Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hehe :) Tanken er fristende, men jeg har kjøpt meg en Win 8.1 og har lyst å gi det en sjanse ;)

 

Når kjøpte du Win8? Win10 er jo under ett år unna...Win7 holder vel frem til da. Planlagt å kjøpe 10'ern selv når det kommer.

 

Har hatt det siden i fjor, men har brukt det på mediacenteret. Bruker det på en gamingmaskin nå av den enkle grunn som Nizzen nevner her ;) Gir bedre ytelse i spill og benchmarks :p

Lenke til kommentar

 

Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 ;)

 

Bruker også afterburner, og har ikkje problemer i win 8.1. Siden man får i noen nye spilltitler bedre ytelse med 8.1 VS win 7, så er det ikkje aktuelt for meg å bruke win 7 lengre.

 

 

Jeg har hørt man får litt bedre ytelse, men seriøst er det merkbart? 5 fps mer ellerno. Har du en link med bencher som kan overbevise meg så kom gjerne med det her :p

Lenke til kommentar

 

 

Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 ;)

 

Bruker også afterburner, og har ikkje problemer i win 8.1. Siden man får i noen nye spilltitler bedre ytelse med 8.1 VS win 7, så er det ikkje aktuelt for meg å bruke win 7 lengre.

 

 

Jeg har hørt man får litt bedre ytelse, men seriøst er det merkbart? 5 fps mer ellerno. Har du en link med bencher som kan overbevise meg så kom gjerne med det her :p

 

 

Hvorfor ha det 3. beste (win7) når du kan ha det beste win (8.1). Mere trenger du ikkje vite :xmas:

Lenke til kommentar

Okei, eg er litt noob på overklokking, men har leika litt med Afterburner og mitt MSI 970 no.

 

Har tatt core rolig og greit opp til 1500mhz og minnet til 3750 (eller blir det eigentleg 7500? Har ikkje heilt skjønt det der), har ikkje rørt spenninga. Temperaturen ligger i underkant av 70 grader og alt er tilsynelatande heilt stabilt.

 

Viss eg skulle fortsette, kva vil eg merke problema på? Er det temperaturen som aukar? Kva skjer når eg ikkje har nok spenning?

 

Er det dumt å ha kortet overklokka heile tida?

Lenke til kommentar

Okei, eg er litt noob på overklokking, men har leika litt med Afterburner og mitt MSI 970 no.

 

Har tatt core rolig og greit opp til 1500mhz og minnet til 3750 (eller blir det eigentleg 7500? Har ikkje heilt skjønt det der), har ikkje rørt spenninga. Temperaturen ligger i underkant av 70 grader og alt er tilsynelatande heilt stabilt.

 

Viss eg skulle fortsette, kva vil eg merke problema på? Er det temperaturen som aukar? Kva skjer når eg ikkje har nok spenning?

 

Er det dumt å ha kortet overklokka heile tida?

 

RAM på skjermkortet tjener du lite på å overklokke. Temperaturen burde holde seg under 80 grader iallefall, under 70 er fint. Om det er stabilt kan du jo spille f.eks Battlefield 4 noen timer. Volten må du nesten se selv om du må øke, men om du gjør det så stiger tempen - og mer støy fra viftene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 ;)

Bruker også afterburner, og har ikkje problemer i win 8.1. Siden man får i noen nye spilltitler bedre ytelse med 8.1 VS win 7, så er det ikkje aktuelt for meg å bruke win 7 lengre.

Jeg har hørt man får litt bedre ytelse, men seriøst er det merkbart? 5 fps mer ellerno. Har du en link med bencher som kan overbevise meg så kom gjerne med det her :p

5FPS er fort det samme som 5000kr investert i bedre OC utstyr. En massiv og nesten gratis forbedring. :D
Lenke til kommentar

 

 

 

Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 ;)

Bruker også afterburner, og har ikkje problemer i win 8.1. Siden man får i noen nye spilltitler bedre ytelse med 8.1 VS win 7, så er det ikkje aktuelt for meg å bruke win 7 lengre.

