Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

6-kjerner krever mer vcore enn 4 kjerne uansett og så er det forskjell på nm på 3930K(32nm) og 3570K(22nm) som også har litt å si på vcore.

 

Så da er jo det egentlig en helt grei temp under f.eks spill som BF3? Jeg hadde den på 4,6 GHz og tempen ble aldri høyere enn 73C. Den lå hele tiden på det meste 65-67C.

 

Jeg er litt usikker men hva mener du? Dope or nope?

Lenke til kommentar

Så da er jo det egentlig en helt grei temp under f.eks spill som BF3? Jeg hadde den på 4,6 GHz og tempen ble aldri høyere enn 73C. Den lå hele tiden på det meste 65-67C.

 

Jeg er litt usikker men hva mener du? Dope or nope?

 

 

Kjør en 100% load test. wPrime 1024M for eksempel!

Lenke til kommentar

Jau. Riktig nok ikke med så kraftig skjermkort som han har. Jeg annbefaler han om å teste selv

Det er flere her som har testet og kommet til ett helt annet resultat men de hadde da HD7970, GTX680 og GTX Titan GPU så det er nok mulig det er skjermkortet ditt som er årsaken. En annen ting er at det varierer stort mellom hvilket brett du spiller på i BF3 om CPU klokken gir flere FPS eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er flere her som har testet og kommet til ett helt annet resultat men de hadde da HD7970, GTX680 og GTX Titan GPU så det er nok mulig det er skjermkortet ditt som er årsaken. En annen ting er at det varierer stort mellom hvilket brett du spiller på i BF3 om CPU klokken gir flere FPS eller ikke.

 

Ja, det er mulig skjermkortet holder meg tilbake.

Lenke til kommentar

http://bildr.no/image/1433728.jpeg

Denne klokken er gjort via et asus program. Er det for høy vcore i forhold til hvor høyt den er klokket? Tok screenshot akkurat når vcore var på det høyeste. Har ikke viften på cpu kjøleren enda og må vente litt med det før jeg har ordnet noe i kabinettet. Kan nok klokke mye bedre da. Men jeg stusset litt over den lave frekvensen på minnet mitt. Jeg har ikke rørt noe på ram klokkingen, er det korrekte verdier for mi ram? Har Kingston hyperX 1866MHz cl9 og Asus P8z77-I Deluxe.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Du vil bli veldig skuffet, den er nemmelig veldig lik 0

Eksempel testet av meg selv:

 

Toppen av av hotellet på "sharki" BF3 og se utover byen

 

Stock cpu 3200mhz: ~62 fps

OC av cpu 5ghz: ~90 fps

 

Edit: 1080p 144hz Ultrasettings

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eksempel testet av meg selv:

 

Toppen av av hotellet på "sharki" BF3 og se utover byen

 

Stock cpu 3200mhz: ~62 fps

OC av cpu 5ghz: ~90 fps

 

Edit: 1080p 144hz Ultrasettings

 

Ja jeg har innsett at det har en hennsikt gitt nok gpu kraft og høy nok oppløsning. Men hadde kansje vært interesant og vite hva du hadde fått med 4.5Ghz. Eller enda bedre, får du den opp i 5.5,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

BF3 er veldig cpu begrenset. Derfor får jeg ikkje noe særlig høyere fps med 3 vs 2 GTX680 eller 2x titan. Da snakker vi om 1080p. Høyere oppløsning så begynner mere gpu kraft å fungere, men da med lavere fps enn ønskelig.

 

I multiplayer velogmerke :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Du vil bli veldig skuffet, den er nemmelig veldig lik 0

 

Etter hva Nizzen og Minihund skriver så tror jeg mer på dem. Jeg blir nok neppe skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...