Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, kommer litt an på bruken. Titan black har suveren double precision ytelse, og ganske god i ekstremt høye oppløsninger (f.eks 4k og høyere eller 3-skjermoppsett). Der vil nok GTX 980 slite litt med å holde følge. (Vi vet ikke hvor godt den holder følge)

 

Hvis du ikke trenger noe av dette så ser jeg egentlig ikke den store grunnen til Titan black i utgangspunktet. GTX980 vet vi fortsatt ikke ytelsen til i disse situasjonene, men blir nok ingen direkte erstatter.

 

Personlig ville jeg nok ventet litt å sett. Selv om jeg egentlig tror det blir like "vanskelig valg" som GTX 780Ti VS Titan Black i dag. Da de to sikter seg inn på litt forskjellige områder.

 

Hva skal du bruke kortet til da?

 

Klarer 980 å holde følge i selv høye oppløsninger, så vil de nok gi deg langt mer for penga. Ja og rimeligere betyr også at du kan kjøre med flere skjermkort enn bare to. Som igjen betyr høyere ytelse og mer glede. :w00t:

Kan ikke si jeg har sett for meg å bevege meg inn i verdenen med 3 skjermer og mer enn ett skjermkort med 3 skjermkort egentlig. Hmm.

 

Men 3 skjermer blir brukt, uten tvil, og litt glad i overkill er jeg også.

 

Ville uansett ikke kjøpt Titan Black SLI. Hvilke spill spiller du, og på hvilken oppløsning? Flere skjermer? I utgangspunktet veldig få som har behov for Titan Black SLI, og med tanke på hvor nærme neste generasjon nVidia-kort er vil to slike være et ekstremt dårlig kjøp.

Her spilles det alt fra gode gamle racingsimulatorer og til de nyeste i diverse sjangere, fra motorsport til FPS.

 

Jeg vet at jeg strengt tatt ikke har behov for Titan Black SLI, på like linje som jeg ikke hadde behov for det GTX 580 Phantom 3GB kortet som sitter i maskina jeg har nå, når jeg kjøpte den for 3 1/2 år siden heller.

Men, herremin, er glad i overkill, har pengene til å gå overkill - og det er jo strengt tatt litt morsomt også. Men får se hvordan de måles opp mot hverandre - budsjettet mitt tilsier 2xTitan Black, så om jeg kan gå ned i pris og ha samme ytelse, så klager jeg ikke.

 

Faller forsåvidt litt for 6GB vRam, da jeg vet at mine 3GB har gjort at kortet mitt har holdt seg bedre enn 580 kort med 1.5GB.

Lenke til kommentar

Se for eks på note 4, forventes i norge 4-5-6 uker etter "slippet"

Det har du nok helt sikkert rett i.

 

Snakket dog mer om at det er vanlig at PC-komponenter typisk lanseres samtidig over alt. Kan ikke huske vi i Norge måtte se på alle andre land kose seg med skjermkort, prosessorer etc... uten at vi kan delta. :)

 

 

 

Tja, noen rykter sier annonseringen skjer i løpet av 9-10 september, mens lanseringsdatoen er 19. September.

 

Som vanlig er nok Norge omtrent like raske som de fleste andre land.

virker som alt blir lansert og tilgjengelig 18-19 sept.

 

glæ mæ som Rolf sier.

 

Hehe. Smells good. :D

 

 

Tja, kommer litt an på bruken. Titan black har suveren double precision ytelse, og ganske god i ekstremt høye oppløsninger (f.eks 4k og høyere eller 3-skjermoppsett). Der vil nok GTX 980 slite litt med å holde følge. (Vi vet ikke hvor godt den holder følge)

 

Hvis du ikke trenger noe av dette så ser jeg egentlig ikke den store grunnen til Titan black i utgangspunktet. GTX980 vet vi fortsatt ikke ytelsen til i disse situasjonene, men blir nok ingen direkte erstatter.

 

Personlig ville jeg nok ventet litt å sett. Selv om jeg egentlig tror det blir like "vanskelig valg" som GTX 780Ti VS Titan Black i dag. Da de to sikter seg inn på litt forskjellige områder.

 

Hva skal du bruke kortet til da?

 

Klarer 980 å holde følge i selv høye oppløsninger, så vil de nok gi deg langt mer for penga. Ja og rimeligere betyr også at du kan kjøre med flere skjermkort enn bare to. Som igjen betyr høyere ytelse og mer glede. :w00t:

Kan ikke si jeg har sett for meg å bevege meg inn i verdenen med 3 skjermer og mer enn ett skjermkort med 3 skjermkort egentlig. Hmm.