Jeg har hørt man får litt bedre ytelse, men seriøst er det merkbart? 5 fps mer ellerno. Har du en link med bencher som kan overbevise meg så kom gjerne med det her :p

5FPS er fort det samme som 5000kr investert i bedre OC utstyr. En massiv og nesten gratis forbedring. :D

 

Som sagt teit for meg å kjøpe en kopi av Win8.1 nå siden 10'ern kommer neste år.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 ;)

Bruker også afterburner, og har ikkje problemer i win 8.1. Siden man får i noen nye spilltitler bedre ytelse med 8.1 VS win 7, så er det ikkje aktuelt for meg å bruke win 7 lengre.

Jeg har hørt man får litt bedre ytelse, men seriøst er det merkbart? 5 fps mer ellerno. Har du en link med bencher som kan overbevise meg så kom gjerne med det her :p

5FPS er fort det samme som 5000kr investert i bedre OC utstyr. En massiv og nesten gratis forbedring. :D

 

Som sagt teit for meg å kjøpe en kopi av Win8.1 nå siden 10'ern kommer neste år.

 

Win8/.1 får win 10 gratis! :) Bruker win10 preview idag som 24/7 Os. Fungerer greit.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 ;)

Bruker også afterburner, og har ikkje problemer i win 8.1. Siden man får i noen nye spilltitler bedre ytelse med 8.1 VS win 7, så er det ikkje aktuelt for meg å bruke win 7 lengre.

Jeg har hørt man får litt bedre ytelse, men seriøst er det merkbart? 5 fps mer ellerno. Har du en link med bencher som kan overbevise meg så kom gjerne med det her :p

5FPS er fort det samme som 5000kr investert i bedre OC utstyr. En massiv og nesten gratis forbedring. :D

 

Som sagt teit for meg å kjøpe en kopi av Win8.1 nå siden 10'ern kommer neste år.

 

Jeg kjøpte ikke en kopi, jeg kjøpte en original :rofl:

Lenke til kommentar

 

herregud - kjenner jeg blir sliten i skallen av å lese de innleggene dine.

 

nVidia PRØVER i hvert fall å få til en bedre spillopplevelse for gamere / brukere. tror du virkelig at AMD hadde kommet med "free sync" hvis ikke G-Sync hadde kommet fra nvidia? det er naivt og DUMT å tro.

 

hvorfor i alle dager skal nvidia gi bort løsningen på dette problemet til AMD gratis / eller i det hele tatt når de i utgangspunktet ikke bryr seg?

 

så; gå hjem og ta på deg AMD klærne dine og "nyt" oppsettet du sitter på. gud skal vite at du ikke har testet 970/980 evt 780 heller og dermed bare har lest deg frem til "fasiten" på internett. what the hell - du har ikke testet 290/290X heller - så her vet du like lite om hvordan kortene fungerer over tid. am i wrong?

 

det blir som å prøvekjøre biler. de ER forskjellige, men begge ruller fra A - B.

Nei, jeg tror ikke Adaptive-Sync hadde kommet like fort som det nå gjør om Nvidia ikke hadde lansert G-sync i fjor. I mine øyne er det helt greit om G-sync ikke kan brukes på AMD-kort så lenge Nvidia støtter Adaptive-Sync, slik det ser ut til å bli nå er det dessverre slik at du enten må kjøre Nvidia-kort og betale ekstra for en skjerm med G-sync eller kjøre AMD og betale noe annet for en skjerm med Adaptive-Sync. Det blir dårlig konkurranse for priser på skjermer med G-sync hvis Nvidia nekter å støtte Adaptive-Sync, og det liker jeg ikke på noen måte.

