette.

Lenke til kommentar

Det kommer garantert som DLC eller i en utvidelse uansett ;) Det blir alltid tidsbegrensninger som gjør at de til slutt må gi ut et spill.

 

Det jeg liker best ved Sims 4 er den økte intelligensen (som var på tide), sammen med multitasking, samt spillmotoren, som er så mye bedre enn den eledige EA Redwood kom opp med i Sims 3...

Men de skulle aldri brukt denne motoren på SimCity. Yep. SimCity og Sims 4 har samme spillmotor - GlassBox. Den funker veldig bra for Sims 4 heldigvis.

Jeg plukket som sagt opp Sims 4 på simplycdkeys for 250kr, og det er en velrenomert side. I øyeblikket koster det 270kr der. Uansett en del bedre enn de 499kr EA skal ha for Limited Edition.

Lenke til kommentar

Kjapt spørmål her. Har sett ganske ofte at simmene lar dusjen stå på, uten at noen reagerer på det. Men da jeg utvidet badet, og oppgraderte og flyttet dusjen ser jeg vannet fortsatt renner der dusjen brukte å være. Det kommer ikke ut av veggen, men der dusjhodet var. Har dere opplevd det samme? Er nok bare en bug, men det har skjedd svært ofte. Brukte den billigste dusjen før, men oppgraderte tild en nest dyreste nå. Får se om den blir bedre. :)

 

Har for øvrig to bad nå (nødt til det med fem personer i huset), og klarte å ødelegge den ene dassen, vasken, badekaret og dusjen samtidig. Det blir siste gang jeg lar Claire lage fisketaco til hele gjengen, for å si det sånn... :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...