Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Thank you Gef :)

 

Hva er den beste steppingen på 2.6C for øyeblikket? Noen som vet om en web shop som kan være behjelpelig med å plukke ut en CPU med god stepping? Har litt ekstra penger, og kunne tenkt meg å prøvd å få tak i en som klokker bedre en den jeg har nå. Får jo uansett solgt den jeg har til en kompis.

 

kan det være hk'et ditt som ligger å fukker med deg? tenker på volten o.l.

Har testet volten helt opp til 1.625, uten at det hjelper noe i Prime95. Har også flyttet ram brikkene uten at det ga noen forskjell. Tror jeg har prøvd det meste. Har bestilt en kraftigere strømforsyning, og har planer om å prøve å få tak i en CPU som er bedre å klokke.

 

Skulle aldri ha begynt med overklokking :D . Blir liksom ikke fornøyd med moderat klokking lengre. Så nå går det mye penger til ekstrautstyr for å komme lengst mulig :p . Men artig er det...

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thank you Gef :)

 

Hva er den beste steppingen på 2.6C for øyeblikket? Noen som vet om en web shop som kan være behjelpelig med å plukke ut en CPU med god stepping? Har litt ekstra penger, og kunne tenkt meg å prøvd å få tak i en som klokker bedre en den jeg har nå. Får jo uansett solgt den jeg har til en kompis.

 

kan det være hk'et ditt som ligger å fukker med deg? tenker på volten o.l.

Har testet volten helt opp til 1.625, uten at det hjelper noe i Prime95. Har også flyttet ram brikkene uten at det ga noen forskjell. Tror jeg har prøvd det meste. Har bestilt en kraftigere strømforsyning, og har planer om å prøve å få tak i en CPU som er bedre å klokke.

 

Skulle aldri ha begynt med overklokking :D . Blir liksom ikke fornøyd med moderat klokking lengre. Så nå går det mye penger til ekstrautstyr for å komme lengst mulig :p . Men artig er det...

multicom er veldig snille på akkurat det feltet. han på support avdelingen plukket ut en SL6Z3 til meg..

Lenke til kommentar
MU26599: Du burde klare 3.4-3.6Ghz.. test med mindre volt, 1.7 er vel i meste laget for den kjøleren kan være det som gjør det..

Så det er ikke rammen som holder meg tilbake (ennå)

 

Før prøve og sette ned vcoren. Som sagt mitt første forsøk.

Nå vet jeg jo at den kjører stabilt på 3.393 MHz da er vel det neste målet 3,5 :w00t:

Det kan være rammen også.. prøv å sette ramdivideren ned et hakk og se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Thank you Gef :)

 

Hva er den beste steppingen på 2.6C for øyeblikket?

Bare hyggelig du ;)

 

Vel, hvis du passer på å får en Malaysisik 2.6C så skal den være på til å OC med....du kan jo sjekke om noen webshoper har nøyaktig

denne steppingen:

 

SL6WH MALAY

M324A834

 

De beste OC resultatene jeg har sett er med SL6WH Malay...FPO# går vel mer ut på om du er heldig eller ikke...finn ett par goe overklokkings 2.6C CPU'er på internet, sjekk hvilken FPO# de har, så spør du webshopene om det ;)

 

SL6WH L321 og L320 er det mange som har, de skal hvist være ganske bra! L319 som jeg har er visst mer spesiell, men de jeg har spurt sier at den skal være bedre enn L320...vet ikke akkurat hvorfor. Men L321 er visst den beste!

 

Så en på xtremesystems som hadde en 2.4C med L321 D1 stepping, han klarte 3.6 med stock volt!! Det er ganske bra til å være D1 stepping og ikke M0!!

 

Tror kanskje jeg ville satset på en SL6WH malay L321(hvis de ikke har SL6WH M324 inne da)...men jeg kan ikke si med sikkerhet at du vil klare noe særlig bra! Men det er den steppingen de fleste har klart bra med ;)

Lenke til kommentar

2.6 @ 3.25

 

Kommer til 250 fsb med 1.575 Vcore. Men ikkje ett hakk lengre :/ Kanskje 253 med 1.7 Vcore...

Vet at det ikkje er rammen som holder tilbake. Dog har jo cpuen blitt utsatt for en del tull :p Plansliping + at 2 3 bein ble bøy. Men det ska vel ikkje ha noe å seia siden dei ikkje knakk av :p

 

 

 

Har ikkje peil på stepping så eg rabble ned alt på eska :)

 

Prod. Code: BX80532PG2600DSL6WH

MM: 852317

FPO: 7319A158

Pakket uke 6 2003.

 

Fra CPU-Z

Stepping: 9

Revision: D1

 

 

 

Kanskje mase litt på en web sjappe om en med bra stepping jeg og :)

Lenke til kommentar

Veritas_: Grunnen til at du ikke kommer høyere enn 250FSB, er pga hk'et ditt! Det er ett kjent "syndrom" på Abit kortene, at man ikke kommer over 250FSB, det du kan gjøre er å selge det, å heller kjøpe ett nytt MAX3, IC7 eller ett ASUS P4C800-E Deluxe ;)

 

Du har akkurat lik stepping som meg, bare din kommer fra en annen plass ;)

 

L321 skal være bra stepping på 2.6c! så nettopp en på xtreme som klarer 4200MHz med Mach II, han har SL6WH L321 :D

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Veeel Gef. Hvis du meine an e ein bra overklokkar så kan du få an for 1500 :p

 

Trodde egentlig at IC7 MAX3 skulle vara ett overklokkings problemfritt kort.... Komme jo høyere opp da. 260/265. Men då blir det heller ustabilt :p

 

 

Teste an på ett Asus P4P800 kort senere idag. Får se kor langt an går der.

Lenke til kommentar
Nope. Asso. komme jo til 260 med 1.7 Vcore da. Men an e jo heller ustabil.

 

An e jo ustabil på standard lenge før 250 og.

 

Innse det Gef. Ein Cpu med "god" stepping kan verra ræva (iallefall etter at eg har fikal med an)

Kan jo godt være ramen din som gjør det...f.eks vdimmen?

Lenke til kommentar
lol, Drive du å dikte opp ting etterhvert her eller :p Noe som faktisk ikkje e galt med det eller? Kortet e jo laga spesielt for å vara overklokkings vennlig.

Er faktisk sant det Gef skriver, hvis du leser på overclockers og diverse andre utenlanske forum vil du se det ;)

Endret av C0bra
Lenke til kommentar
Huffa huffa meg da. Lese ikkje sånt. Har ikkje all verdens tid heller (seie eg når eg sitte oppe halv ett natt til torsdag....). Fremdeles overbevist om at det e cpuen eg da men :p

Du burde være forsiktig med å påstå ting som du ikke vet noe om...du burde virkelig prøve og sette deg mer inn i dette før du kommer med en slik påstand om at jeg driver og finner på ting! :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å komme over 239FSB stabilt med min 2.6C. Siste jeg nå har prøvd, var å kjøpe større PSU. Eneste det resulterte i, var at jeg nå kunne kjøre spenningen på CPU over 1.625, noe som var helt umulig med den gamle. Nå er det ikke noen problemer med å sette den fra 1.625 og opp til 1.7V. Men det gjør ikke Prime95 mer stabil :thumbdown: . Så nå venter jeg bare på ny CPU. Er ikke så veldig fornøyd med min 2.6C. Er jo nyttår nå snart. Kanskje jeg skal sprenge den i lufta :D

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...