Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skall ikke vere noe prob det, kjørte selv en 2,4 på 3,2 med std vifte og 3,5 med vannkjøling.

men.... multipliern er ikke den låst på intel cpu da? min står på 18 og får ikke rikka den noen veier,,, er det forskjellige multis eller??

Ja det er forskjellig mp på 400, 533 og 800mhz fsb cpu'er..

Lenke til kommentar
Skall ikke vere noe prob det, kjørte selv en 2,4 på 3,2 med std vifte og 3,5 med vannkjøling.

men.... multipliern er ikke den låst på intel cpu da? min står på 18 og får ikke rikka den noen veier,,, er det forskjellige multis eller??

Du tar f.eks en 2.8C/800 HT (slik finner du ut miltiplieren) :

 

2800MHz/200FSB=14x da er multiplieren 14.

 

En 2.8B/533 uten HT

 

2800MHz/133FSB=21x da er multiplieren 21

 

;)

Lenke til kommentar
Har ikke dokumentasjon, men jeg kan jo poste for det...

 

IntelP4 1,8@2,1 med boxed kjøler... er 400MHz FSB utgaven, så jeg har en FSB på 117... sys.temp er rundt 35 idle, og rundt 45-50 load... kjører helt stabilt... hatt den slik i rundt et år nå...

Du har vel ikke klart å presse den høyere?

 

Ha rsett folk som har god stepping på sin 1.8GHz willmanette, at de har klart fra 2600MHz og helt opp til 3GHz :D

 

Men det er seff med bedre kjøling enn det du har :p

Lenke til kommentar

Får legge inn mitt første forsøk på OK: 3 GHz @ 3,393 MHz fsb 225.

 

 

Har holdt på et par timer nå, som sagt mitt første forsøk, fikk startet XP 3,518 MHz men vill vel ikke kalle den stabil (hadde en fsb på 234) ,så måtte klokke ned til 225. Vet ikke om det har noe å si men 3DMark 01 ville ikke kjøre helt ferdig før jeg var nede på 225.

 

 

Lurer på om det er rammen min som holder meg igjen? (se sig) Kjører rammen på 5:4 2,65v og som sakt FSB 225, vcore 1,7v

 

 

Kjører på luftkjøling med en: Zalman CNPS7000ACU og AS5

 

 

Noen som har en formening om hvor langt jeg kan gå?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om denne prosessoren skal være god å klokke med? Her er infoen som står på esken:

 

BATCH:L321A896

VERSJON: C30418-003

MM: 852317

PRODUCTCODE: BX80532PG2600DSL6WH

 

For jeg plages med å få den stabil i Prime95 :ermm:

Etter det jeg har sett rundt forbi på nettet, skal den være ganske grei til å OC med...jeg har uke 19, tror kanskje den er litt bedre.

 

Din er hverken dårlig eller extremt god! den er bare bra! :)

 

2.60GHZ/512/800

SL6WH MALAY

M324A834

0687

 

Det er god stepping det! Han kisen som har denne steppingen, klarer 3.5GHz med stock Intel kjøler!! :D

 

Her har dere ett screenshot av den, kjører den på 3.5GHz @ 1.57V ffs!!

 

De fleste fra malaysia skal være gode til å klokke...kan det være hk'et ditt som ligger å fukker med deg? tenker på volten o.l.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
MU26599: Du burde klare 3.4-3.6Ghz.. test med mindre volt, 1.7 er vel i meste laget for den kjøleren kan være det som gjør det..

Så det er ikke rammen som holder meg tilbake (ennå)

 

Før prøve og sette ned vcoren. Som sagt mitt første forsøk.

Nå vet jeg jo at den kjører stabilt på 3.393 MHz da er vel det neste målet 3,5 :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...