Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er nedturen? Mangler note appene / s-penn funksjoner? Ingen fingerprint? Ingen bluetooth eller problemer med wifi?

 

Alltid noe med disse rom ene.

 

Sort tema må jo være bra for batteritiden i alle fall.

All bloat er borte, og har bare Play Store og Gmail fra google. Digg å slippe all bloatware.

S-pen funksjonen er borte som default, men bruker man en app som f.eks Spencommand så får man de tilbake. MYE raskere respons på utklipp av skjermen og lignende som kunne ta en evighet å prossesere med stock rom. Man får også off screen memo.

 

Bluetooth og wifi fungerer sømmløst.

Eneste som ikke fungerer er at S-health ikke får kontakt med pulsmåleren, noe jeg ikke bryr meg om.

 

Er også kvitt problemet med at cpu klokkes for lavt på stock rom og lyd via bluetooth begynner å hakke, Herlig.

 

Brukte Ressuruction Remix ROM en stund før som og fungerte greit, men der ble det for mye bugs. Denne derimot fungerer utmerket.

 

Edit: Fingerprint har jeg ikke testet enda, men det rapporteres at det skal funke "sort of". Hva nå enn som legges i det :p

 

Tastaturet ser utrolig sweet ut på en slik skjerm. Helt mørk.

NujMDbf.png

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Går overraskende greit å sette opp alt igjen når google installerer alle appene man hadde ved første oppstart. Det som tar tid er å logge inn på alle appene :p

 

Har og ventet lenge før jeg tok steget. Hatt telefonen inne på service 2 ganger tidligere og. Men nå er ikke Note 4 så verdifull lenger, og jeg angrer på ingen måte.

 

Finnes veldig mange rom basert på touchwiz, bare med valgfri bloatware og funksjoner fra Note 5 S6 og S6 men jeg liker stock android bedre.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Går overraskende greit å sette opp alt igjen når google installerer alle appene man hadde ved første oppstart. Det som tar tid er å logge inn på alle appene :p

Har og ventet lenge før jeg tok steget. Hatt telefonen inne på service 2 ganger tidligere og. Men nå er ikke Note 4 så verdifull lenger, og jeg angrer på ingen måte.

Finnes veldig mange rom basert på touchwiz, bare med valgfri bloatware og funksjoner fra Note 5 S6 og S6 men jeg liker stock android bedre.

Det er vel ikke så mange ROM med 6.0x Android?

Isåfall link?

Ikke til våres Nordic / EU versjon(SM-N910F) med "F" versjonen?

Lenke til kommentar

 

Går overraskende greit å sette opp alt igjen når google installerer alle appene man hadde ved første oppstart. Det som tar tid er å logge inn på alle appene :p

Har og ventet lenge før jeg tok steget. Hatt telefonen inne på service 2 ganger tidligere og. Men nå er ikke Note 4 så verdifull lenger, og jeg angrer på ingen måte.

Finnes veldig mange rom basert på touchwiz, bare med valgfri bloatware og funksjoner fra Note 5 S6 og S6 men jeg liker stock android bedre.

Det er vel ikke så mange ROM med 6.0x Android?

Isåfall link?

Ikke til våres Nordic / EU versjon(SM-N910F) med "F" versjonen?

 

Joda, er en del.

Bruker denne nå på min 910F: http://forum.xda-developers.com/note-4/snapdragon-dev/rom-aokp-emotroid-team-t3317486

 Virker å være den mest stabile som er basert på AOSP og ikke Touchwiz.

Men er mange touchwiz ROM å velge mellom og. Både modifisert stock touchwiz marsmellow og portet fra nyere modeller.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvordan er batteri tiden? Føler meg ikke helt overbevist om at den elendige batteri tiden er software relatert.

Batteritiden virker å være lik Stock 6.0. Uten at jeg har testet noe ytterligere. Fast charge fungerer så lader kjapt med 9V laderen fortsatt. Har du orginalt batteri? Måtte bytte mitt da det begynte å kollapse på rundt 40% :p bare 199kr for nytt batteri da.

