Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

I det minste godt å se at batteri tiden enda er helt bakmål...

Ja har to oem batteri, er ikke første gang jeg har tatt factory reset og Android 6.0 gjør ikke noen bedre nytte. Kanskje vi snakker hardware?

 

Kona sin M8 trekker knapt prosenter ved stand-by mens min på samme timene kanskje har mistet 15-20% på ingen ting.

 

Utrolig plagsomt også at man ikke kan unlocked med finger ved restart, men må bruke backup passordet først.

 

Ellers merker jeg at melding appen henger og er mye tregere i 6.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det minste godt å se at batteri tiden enda er helt bakmål...

Ja har to oem batteri, er ikke første gang jeg har tatt factory reset og Android 6.0 gjør ikke noen bedre nytte. Kanskje vi snakker hardware?

Kona sin M8 trekker knapt prosenter ved stand-by mens min på samme timene kanskje har mistet 15-20% på ingen ting.

Utrolig plagsomt også at man ikke kan unlocked med finger ved restart, men må bruke backup passordet først.

Ellers merker jeg at melding appen henger og er mye tregere i 6.0.

Det kan jo også være snakk om bruksmønster, batteriforbruket i hvilemodus har blitt vesentlig redusert med Android 6 doze mode, men det avhenger av at apper respekterer denne modusen.

 

Krav til passord (eller PIN i nyere enheter) etter bootup er en sikkerhetspolicy-endring i Android 6. Det forbedrer fingeravtrykkssikkerheten uten å gjøre ting vanskeligere for de fleste brukere, som ikke starter om telefonen sin så ofte.

Lenke til kommentar

Burde vell være opp til hver enkelt bruker spør du meg.

Har fått 3 ufrivillige restart allerede, enten om det er mid game eller bare mens mobilen er i lommen så bestemmer den seg plutselig får og ta seg en liten restart.

 

Kan ikke skjønne annet en at Note 4 har noe rare feil når det gjelder batteriforbruket sitt. Jeg vet at skjermen er litt større men kona både bruker og spiller mye hardere med sin HTC M9 (ikke 8) som forøvrig blir skikkelig glovarm (dårlig utnyttelse av energi?) med sin snapdragon 810 men likevel holder langt utover min batteri tid som består i noe som dette: kanskje 10 min spilling, svare på meldinger og noe enkel surfing av div nettsider igjennom dagen.

Lenke til kommentar

Kunne lett hatt den telefonen, er faktisk imponert over at den virker til og ha mye bedre generelt flyt en min og at strømmen er overlegen.

 

Trodde når jeg bestilte den telefonen at den lå hakket under noten.

 

Men nå har jeg helst blitt frelst av s-pen, hadde det ikke vært for s-pen så hadde jeg vært longe gone fra denne mobilen.

Har virkelig ikke lyst på flere Samsung, men ser ikke bort for at det blir en Note 7 (6) nå som den nærmer seg.

Lenke til kommentar

Har testet litt med Doze på og av på min, og det har virkelig mye å si på batteritiden når man bruker telefonen lite.

Tror kansje Samsung har slått av Doze og bruker sin egen "App Optimize" (eller noe lignende) som også hjelper mye, men ikke helt på samme måte.

Tror du blander doze mode og app standby (det gjør jeg også). Såvidt jeg har forstått, så er Samsung sin App optimize app mer en utvidelse av Android 6 app standby mens Doze er en ikke-brukerstryrt funksjonalitet.

 

https://developer.android.com/training/monitoring-device-state/doze-standby.html

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Har testet litt med Doze på og av på min, og det har virkelig mye å si på batteritiden når man bruker telefonen lite.

Tror kansje Samsung har slått av Doze og bruker sin egen "App Optimize" (eller noe lignende) som også hjelper mye, men ikke helt på samme måte.

