Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som vet når disse f.eks kommer inn til digital impuls? :)

 

Sikkert release dagen. Er en grunn for at jeg bestiller det meste derfra :green:

 

Hvordan liker du det nye systemet ditt? Har du fått noe fart på det enda? :D

 

Ja, etter dette forbanna gpu-3dmark faenstyr (viste seg å være gsync som dreper score/fps i 3dmark) går det bra! Holdt på bli gal av feilsøking! :) Klarer jo ikke legge meg når jeg driver med sånt, og skulle opp 6. Ikkje bra!

 

4.5ghz @ 1,33v nå, intens bf4 gaming holder varmeste core under 70c. Så jeg liker dette! 3050mhz minne atm, corsair brikkene virker særdeles villige, har ikke justert noe på volt etc og de spiser alle hastigheter jeg har forsøkt. 3200 var null problem, rated for 2800? Ja takk :)

 

Men jeg må ha mer gpu-krutt for å nyte dette, 780 non-TI er ikke gromt nok!

 

Du da? Fått fart på din nye 8-kjerner?

 

 

Cpuen har sweetspot på 4625mhz. 1.3 volt for benchmark. Er oppe i 1.37v for å få den helt stabilt på BF4. Bf4 er den "benchmarken" som er mest sensitiv for overklokking. Det har vel med at pci-e, cpu og ALT blir presset i multiplayer på dette spillet. I wprime og CB er det jo bare cpu som testes. Sikkert flere instruksjoner i cpu som blir kjørt med spill også.

 

Kjører pingle rammen Crucial 2133 @ 2750 cl15 til g.skill minnet kommer. Til nå er det mye value for pengene, siden jeg klarte 2933 cl 15 ganske greitt.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Cpuen har sweetspot på 4625mhz. 1.3 volt for benchmark. Er oppe i 1.37v for å få den helt stabilt på BF4. Bf4 er den "benchmarken" som er mest sensitiv for overklokking. Det har vel med at pci-e, cpu og ALT blir presset i multiplayer på dette spillet. I wprime og CB er det jo bare cpu som testes. Sikkert flere instruksjoner i cpu som blir kjørt med spill også.

 

Kjører pingle rammen Crucial 2133 @ 2750 cl15 til g.skill minnet kommer. Til nå er det mye value for pengene, siden jeg klarte 2933 cl 15 ganske greitt.

 

4625 ved 1.3 er helt supert det da.

 

Jeg liker også bf4 som stabilitetstesting, mulig jeg har noe å gå på. Så jeg det ble linket til en super fil i haswell-e tråden som var spesifikt til overclocking på Rampage V - skal gjøre et forsøk på dette ila helgen.

 

Har ikke begynt å justere timings ennå. Her er jeg litt grønn, er det mye å hente på dette og hvor er et godt sted å begynne?

Lenke til kommentar

 

Aldri kjøp de kjølerene.

i 780ti-serien er det de mest stille og beste kjølerene jeg har hatt.

Men nå er kort nr 3 sendt til RMA pga viftene.

Mange som har kjøpt de etter anbefaling fra deg (Og andre) Men man vet aldri, Selv anbefalte jeg MSI for godt over et år siden, Men Msi, Gainward/Palit og Jetstream er dritt :p

 

De er jo stille og gode, så de er bra et kjøp i selg selv.

Men nå som som den nye serien bruker mindre strøm kan man kjøpe andre merker :dremel:

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet når disse f.eks kommer inn til digital impuls? :)

 

Sikkert release dagen. Er en grunn for at jeg bestiller det meste derfra :green:

 

Hvordan liker du det nye systemet ditt? Har du fått noe fart på det enda? :D

 

Ja, etter dette forbanna gpu-3dmark faenstyr (viste seg å være gsync som dreper score/fps i 3dmark) går det bra! Holdt på bli gal av feilsøking! :) Klarer jo ikke legge meg når jeg driver med sånt, og skulle opp 6. Ikkje bra!

 

4.5ghz @ 1,33v nå, intens bf4 gaming holder varmeste core under 70c. Så jeg liker dette! 3050mhz minne atm, corsair brikkene virker særdeles villige, har ikke justert noe på volt etc og de spiser alle hastigheter jeg har forsøkt. 3200 var null problem, rated for 2800? Ja takk :)

 

Men jeg må ha mer gpu-krutt for å nyte dette, 780 non-TI er ikke gromt nok!

 

Du da? Fått fart på din nye 8-kjerner?

 

 

Cpuen har sweetspot på 4625mhz. 1.3 volt for benchmark. Er oppe i 1.37v for å få den helt stabilt på BF4. Bf4 er den "benchmarken" som er mest sensitiv for overklokking. Det har vel med at pci-e, cpu og ALT blir presset i multiplayer på dette spillet. I wprime og CB er det jo bare cpu som testes. Sikkert flere instruksjoner i cpu som blir kjørt med spill også.

 

Kjører pingle rammen Crucial 2133 @ 2750 cl15 til g.skill minnet kommer. Til nå er det mye value for pengene, siden jeg klarte 2933 cl 15 ganske greitt.

 

Hva slags settings på ram'n for å kjøre dem på 2750 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...