Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Android Sikkerhetsfiksnivå x)

At folk kan ha mobil/pc/tv på norsk og ikke engelsk skjønner jeg ikke.

Hva  er det du ville ha kalt "Android security patch level" på norsk da? Jeg ser ikke helt grunnen til at man skal ekskludere mobil/pc/tv fra det norske språk, så lenge feilkoder er være universelle.

Lenke til kommentar

Bare sikkerhetsnivå for Android eller lignende. Det finnes maaange bedre eksempel på dårlige oversettelser av teknisk engelsk. Spesielt på Windows :p

 

Forøvrig får jo mange "optimaliserer søknader" (applications) når de oppdaterer Android, så ting tyder på at oversettingen går automatisk, eller er utført av noen som ikke har peiling :p

Lenke til kommentar

Bare sikkerhetsnivå for Android eller lignende. Det finnes maaange bedre eksempel på dårlige oversettelser av teknisk engelsk. Spesielt på Windows :p

 

Forøvrig får jo mange "optimaliserer søknader" (applications) når de oppdaterer Android, så ting tyder på at oversettingen går automatisk, eller er utført av noen som ikke har peiling :p

Den har jeg aldri sett på Samsung i alle fall, dog tror jeg at disse tekstene skal egentlig komme fra Google når det er snakk om OS oppdatering.

 

"Sikkerhetsnivå for Android" har en ganske annerledes betydning enn "Android security patch level" synes jeg, hvor "patch" er essensielt. Når det er snakk om sikkerhetsfikser, så er det som oftest snakk om lapping av sikkerhetshull, sikkerhetslappnivå kansje? :p

Lenke til kommentar

Ikke fått en dritt. Samsung :-( eneste dumme er de leder på alt, så jeg må kjøpe nestegang også. Med mindre en nexus med bra kamera og som er vanntett dukker opp.

Er jo bare å legge inn selv via odin istede for å klage. Mister ikke garanti eller noe da.

 

Noen custom rom folk anbefaler? Ser for meg en med stock Android men fortsatt s-pen funksjoner. Har sett litt og Nameless ROM ser ut som en grei kandidat - men ikke akkurat "stock" Android der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Endelig!

Fikk du den via OTA? Ikke fått noe på min ulåste Note 4 ennå.
Hva er/betyr OTA ? beklager dumt spørsmål.

 

OTA = Over The Air.

 

Dvs trådløst, ikke måttet koble til datamaskinen

 

Å ja, Tusen takk.

Fikk ny oppdatering nå, men det var til 5.1.1. Skulle ikke det være versjon 6 ?

Lenke til kommentar

5

 

 

 

 

 

Endelig!

Fikk du den via OTA? Ikke fått noe på min ulåste Note 4 ennå.
Hva er/betyr OTA ? beklager dumt spørsmål.


OTA = Over The Air.

Dvs trådløst, ikke måttet koble til datamaskinen

 

Å ja, Tusen takk.

Fikk ny oppdatering nå, men det var til 5.1.1. Skulle ikke det være versjon 6 ?

 

5.1.1 kom for en gooood stund siden. Alle venter på 6.0.1 ja. som burde ha vært her for lengst, Samsung lover og lover. Holder aldri ord

Lenke til kommentar

Jeg fikk 6.01 forrige uke til min Note Edge. Kan ikke si jeg la merke til endringene.

Samsung har ennå ikke klart og fikse kamera appen. Når telefonen var ny kom bla. utløserknappen på kantskjermen, det har den ikke gjort på rundt 1 år.

Hva er det som skal fikses? Kan høres ut som en bevisst endring i UX design av kamera-apputviklerne.

Lenke til kommentar

5.1.1 kom for en gooood stund siden. Alle venter på 6.0.1 ja. som burde ha vært her for lengst, Samsung lover og lover. Holder aldri ord

Jeg tror at alle er å ta altfor hardt i ;) kanskje de fleste i denne forumtråden. Sannheten er nok nærmere at flesteparten av brukere ikke bryr seg om hvilken OS versjon eller OS for den saks skyld telefonen deres kjører og mange er sikkert også redde for å installere oppdateringer som kan ødelegge deres velfungerende telefon (5.0 oppgraderingen, hvor folk klaget over ustabiliteter og treghet, fortsatt relativt friskt i minnet)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk 6.01 forrige uke til min Note Edge. Kan ikke si jeg la merke til endringene.

Samsung har ennå ikke klart og fikse kamera appen. Når telefonen var ny kom bla. utløserknappen på kantskjermen, det har den ikke gjort på rundt 1 år.

Hva er det som skal fikses? Kan høres ut som en bevisst endring i UX design av kamera-apputviklerne.

 

Jeg likte kamera kontrollen bedre når den var på kantskjermen. Kansje det bare er meg.

Så en review hvor han ikke likte utløserknappens plassering på kantskjermen. Kansje Samsung hørte på han.

Lenke til kommentar

La inn Resurrection Remix ROM på min Note 4 i dag, Sykt digg med stock android og tonnevis med ekstra funksjoner og valg.

Note 4 sparker og godt fra seg når man blir kvitt all samsung sin bloat.

Desverre fungerer ikke Bluetooth på noen av ROM'ene som ikke er med Touchwiz, så jeg gikk tilbake til stock mens jeg venter.

 

Alle hodetelefonene mine er bluetooth, samt bruker Pebble så funker ikke uten.

Lenke til kommentar

Hei, lenge siden jeg var her, og vet ikke om dette har vært nevnt her, bare slenger spørsmålet ut her:

Har en note4 som rebooter når jeg starter en app,( nesten ikke nøye hvilken) feks kamera, snapchat, twitter, bankapper, whatewer.. Det er i og for seg ikke så krise, den gjorde det av og til før også.

 

Men.

Nå går den i reboot på reboot til batteriet er tømt, hvis jeg ikke plugger i lader en liten stund.. WTF. 

Da funker den tilsynelatende greit en stund, får ta i mot samtaler og sendt og mottatt meldinger en stund, men så.. gjett hva.. Reboot all tha way. 

 

Har kun kjørt oppdateringer og originale saker, ikkeno fiksfakserier..

 

Noen med erfaringer her? Er det batteriet? Har lest ca 50 forumstråder, der folk har prøvd å gjenopprette og skifte batterier uten hell, så var litt skeptisk til å kjøpe nytt, eller gjenopprette..

 

Noen gode tips? Beklager hvis det er helt feil tråd, men dere har bestandig gode råd og samtaler her, så om noen vet av GODE råd, takker jeg hjertens.

 

Faens altså, må jeg kjøpe ny telefon igjen? fisj.

Lenke til kommentar

Trond Emil: Min var temmelig slik da batteriet tok kvelden. Det sto det var 90% igjen av batteriet. Jeg satt på musikk, to min etterpå gikk den i en restart loop det den aldri startet, samtidig som den ga lite strøm lyd. Måtte lade den før å få startet den. Etter nytt batteri til 220kr på komplett funker den supert igjen. :-) men ikke lett å vite.

Blar du tilbake til 24januar på dette forumet har jeg lagt ved screenshot av batteribruken min. Ligner det din?

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...