Tror du blander doze mode og app standby (det gjør jeg også). Såvidt jeg har forstått, så er Samsung sin App optimize app mer en utvidelse av Android 6 app standby mens Doze er en ikke-brukerstryrt funksjonalitet.

 

https://developer.android.com/training/monitoring-device-state/doze-standby.html

 

 

Samsung sin App Optimize var i 5.1 og. Merket ingen forskjell fra stock 5 til 6, men mulig Doze var med i 6.

Men bruker nå bare Doze, og batteritiden er like bra\bedre enn før. Det kan selfølgelig ha med andre ting å gjøre da.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Samsung sin App Optimize var i 5.1 og. Merket ingen forskjell fra stock 5 til 6, men mulig Doze var med i 6.

Men bruker nå bare Doze, og batteritiden er like bra\bedre enn før. Det kan selfølgelig ha med andre ting å gjøre da.

 

Doze er en del av Android 6, funksjonaliteten kan ikke styres av bruker, app standby er også en del av Android 6, den er også på selv om du ikke slå på Samsung sin app optimaliserer (denne går utover Android sin i funksjonalitet).

Lenke til kommentar

 

Samsung sin App Optimize var i 5.1 og. Merket ingen forskjell fra stock 5 til 6, men mulig Doze var med i 6.

Men bruker nå bare Doze, og batteritiden er like bra\bedre enn før. Det kan selfølgelig ha med andre ting å gjøre da.

 

Doze er en del av Android 6, funksjonaliteten kan ikke styres av bruker, app standby er også en del av Android 6, den er også på selv om du ikke slå på Samsung sin app optimaliserer (denne går utover Android sin i funksjonalitet).

 

Kan fint slå av å på Doze:

4M4qW6k.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Samsung sin App Optimize var i 5.1 og. Merket ingen forskjell fra stock 5 til 6, men mulig Doze var med i 6.

Men bruker nå bare Doze, og batteritiden er like bra\bedre enn før. Det kan selfølgelig ha med andre ting å gjøre da.

 

Doze er en del av Android 6, funksjonaliteten kan ikke styres av bruker, app standby er også en del av Android 6, den er også på selv om du ikke slå på Samsung sin app optimaliserer (denne går utover Android sin i funksjonalitet).

 

Kan fint slå av å på Doze:

 

Vis meg det samme valget på en factory reset Nexus eller Samsung og forklar meg samtidig meningen med å slå det av  :wallbash:

 

Er dette beskrivelsen på den appen du postet skjermbildet av (Appcontrol?)?:

 

 

The first time the app boots it asks for root permissions. If the device is not rooted or permissions not granted, the app will never run. You all run rooted and modded roms, this app is not for stock. If you wish to disable this function, we will provide that option.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

 

 

Samsung sin App Optimize var i 5.1 og. Merket ingen forskjell fra stock 5 til 6, men mulig Doze var med i 6.

Men bruker nå bare Doze, og batteritiden er like bra\bedre enn før. Det kan selfølgelig ha med andre ting å gjøre da.

 

Doze er en del av Android 6, funksjonaliteten kan ikke styres av bruker, app standby er også en del av Android 6, den er også på selv om du ikke slå på Samsung sin app optimaliserer (denne går utover Android sin i funksjonalitet).

Kan fint slå av å på Doze:

Vis meg det samme valget på en factory reset Nexus eller Samsung og forklar meg samtidig meningen med å slå det av :wallbash:

 

Er dette beskrivelsen på den appen du postet skjermbildet av (Appcontrol?)?:

The first time the app boots it asks for root permissions. If the device is not rooted or permissions not granted, the app will never run. You all run rooted and modded roms, this app is not for stock. If you wish to disable this function, we will provide that option.

Det er neppe på noen stock telefoner, kjører custom rom basert på cyanogenmod. Eneste grunnen for å slå det av er for å finne ut om det er synderen om man har problemer med en app eller lignende.

