Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på å gi opp hele overklokkings dritet nå. Får det jo aldri stabilt.

 

Hater hele dritten.

 

Har nå satt opp volten til 1,72.  Hadde på 1,7 men da klikket det etter at jeg hadde spilt SW:kotor en stund. blå skjerm og restart.

 

Herregud, gidder da ikke ha så forbanna høy volt. Dette blir for dumt. Jeg har vist fått en dritt CPU! Hater den lille jævelen.

 

Begynner å lure om kanskje noe annet er problemet men sikkert ikke, jeg har alltid uflaks med slikt så. Kan ikek nok om det heller.

hmm...har hørt at ett par ASUS kort er dårlige på volten.

 

Leste engang en test der de testet ett IC7 og ett ASUS kort som du har. De brukte 2.4C.

 

På ASUS kortet klarte de 3.3GHz på 1.70-1.75V og på IC7 kortet klarte de 3.6GHz med 1.55V, kanskje du har ett slikt ASUS kort?

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Ja det er gøy, men ikke når ting er alt for frusterende.

 

Har aldri vært så i tvil.

 

Først kan jeg kjøre Prime i 5 timer uten noe tull (avbrøt testen) så klikker den etter en times spilling eller mindre.

 

Og 1,7 volt skal ikek være nødvendig.

 

Månesten le for akkurat nå har jeg stdr volt og klokket til 3,6. Skal ta noen benchmarks.

 

Men det kan være som noen sier at HK'et mitt er dårlig på volt.

Endret av magneto
Lenke til kommentar

Utrolig hva vinteren kan hjelpe med :p

 

Med vinduet åpent, har jeg nå kjørt på 261FSB. Altså 3393MHz. Men den er ikke så stabil at jeg får kjørt noen tester :no: . Restarter etter en liten stund i 3DMark osv. Regner med at det er varme som gjør det. Ligger en Zalman CNPS7000ACU og AS5 å venter på posten. Får håpe den kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Utrolig hva vinteren kan hjelpe med :p

 

Med vinduet åpent, har jeg nå kjørt på 261FSB. Altså 3393MHz. Men den er ikke så stabil at jeg får kjørt noen tester :no: . Restarter etter en liten stund i 3DMark osv. Regner med at det er varme som gjør det. Ligger en Zalman CNPS7000ACU og AS5 å venter på posten. Får håpe den kan hjelpe litt.

Du bruker BOXED kjøleren nå eller?

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvilken info du er ute etter, da jeg er ganske fersk på overklokking. :(

Men kan nevne at den kjører prime torture test stabilt.

Vet du hva PROD. CODE og FPO# er? står på eska til CPU'en og på CPU'en.

 

Hvilken kjøler du bruker, temp, hovedkort, ram?

Lenke til kommentar
2,4C@3,2 Stock volt

Prod code. BX80532PG2400DSL6Z3

Fpo/Batch: 3328A213

Ram Geil GD pc 3700 5/4 på rammen.

Abit IC7 MAX3 hovedkort.

 

Skal nok greie høyere, da dette er bare foreløbig.

Tror jeg må oppdatere biosen mulig man får mer glede ut av det da.

Den CPU'en som du har der skal være ganske god hvis du er heldig! Har sett folk nådd 3.6GHz med stock volt med den CPU'en! :D

Lenke til kommentar

Etter bytte til Zalman kjøleren kjørte jeg stabilt på 255FSB=3315MHz. Fikk kjørt 3DMark01 flere ganger etter hverandre uten problemer. og Prime95 i ca. 20 min. Måtte avbryte da. Klokket ikke grafikkortet, så det ble ikke noen superscore. 19700 og noe. Men NB kjøleren virker ganske varm.

 

Idle gikk ned fra 37.5 til 28 grader(bios). Etter stresstest, lå max temp på 32 grader(AIDA), der den før lå på 44-47 grader. Så kjøleren virker lovende. Skal vel bli ennå lavere temp når AS5 har fått kjørt seg inn.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Etter bytte til Zalman kjøleren kjørte jeg stabilt på 255FSB=3315MHz. Fikk kjørt 3DMark01 flere ganger etter hverandre uten problemer. og Prime95 i ca. 20 min. Måtte avbryte da. Klokket ikke grafikkortet, så det ble ikke noen superscore. 19700 og noe. Men NB kjøleren virker ganske varm.

 

Idle gikk ned fra 37.5 til 28 grader(bios). Etter stresstest, lå max temp på 32 grader(AIDA), der den før lå på 44-47 grader. Så kjøleren virker lovende. Skal vel bli ennå lavere temp når AS5 har fått kjørt seg inn.

hvilket hovedkort har du?

Systemp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...