Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du med 4K ultra. Suger for spillbarhet. Spiller du på 32"? Jeg kan nesten garantere at dette er et handicap for deg rent spillmessig.

Kjører 1080 - 144 hz, meste på low. Egen configfil.

 

Ganske digg å spille Bf4 med alt på med 140+fps også da i 1440p. Nyte grafikken pluss kille noen iblandt, er jo ganske morro :D

 

Quake 3 cpma, da snakker vi spillbarhet før grafikk :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hva skal du med 4K ultra. Suger for spillbarhet. Spiller du på 32"? Jeg kan nesten garantere at dette er et handicap for deg rent spillmessig.

Kjører 1080 - 144 hz, meste på low. Egen configfil.

 

Ja har en 32" 4K skjerm. Spiller ikke 1080p på den altså. Den mangler G-Sync, så det er synd så klart, men ellers digg å spille på en så stor skjerm og 4K  :D  90 fps holder for meg. Skjermen er bare 60 Hz, så alt over 60 fps er spillbart.

Lenke til kommentar

Nettopp den broen jeg har sett på. Blir sikkert bra med den, to msi 980ti gaming 6g kort, og et msi hovedkort :) Må bare få gjort noe med kjølingen etterpå, og så blir det vel skylake :p

 

Merker du noe micro stuttering eller lignende med sli 980ti Betroz?

 

Microstuttering finnes knapt på maxwell :D Iallefall ikkje noe som kan merkes. Med mindre man har en latterlig dårlig cpu..

Lenke til kommentar

Er det slik st 980ti throttler litt ned ved 65C?

 

 Det kan virke so om det er slik på Titan X og 980ti. Dette i følge mange på OCN. Noen som har merket dette? 

 

Jeg merker det ikkje fordi mine TX når knapt 50C på vann i sommervarmen :p

 

http://www.overclock.net/t/1561166/gtx-980-ti-throttles-at-65-degrees/10

 

 

Mitt g1 kort når 68c og kan ikke si at jeg merker noe. Ligger på 80-100+ fps

Lenke til kommentar

Sammenlikner vi GTX 970 og 980Ti, begge på samme 28nm prosessen, så er det tydelig at sistnevnte ligger ganske på grensen av hva som er mulig på 28nm i forhold til watt/ytelse. 970 er en sweetspot hva angår ytelse og watt for Maxwell tror jeg. Derfor blir det spennende å se hva neste års Pascal og 16nm kan gjøre!

Lenke til kommentar

Sammenlikner vi GTX 970 og 980Ti, begge på samme 28nm prosessen, så er det tydelig at sistnevnte ligger ganske på grensen av hva som er mulig på 28nm i forhold til watt/ytelse. 970 er en sweetspot hva angår ytelse og watt for Maxwell tror jeg. Derfor blir det spennende å se hva neste års Pascal og 16nm kan gjøre!

Motsatt blir vel mer riktig:

post-63307-0-91068800-1436807506_thumb.png

(basert på Techpowerups tester i 4K)

 

GTX 970 er den GPUen som har best ytelse per teoretisk ytelse, mens GTX 980 som har dårligst ytelse per teoretisk ytelse har best ytelse per watt(ref). I teoretisk ytelse ligger alle disse brikkene fint plassert i forhold til hverandre, men siden GTX 970 har såpass mye bedre ytelse per GFlop så ligger den farlig nær GTX 980. Nvidia har nesten gjort GTX 970 "for bra", eventuelt de øvrige modellene for dårlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...