Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jepp har 13 biosen ;P

så må være chipset som tuller

Godt mulig! ;) Som jeg sa, svært vanskelig å svare på, men jeg er sikker på at du får svaret ved å prøve på ett annet hk ;)

 

Men sånn generelt sett er det en ganske brukbar OC du har klart, med stock volt! :mrgreen:

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Var inne på overclockers.com sin CPU-database, og det var bare en annen CPU med lik batchnr. som jeg. Den var klokket til 2900 MHz med boxed kjøler. Den var forøvrig fra fillipinene, min er fra Costa Rica.

 

EDIT: Fant ut at en fyr med samme HK som jeg, klarte 3 GHz med sin P4A. Er det kjøleren som hindrer meg? Kjører på standard volt.

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Var inne på overclockers.com sin CPU-database, og det var bare en annen CPU med lik batchnr. som jeg. Den var klokket til 2900 MHz med boxed kjøler. Den var forøvrig fra fillipinene, min er fra Costa Rica.

HK har du?

 

Kan av og til ha noe å si om hvor den kommer fra, men ikke altid. Ja, CPU'en din burde klart mer ;)

Lenke til kommentar
Var inne på overclockers.com sin CPU-database, og det var bare en annen CPU med lik batchnr. som jeg. Den var klokket til 2900 MHz med boxed kjøler. Den var forøvrig fra fillipinene, min er fra Costa Rica.

HK har du?

 

Kan av og til ha noe å si om hvor den kommer fra, men ikke altid. Ja, CPU'en din burde klart mer ;)

Hehe. Jeg har et QDI PlatiniX 2D. Litt ukjent for den jevne overklokker, men for Clas-Ohlson entusiasten er det et kansje kjent kort... :cool:

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg har et QDI PlatiniX 2D. Litt ukjent for den jevne overklokker, men for Clas-Ohlson entusiasten er det et kansje kjent kort... :cool:

Hehe...nei, Clas Ohlson kortene er ikke noen ekstrem kort til å klokke med, de er vel ikke ekstreme på noen stadier, uten at de er ekstremt dårlige. :p: Får du ett minimum Abit BH7 eller bedre f.eks IC7! så kommer du endel lengre, det vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe IS7, men nå når Prescott er på trappene, kan jeg likegodt vente litt.

 

Btw: Tror du jeg kan komme lengre med litt overvolting? FSB kan stilles i ganske grove hakk, og neste "hakk" er på 120 MHz (fra 114 MHz). Tror du jeg klarer det? Hva med minnet? Det er TwinMOS @ 266 MHz, med minnemultiplikator. :yes: Må kjøre den på 1,3x for å få rett fart må minnet. Kansje jeg skal sette den ned igjen, for å klokke høyere?

Lenke til kommentar

Du kan jo teste litt selv. Men egentlig tror jeg ikke du kommer noe særlig høyere med det hk'et. Hvis du har prøvd med høyere FSB uten å stille volten, og ha ramen slik du har nå å det ikke har funka, ville jeg først satt ned hastigheten på ramen, prøvd da, hvis ikke, så ville jeg prøvd å øke volten ett hakk, da med ramen 1:1, hvis du ikke kommer lenger da, ville jeg tatt ramen på 3:2. Hvis du ikke kommer lenger da, er det hk'et som gjør det, det vil jeg påstå.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Tja nu rusler den rundt på 4,03 og det stabilt ;)

Så allverdens stabilt kan det vel ikke være, SuperPi kræsjer jo som du sier på denne hastigheten. Hvor lenge har du Prime-testet maskinen?

krasjet ikke super pi på 4.1? skal prøve meg på 38 sek i super pi etterpå..

Mulig jeg blingsa, ja. Uansett hadde det vært interessant å høre hvor lenge den har kjørt Prime.

Lenke til kommentar

Jo den feilet på 4,1 men det rare var at det var kun på 1M menst den kjørte 2M, så det var ikke maskinen som krasjet men programmet som ikke klarte å regne det ut.

Kjørte prime i 6 timer uten problem. så da vil jeg tro den er stabil.

Tror nok jeg hadde klart 4,3 med prommy, men det vil jeg ikke ha pga støy.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...