 

Er det noe jeg virkelig misliker er det å låse meg til en produsent når det er ingen åpenbare tekniske grunner for at denne nedlåsingen må skje.

Det har nå gått et år siden G-sync ble lansert, og vi har enda ikke hørt snurten om en ASIC for G-sync som skal senke kostnadene for skjermer med G-sync, og jeg tviler på at Nvidia ser noen grunn til å designe en ASIC for G-sync istedet for å bruke en FPGA-løsning når de ikke har noe økonomisk grunn til dette.

 

G-sync krever en handshake for hver frame med oppdatering for å sikre seg om at skjermen er klar, noe som skaper betydelig input-lag om ytelsen i spillet er nok til å overstige maksimal refresh-rate. I Adaptive-Sync etablerer GPUen oversikt over når skjermen er klar for en ny frame ved å gjøre en handshake ved begynnelsen, i teorien skal det derfor ikke bli noe inputlag fra Adaptive-Sync uansett framerate.

 

Jeg planlegger forøvrig å fortsette å nyte mitt tre år gamle oppsett, et 980 er jo tross alt bare 50-60% raskere enn 7970 og det å kjøre spill på Ultra har jo handlet mer om e-penis enn faktisk spillopplevelse de siste åra :wee:

 

Jeg er enig i at det blir som med biler, og i likhet med norske veier har også grafikken stagnert.

 

Så du har testet FreeSync? Har vel kun støtte for det i enkelte AMD-kort foreløpig også? Mantle funker på samtlige skjermkort?

 

Proprietær teknologi har begge to.

Nei, jeg har ikke testet Adaptive-Sync, poenget mitt var at om Nvidia nekter å la AMD-kort bruke G-sync burde de i det minste støtte Adaptive-Sync. Det blir interessant å se hva som skjer når Intel begynner å bruke Adaptive-Sync for å øke batterilevetiden på laptopene sine, da har jo Nvidia også en grunn til å støtte dette med tanke på at de er veldig interesserte i å pushe gaming på laptoper.

Mantle har enda til gode å fjerne grafikkvalg fra Nvidia-brukere, fra Gameworks har jeg ikke sett et eneste spill der forbrukeren ikke har endt opp som taperen til syvende og sist. Jeg kommer ikke til å bli spesielt glad om AMD lanserer en spesiell grafikkteknologi som krever Mantle, det tjener ikke meg som forbruker på noen måte å måtte eie både Nvidia- og AMD-kort for å få alle grafikkvalgene i spill.

 

Såklart hadde det beste vært om alt funket på alt. Nå var det en gang slik at nVidia brukte penger på å utvikle G-Sync, og da er det vanlig å ta seg betalt. Vil tro at om Adaptive-Sync sprer om seg MÅ nVidia støtte dette uansett. Hvis ikke taper de kunder. Men vi vet jo fortsatt ikke hvor bra dette blir.

 

Poenget med Mantle er jo at fordelene med det også foreløpig er proprietært. Gameworks kjenner jeg ikke så mye til, er det noe lignende som Gaming Evolved (eller blir det TWIMTBP?)

Lenke til kommentar

Såklart hadde det beste vært om alt funket på alt. Nå var det en gang slik at nVidia brukte penger på å utvikle G-Sync, og da er det vanlig å ta seg betalt. Vil tro at om Adaptive-Sync sprer om seg MÅ nVidia støtte dette uansett. Hvis ikke taper de kunder. Men vi vet jo fortsatt ikke hvor bra dette blir.

 

Poenget med Mantle er jo at fordelene med det også foreløpig er proprietært. Gameworks kjenner jeg ikke så mye til, er det noe lignende som Gaming Evolved (eller blir det TWIMTBP?)