 

Det er nok beskrivelsen av Rom Controm ja. Den er implementert i Androidversionen jeg kjører for å gjøre en del instillinger som ikke passer inn i andre kategorier.

 

Har forøvrig full kontroll på CPU og GPU frekvenser og spenninger. Her kan man fint ødelegge telefonen om man ikke vet hva man gjør. Men det er jo bare å ikke røre.

Ikke så mye poeng å overclocke Note 4 uansett, da den blir for varm og må throttle etter noen minutter selv på stock frekvenser.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

har note 4 nå,virket fint første året,og nå blir den bare verre og verre,den er ca 1år og 6 måneder gammel,nå må den restartes hele tiden om jeg skal få sendt sms eller gå på nett med den,+ at engang i blant så slutter den og virke helt.

 

så må kjøpe ny mobil,tenker på en mobil i samme størrelse,har egentlig hatt lyst på s7 edge,men nå har jeg hatt 2 samsung mobiler,og begge har fått store problemer etter et år,så mister lysten på og kjøpe ny samsung.

så vurderer huawei p9 plus,synspunkter?

Lenke til kommentar

Liker ikke å si det men jeg har som sagt blitt veldig imponert over flyten, responsen og batteritiden på konas HTC, lyden er jo også av en annen verden sammenlignet med mye annet. Men kamera får de jo virkelig ikke til, så det er jo et problem for de som tar mye bilder.

 

Ellers hadde jeg definitivt tittet litt på Google telefonene om jeg skulle bort i fra Samsung, pure android er ganske artig og kjapt.

 

Huawei hadde jeg aldri valgt igjen, men det er mer på grunn av jeg gremmes av iPhone oppsettet deres, vet ikke hva ellers du kaller det. Men de har vell ikke noe meny lenger, alle apper legges på hovedskjermen uten noen dedikert meny skuff.

Lenke til kommentar

har note 4 nå,virket fint første året,og nå blir den bare verre og verre,den er ca 1år og 6 måneder gammel,nå må den restartes hele tiden om jeg skal få sendt sms eller gå på nett med den,+ at engang i blant så slutter den og virke helt.

 

så må kjøpe ny mobil,tenker på en mobil i samme størrelse,har egentlig hatt lyst på s7 edge,men nå har jeg hatt 2 samsung mobiler,og begge har fått store problemer etter et år,så mister lysten på og kjøpe ny samsung.

så vurderer huawei p9 plus,synspunkter?

 

Du har kjørt factory reset på den?

Om problemet vedvarer etter det kan det være feil på hovedkortet ditt, noe du får byttet gratis på garanti.

Note 4 koster enda 5000kr, så om du får reparert den kan du hente inn en slant på å selge den.

 

Forøvrig er Huawei sine telefoner knallgode.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

5

 

 

 

 

 

Endelig!

Fikk du den via OTA? Ikke fått noe på min ulåste Note 4 ennå.
Hva er/betyr OTA ? beklager dumt spørsmål.

 

OTA = Over The Air.

 

Dvs trådløst, ikke måttet koble til datamaskinen

 

Å ja, Tusen takk.

Fikk ny oppdatering nå, men det var til 5.1.1. Skulle ikke det være versjon 6 ?

 

5.1.1 kom for en gooood stund siden. Alle venter på 6.0.1 ja. som burde ha vært her for lengst, Samsung lover og lover. Holder aldri ord

Fortsatt ingen Android 6 over OTA til min note 4 med Telenor Bedrift. Noen som vet om den kommer, eller er det kanskje trukket tilbake ?

Lenke til kommentar

Min Note 4 spiser opp all batteri i løpet av natten. Går fra 75 % til 12-13 % i løpet av nattetimene. Gjør ikke det på dagtid ?

hatt den i 2 år og først noe den har begynt med nå.

Noen som vet om factory resett vil hjelpe ? :hmm:

Du har en app som lager wakelock. Kjør factory reset og vær litt nøye på hvilken apper du installerer etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...