 

Men 3 skjermer blir brukt, uten tvil, og litt glad i overkill er jeg også.

 

Ville uansett ikke kjøpt Titan Black SLI. Hvilke spill spiller du, og på hvilken oppløsning? Flere skjermer? I utgangspunktet veldig få som har behov for Titan Black SLI, og med tanke på hvor nærme neste generasjon nVidia-kort er vil to slike være et ekstremt dårlig kjøp.

Her spilles det alt fra gode gamle racingsimulatorer og til de nyeste i diverse sjangere, fra motorsport til FPS.

 

Jeg vet at jeg strengt tatt ikke har behov for Titan Black SLI, på like linje som jeg ikke hadde behov for det GTX 580 Phantom 3GB kortet som sitter i maskina jeg har nå, når jeg kjøpte den for 3 1/2 år siden heller.

Men, herremin, er glad i overkill, har pengene til å gå overkill - og det er jo strengt tatt litt morsomt også. Men får se hvordan de måles opp mot hverandre - budsjettet mitt tilsier 2xTitan Black, så om jeg kan gå ned i pris og ha samme ytelse, så klager jeg ikke.

 

Faller forsåvidt litt for 6GB vRam, da jeg vet at mine 3GB har gjort at kortet mitt har holdt seg bedre enn 580 kort med 1.5GB.

 

Hvis du skal gå overkill, hvorfor ikke gå overkill på en litt annen måte? F.eks 3-4 GTX 980, eller 3-4 GTX 780/780Ti? Da får du maks ytelse der det teller, altså i spill. Greit nok, 3GB er ikke så fryktelig mye om et par år, men venter du på GTX 980, så får du i det minste 4GB. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Passer garantert ikke. 256-bit minnebuss er lite kompatibelt med en 384-bit. :)

Samt at kjernen er annerledes, og antallet faser kan endre seg for å spare lit penger (tipper GTX 980 bruker mindre strøm).

 

Selvsagt, det er ikke umulig å få til, men jeg tror den sjansen er svært liten. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Blir det 256-bits minnebuss? Er det bekreftet?

 

EDIT: Med 4GB er det vel det. Så lenge det og er bekreftet :p

 

Da er bare spørsmålet om jeg skal kjøpe to ekstra 780 og kjøre 3-way SLI, eller om jeg skal vente på 980 Classified og kjøre 2-way. Blir 3x1080p nå og ROG Swift senere.

 

Gruble. Tør ikke kjøpe noe på den fronten helt enda uansett - Har brent meg på utålmodighet før :roll:

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Damn! :D 64 ROPS ja. Ser ut som dette blir et ganske så greit kort like vell!

 

Blir stikk i strid med de beryktede 32 ROPSene, som hadde drept High-res ytelsen, så vil derimot 64 kicke ass, og skalere ganske så bra i høye oppløsninger. :dribble:

hvis det blir 64 ROPS så blir GTX 980 akkurat en firedobling av GTX750TI

 

604 CUDA - 2560 CUDA

16 ROPS - 64 ROPS

 

 

kanskje GTX970 blir 4 x 750 vanilla? Dvs 2048 CUDA cores.?

Lenke til kommentar

Damn! :D 64 ROPS ja. Ser ut som dette blir et ganske så greit kort like vell!

 

Blir stikk i strid med de beryktede 32 ROPSene, som hadde drept High-res ytelsen, så vil derimot 64 kicke ass, og skalere ganske så bra i høye oppløsninger. :dribble:

Nå er det ikke så ofte man bruker shadere med så lav kompleksitet at ROPene er en flaskehals, oftest er det minnebåndbredden eller ALUene.

Lenke til kommentar

Nja, er vel en grunn til at 290/290x skalerer så bra som de gjør i høye oppløsninger (4K++).

Til tross for rimelig lik minnebåndbredde.

Men selvsagt, ingen tvil om at det også er viktig med grei båndbredde. Allerede ved 48 ROPs så kunne man merke en viss knapphet, da forandring av båndbredde ikke gjorde det helt store utslaget.

 

Når vi da snakker om ganske effektive shadere som vi har sett på 750/750Ti, kombinert med noe så skuffende som 32 ROPs så skal det ganske mye til for at ikke skaleringen hadde vært rimelig fæl. Med 11 MP stort bilde så krever det sitt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...