Nvidia Gameworks er en pakke med proprietære løsninger som Nvidia tilbyr betaler utviklere for å legge inn i spill, du finner blant annet PhysX og TXAA der. De eneste PC-portene med Gameworks uten åpenbare tekniske problemer som har kommet de siste 18 månedene er Metro-serien... Av spill med tekniske problemer som også bruker Nvidia Gameworks finner vi: FC4, AC:Unity, Watch_Dogs, CoD: Ghosts, Arkham Origins, AC: Black Flag. Syns egentlig det er rart at ikke flere har lagt merke til dette. En annen interessant ting med Gameworks er at kildekoden ikke kan ses på av AMD, så det er opp til spillutviklerne å sørge for at effektene ikke blir lagt til på en slik måte at brukeren blir sittende igjen med elendig ytelse uten forbedret bildekvalitet (Crysis 2.)

 

Forskjellen på Nvidia Gameworks og AMDs Mantle er at AMDs Mantle er snakk om å gi ekstra ytelse til AMD-brukere mens Nvidia Gameworks handler om å begrense eye-candy til Nvidia-brukere. Da Tomb Raider kom ut i fjor kjørte TressFX elendig på Nvidia-kort, men fordi AMD hadde lagt ut kildekoden til TressFX kunne Nvidia fikse ytelsen og få ytelsesparitet med AMD, det motsamme vil sannsynligvis ikke skje like fort med Hairworks med mindre AMDs driverteam er ekstremt flinke.

Lenke til kommentar

 

Såklart hadde det beste vært om alt funket på alt. Nå var det en gang slik at nVidia brukte penger på å utvikle G-Sync, og da er det vanlig å ta seg betalt. Vil tro at om Adaptive-Sync sprer om seg MÅ nVidia støtte dette uansett. Hvis ikke taper de kunder. Men vi vet jo fortsatt ikke hvor bra dette blir.

 

Poenget med Mantle er jo at fordelene med det også foreløpig er proprietært. Gameworks kjenner jeg ikke så mye til, er det noe lignende som Gaming Evolved (eller blir det TWIMTBP?)

Nvidia Gameworks er en pakke med proprietære løsninger som Nvidia tilbyr betaler utviklere for å legge inn i spill, du finner blant annet PhysX og TXAA der. De eneste PC-portene med Gameworks uten åpenbare tekniske problemer som har kommet de siste 18 månedene er Metro-serien... Av spill med tekniske problemer som også bruker Nvidia Gameworks finner vi: FC4, AC:Unity, Watch_Dogs, CoD: Ghosts, Arkham Origins, AC: Black Flag. Syns egentlig det er rart at ikke flere har lagt merke til dette. En annen interessant ting med Gameworks er at kildekoden ikke kan ses på av AMD, så det er opp til spillutviklerne å sørge for at effektene ikke blir lagt til på en slik måte at brukeren blir sittende igjen med elendig ytelse uten forbedret bildekvalitet (Crysis 2.)

 

Forskjellen på Nvidia Gameworks og AMDs Mantle er at AMDs Mantle er snakk om å gi ekstra ytelse til AMD-brukere mens Nvidia Gameworks handler om å begrense eye-candy til Nvidia-brukere. Da Tomb Raider kom ut i fjor kjørte TressFX elendig på Nvidia-kort, men fordi AMD hadde lagt ut kildekoden til TressFX kunne Nvidia fikse ytelsen og få ytelsesparitet med AMD, det motsamme vil sannsynligvis ikke skje like fort med Hairworks med mindre AMDs driverteam er ekstremt flinke.

 

OK, takk for info. Spiller ikke nok forskjellige spill, så dette har jeg aldri lagt merke til.

Lenke til kommentar

Blir GTX 970 serien særlig varm?

Eller skal den fint kunne brukes sammen med

Silverstone SST-ML07B HTPC

 

ml07-34back-inside.jpg'

Maxwell skal vel være en kjølig skjermkortserie, men er usikker på varm sommerdag hvis romtempraturen er rundt 30 grader. Da muligens i3 prosessor på 55 watt og GTX 970 kanskje blir en smule varm for gaming?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...