Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror faktisk jeg skal banne litt å kirka og kanskje prøve meg på å anbefale MSI sine i stede. ^^
Etter å ha sett de overklokke på nettet, hos War, og et par hos noen kompiser så virker de meget gode.

Strix mener jeg har satt en noe stram powerlimit du ikke ønsker å ha. I alle fall om man ikke skal knøvle med kortet.

 

Tror du får en del tilbakemeldinger om du legger ut Gigabyte 980 G1 til en 4200kr ish. Og så får du bare se hva de er villige til å gi.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hmm.. Må ut med da 2800Kr (Ca) for å få ønsket kort (Gigabyte kortene er konge) Da hadde det blitt 1 kort nå, prøvd å spart pengene deretter 1 kort til i Mai, men da kunne jeg nok brukt noe av konfene og fått 980 Sli.. Er vanskelig dette her^!^

 

Andrull.... D.. d.. du anbefaler Msi, har jeg ikke sett før :ph34r::green:

Gigabyte er konge, men når du får MSI til 500kr mindre (1000kr for to), så gir de en del lavere for penga, spesielt om man skal folde.

 

hysssj! Må ikke si det så høyt. Prøver å ikke lage en sak ut av det her. :p

Lenke til kommentar

 

Hmm.. Må ut med da 2800Kr (Ca) for å få ønsket kort (Gigabyte kortene er konge) Da hadde det blitt 1 kort nå, prøvd å spart pengene deretter 1 kort til i Mai, men da kunne jeg nok brukt noe av konfene og fått 980 Sli.. Er vanskelig dette her^!^

 

Andrull.... D.. d.. du anbefaler Msi, har jeg ikke sett før :ph34r::green:

Gigabyte er konge, men når du får MSI til 500kr mindre (1000kr for to), så gir de en del lavere for penga, spesielt om man skal folde.

 

hysssj! Må ikke si det så høyt. Prøver å ikke lage en sak ut av det her. :p

 

korrekt, men så må jeg bare ut med et par hundre kr + frakta til Nizzen så for meg tjente jeg egentlig da jeg betalte 4700kr for 1 980 på release^!^

 

Skal få satt opp en rig med 780Ti og 7970 dedikert til folding så snart den gamle rælet av I7 860 kommer til norge :green:

Bare noe av konfene? Hele poenget med konfirmasjonspenger er jo at man ska bruke alt sammen på PC. :xmas:

Suglet på X99 en tid^!^ Men ikke fan om jeg trenger det egentlig, måtte blitt 980 + 5930K + Rog swift før det hadde nlitt vært det^!^

Lenke til kommentar

Da ble prisen på Asus Strix 980 GTX skrudd opp med 200kr...

 

https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-980-strix-oc-219199#anchor-price-history

 

Det pleier jo være et svakt prisfall etter 1mnd+ på de fleste nye generasjoner. Er virkelig 9x0 så populære at dette har uteblitt fullstendig?

følg med litt på valutakursen... ALT blir dyrere i disse dager. Dollar står nå i 6.75 - høyeste på lenge!

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Fordi det er tre separate looper, og seks kabler. :p Noe som da også gir tre radiatorer. Hvorfor i all pakka de velger å gjøre det slik er jeg dog like spørrende som deg. Det gir i beste tilfelle lik/bittelitt dårligere ytelse, til en del dårligere ytelse, og ikke minst mye mer rot. :p

 

Best case: Alle belastes likt, men tre radiatorer med tre pumper gir mindre areal enn en større og tykkere, så forvent bittelitt tap. Pumpekraften er vel typisk også noe dårligere/bråkete jo mindre pumpe.

Worst case: Ikke helt lik last. Nå vil en radiator bli varmere enn den andre, og 100 % last/utnyttelse i tri-SLI er ikke normen. Så her kunne de utnyttet arealet langt bedre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor de skal gidde å gjøre noe slikt, med så få SMMer som 960 kommer til å få vil det ikke være noe poeng med 64 ROPs (de vil jo ikke kunne brukes,) og minnebåndbredde har vi jo allerede sett ikke er en utfordring for Maxwell.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...