Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

 

Ja, kan ikke si jeg har hastverk :)

 

Uansett hva de gjør så er det underliggende TouchWiz altfor tungt.

 

Vil tro at en clean ROM vil gjøre susen på responsen på telefonen ja, men er veldig mye å velge mellom til Note 4.

Kjører stock Marsmallow på min gamle Nexus 4, og den er helt utrolig rask til å være en "billigtelefon" fra 2012. MEn uten 4G, elendig skjerm, elendig kamera og en ødelagt powerknapp gjør den ubrukelig selv som reservetelefon :p

 

Problemet med alternativ ROM på Samsung sine mobiler har ofte vært relatert til modemet, dårligere kameraytelse og andre deler som ofte er lukket/proprietær.  Du får ikke samme funksjonalitet på en Nexus, så det er både fordeler/ulemper ved begge.   Tror gjerne jeg prøver LG/Sony ved neste mobilkjøp.   Er mange år siden jeg har hatt en mobil så lenge som Galaxy Note 4, så det har absolutt vært en god mobil for min del :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener jeg har lest noen nevne det her før.

Kamerat mitt begynner å hyle skikkelig til tider i film modus. Veldig merkelig greier og lyd.

 

Vet ikke helt om det er noe å bry seg, er ikke så veldig ofte jeg har opplevd det til nå.

 

dette lignet egentlig. Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

 

Min kameralinse lager lyd og telefonen fryser og til ;-) gleder meg til oppdatering. Event bytte telefon.

Jeg har funnet perfekt løsning for å gå over til machmallow selvom den ikke er kommet til norge:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725007

 

Gjelder ikke bare de for som ikke har note 4 n910som vi har her i Norge? Dvs på den siden er det neste bare andre? i 6.0.X upgrade?

 

Det er vel ifra denne siden vi med 910F skal bruke?

http://forum.xda-developers.com/note-4/snapdragon-dev

Endret av ray001
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt off-topic her siden dette er et Note4-forum, men: Da Galaxy 7 kom kjøpte jeg meg en Edge-utgave av modellen, siden jeg regnet med å måtte se langt etter Note5. Hatet den telefonen like intenst som en hater at hårene rundt kjønnet tvinner seg inn i glidelåsen på en måte som gjør at en må ha ekstern assistanse. Dette forbaskede "Edge-konseptet", ble et visuelt gimmick som gjorde at en måtte holde telefonen som et dagsfersk skjørt egg - for ikke å måtte starte (en kom borti alle slags funksjoner om en har fingre tykkere enn binders, noe de fleste har) alle mulige og umulige programmer mm, samt teksten på hele skjermen var på et nivå en kan mer forvente i en barnehage, vel nok om det.

På torsdag kjøpte jeg en ny S7, denne hang ten "Edgen", og la meh bare si - og jeg er en sytepave av verste klasse gjeldende detaljer - dette er desidert en av de beste telefonene jeg har hatt! Alt fungerer - og skal jeg bare nevne noe i farten, som eksempelvis fingeravtrykksensoren på 7'en ift Note4'en? Eh, skal ikke prøve på en sammenligning en gang.

 

La meg bare si ett ord - GLEDE!  :)  :dribble:

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Oppgraderte fra den tyske til den norske firmware via odin i går og det feilet. Må ha en pit fil med riktig partisjonstabell til marshmellow, noe jeg ikke fant i går.. så prøvde med pit filen til Lollipop og da bootet telefonen men måtte ta factory reset for å bruke den.

 

Godt å få en fresh install men tenkte å nevne at dere må være litt obs.

 

Forøvrig fungerer den norske versionen fint. Følger med mye bloatware fra telenor og VG men alt kan slettes heldigvis.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...