 

Men er mye innstillinger for CPU clock og spenninger. Kan sikkert tweekes for maks batteritid om ønskelig.

Lenke til kommentar

fml. Fant ut av jeg kunne like gått gå over til Telenor da Nordic har tenkt å forbli 5.1.1 til evig tid.

Hadde glemt at noen nevnte dette kjekke .pit problemet, så der var mobilen ubrukelig til jeg fant en random pit fil på xda forum, noe som så klart endte i at hele telefonen måtte factory resetes. 

 

Heldigvis tok jeg backup i KIES rett før, men jeg vet at blant annet "privat" mappa er long gone, er sikkert masse annet også. Så kommer alt dritten med å måtte logge inn på X antall tjenester på nytt og jeg antar at bank ID / engangs kode på skaffes igjen...

 

Hadde aldri giddet om jeg viste at det ble factory reset, var litt stress med denne .pit fila også gitt. Jaggu passe sært icon pakken de har presset på touchwiz også i 6.0.

 

Over ut, på tide med litt søvn, hadde ikke tenkt å sitte langt på natt for å stresse med dette akkurat, men hva skal man gjøre når Odin sier FAIL og telefonen ikke booter lenger...

Lenke til kommentar

fml. Fant ut av jeg kunne like gått gå over til Telenor da Nordic har tenkt å forbli 5.1.1 til evig tid.

Kjipt med så mye jobb hvis Android 6 oppdateringen til NEE kommer snart da. Pit er i utgangspunktet kun nødvendig i enkelte særtilfeller, rapartisjoneringsfeilen får man vanligvis hvis man flasher med feil modellnavn (f.eks. N910H > N910F). NEE og TEN bruker akkurat de samme modem og OS pakkene, så jeg ser heller ikke noen grunn til en repartisjonering. Å bruke en tilfeldig partisjonstabell høres litt tvilsomt ut.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

fml. Fant ut av jeg kunne like gått gå over til Telenor da Nordic har tenkt å forbli 5.1.1 til evig tid.

Hadde glemt at noen nevnte dette kjekke .pit problemet, så der var mobilen ubrukelig til jeg fant en random pit fil på xda forum, noe som så klart endte i at hele telefonen måtte factory resetes. 

 

Heldigvis tok jeg backup i KIES rett før, men jeg vet at blant annet "privat" mappa er long gone, er sikkert masse annet også. Så kommer alt dritten med å måtte logge inn på X antall tjenester på nytt og jeg antar at bank ID / engangs kode på skaffes igjen...

 

Hadde aldri giddet om jeg viste at det ble factory reset, var litt stress med denne .pit fila også gitt. Jaggu passe sært icon pakken de har presset på touchwiz også i 6.0.

 

Over ut, på tide med litt søvn, hadde ikke tenkt å sitte langt på natt for å stresse med dette akkurat, men hva skal man gjøre når Odin sier FAIL og telefonen ikke booter lenger...

 

Kunne advart deg mot det da jeg gjorde likens for ikke så lenge siden da jeg gikk fra tysk 6.0 til nordisk 6.0 :p

 

.Pit fil som passer nordisk ser ut til å være vanskelig å oppdrive.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Aldri vært borti dette med pit fil før, har gått i fra Nordic til Nederlansk til Nordic uten dette problemet. Alle inkludert i går var så klart til N910F.

 

.pit filen ble opprinnelig gitt til en kar som skulle over til en tysk versjon på xda, forsto også at legge inn hvilken som helst pit fil kan være litt shady, men jeg tok en sjanse siden jeg satt uten en funksjonell telefon.

 

Emergency recover greia til kies fungerte så klart ikke, selv om jeg hadde tatt backup rett før. Dukket aldri noen opp i den listen som det skulle gjort.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...