Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Angrer litt på jeg ikke kjøpte Spigen Neo Hybrid Dia-Cut aluminium med en gang det kom ut, endte til slutt med å kjøpe det brukt fra en i USA siden spigen ikke solgte det lenger. Dekslet ser jo utrolig fint ut og knappene føles mye bedre ut - kontra vanlig neo hybrid.

 

Er flere bekjente som har spurt om jeg har fått ny telefon, dekslet er jo ellers prikk likt det forrige spigen Neo jeg hadde i plast.

 

Ellers så venter vi enda på marshmallows, batteriet er enda like imponerende med 10-20% igjen etter en 12-14 timer og 3 timers skjermtid.

 

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar

Skjønner på innleggene her at det fortsatt ikke er noe nytt om Marshmallows/Android 6 enda ?

Noen som vet noe mer ? og er det noe å trakte etter ?

Leser på nett at det skulle komme i februar, men de glemte nok å skrive årstallet. :hmm:

6.01 kom i går til DBT, den tyske, bare å laste ned selv.. NEE drøyer vel til over sommeren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Perfekt! Blir testing i morgen da.

Bruker en app for screen off memo som fubker utmerket men greit med native støtte.

 

Kjøpte en liten knapp til noen kroner på ebay som man stikker i jack porten. Veldig kjekt med en ekstra programerbar knapp på telefonen!

 

Alle hodetelefoner jeg har samt bilstereo bruker bluetooth så porten var bare støvsamler uansett ^^,

Lenke til kommentar

Da har jeg den tyske Android 6 installert, og det fungerer tilsynelatende utmerket.

Installerte den over nordisk 5.0.1 via Odin, slik at man ikke mister noe garanti eller lignende.

 

Måtte installere Spotify på nytt da Android 6 handterer minnekort litt anneledes og det gjorde Spotify forvirra, men ellers fungerer alt som det skal. Virker mere snappy i responsen, men ellers er det ikke så stor forskjell.

Lenke til kommentar

Perfekt! Blir testing i morgen da.

Bruker en app for screen off memo som fubker utmerket men greit med native støtte.

 

Kjøpte en liten knapp til noen kroner på ebay som man stikker i jack porten. Veldig kjekt med en ekstra programerbar knapp på telefonen!

 

Alle hodetelefoner jeg har samt bilstereo bruker bluetooth så porten var bare støvsamler uansett ^^,

Bestilte fem stykker til skarve 35 kroner, stilige saker dette. Håper jeg kan bruke Note4's originale Samsung-deksel, ser at de ikke bygger noe særlig nederst, så det går nok bra. 

 

http://www.ebay.com/itm/New-Button-Pressy-Dustproof-Plug-Earphone-3-5MM-Jack-Plug-for-Andriod-4-/131591021438?hash=item1ea36fa37e:g:lzUAAOSw7NNUG6H3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg den tyske Android 6 installert, og det fungerer tilsynelatende utmerket.

Installerte den over nordisk 5.0.1 via Odin, slik at man ikke mister noe garanti eller lignende.

 

Måtte installere Spotify på nytt da Android 6 handterer minnekort litt anneledes og det gjorde Spotify forvirra, men ellers fungerer alt som det skal. Virker mere snappy i responsen, men ellers er det ikke så stor forskjell.

Etter en tids testing, så er det fortsatt bra greier?
Lenke til kommentar

 

Da har jeg den tyske Android 6 installert, og det fungerer tilsynelatende utmerket.

Installerte den over nordisk 5.0.1 via Odin, slik at man ikke mister noe garanti eller lignende.

 

Måtte installere Spotify på nytt da Android 6 handterer minnekort litt anneledes og det gjorde Spotify forvirra, men ellers fungerer alt som det skal. Virker mere snappy i responsen, men ellers er det ikke så stor forskjell.

Etter en tids testing, så er det fortsatt bra greier?

Ja det fungerer fortsatt utmerket. Ikke noe særlig bedre batteritid kontra 5.1 men med en clean install ville det nok vært bedre.

 

Ikke merket noen bugs heller. Bare å bruke :)

Lenke til kommentar

Har ikke sett/hørt noe om bedre ytelse med 6.01 på note 4.   Kan egentlig ikke si at det var noe særlig bedre når den fikk Lollipop heller, så tror ikke det har noe å si for de aller fleste. http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/

Ser ut som vi blir blant siste i rekka som får update, kanskje på tide å gå over til Cyanogenmod? Noen erfaringer med Cyanogenmod eller andre aftermarket roms på Note 4?   Vil egentlig ikke miste funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Har ikke sett/hørt noe om bedre ytelse med 6.01 på note 4.   Kan egentlig ikke si at det var noe særlig bedre når den fikk Lollipop heller, så tror ikke det har noe å si for de aller fleste. http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/

 

Ser ut som vi blir blant siste i rekka som får update, kanskje på tide å gå over til Cyanogenmod? Noen erfaringer med Cyanogenmod eller andre aftermarket roms på Note 4?   Vil egentlig ikke miste funksjonalitet.

 

Hovedforskjellene er screen off memo, og en del bedre behandling av tilganger og sikkerhet på telefonen. Og en del under panseret til Android.

Utsendemessig ikke så mye forskjell.

 

Vil annbefale å oppgradere via odin først å se om man blir fornøyd, om man vil beholde garanti (skeptisk til custom rom på min da den har vært fikset 2 ganger på garanti allerede) Så venter med det til den er verdiløs.

Lenke til kommentar

Ja, kan ikke si jeg har hastverk :)

 

Uansett hva de gjør så er det underliggende TouchWiz altfor tungt.

 

Vil tro at en clean ROM vil gjøre susen på responsen på telefonen ja, men er veldig mye å velge mellom til Note 4.

Kjører stock Marsmallow på min gamle Nexus 4, og den er helt utrolig rask til å være en "billigtelefon" fra 2012. MEn uten 4G, elendig skjerm, elendig kamera og en ødelagt powerknapp gjør den ubrukelig selv som reservetelefon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...