Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis kortet er 85 grader, så er jeg nesten sikker på at kortet throttler. Sjekk status med msi afterburner om hva frekvensen på korta holder under load. :)

Heaven viser alltid feil frekvens :)

 

Du kan også sjekke frekvensen med sensorene i gpu-z

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Kort nummer 1 ligger på 85 grader etter 30 min med heaven mens kort 2 ligger på 55 grader. Kortene kjører 1411/7220 på 1.15v

 

Har du ikke overklokket RAM'en?

 

Først så overklokker man gpu for å finne høyest mulig oc der. Deretter kan man begynne på minnet. Minnet har ikkje så mye effekt som gpu. Dog heaven/valley skalerer faktisk litt på høyere minnehastighet på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg spilte litt Crysis3 igjen nå. Første gangen med 980Ti korta. 4K oppløsning og alt på fullt utenom AA og motionblur. Fy f... å dette spillet maxer korta!! Battlefield 4 kommer ikke i nærheten av dette. Korta lå på 83 grader mesteparten av tiden med en core boost på 1417 Mhz  :green:

Lenke til kommentar

 

Kort nummer 1 ligger på 85 grader etter 30 min med heaven mens kort 2 ligger på 55 grader. Kortene kjører 1411/7220 på 1.15v

 

Har du ikke overklokket RAM'en?

 

 

Jeg har ikke klokket noe, kortet er originalt 1417/7220. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kortet klokker ned ifra 1411 til 1404 når kortet går over 90 grader.

 

ufE4Ten.png

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

 

Kort nummer 1 ligger på 85 grader etter 30 min med heaven mens kort 2 ligger på 55 grader. Kortene kjører 1411/7220 på 1.15v

 

Har du ikke overklokket RAM'en?

 

 

Jeg har ikke klokket noe, kortet er originalt 1417/7220. 

 

Jeg trodde det var dette kortet. Boost står oppgitt til 1355MHz, derfor jeg trodde du hadde overklokket GPU og ikke RAM. Nå er vel ikke Zotac'en din det eneste nvidia kortet som booster høyere enn oppgitt. Men jeg tenkte meg ikke om i farta. Når du oppgir MHz i stedet for å si at du kjører kortet på stock hastighet så tenkte jeg automatisk overklokket..

 

Det var en annen her på forumet som også hadde 2 kort klint helt oppi hverandre. Han flyttet nederste kortet lenger ned på bekostning av et par PCIe linjer. Ytelsen var vel så og si lik, men temperaturen sank rimelig godt på øverste kortet om jeg ikke husker helt feil. Har du ekstra lang SLI bro, så er det kanskje verdt et forsøk?

 

Var også en her som slet voldsomt med å finne vannblokker til GTX980 AMP! Extreme, håper ikke samme er tilfellet med 980ti...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

 

Gv9zanh.jpg

Det øverste kortet får mye luft tenker jeg :p

 

Ville tro at du villa fått kjøligere kort med 2 stk referanse...

 

 

Ja, var første jeg tenkte....kort nummer 1 ligger på 75 grader under 3Dmark Ekstreme mens kort nummer 2 ligger på 50 grader.

 

For begynne med vannkjøling igjen (som er roten til alt ondt)

 

Rotet til alt ondt ?  :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Kort nummer 1 ligger på 85 grader etter 30 min med heaven mens kort 2 ligger på 55 grader. Kortene kjører 1411/7220 på 1.15v

Har du ikke overklokket RAM'en?

Jeg har ikke klokket noe, kortet er originalt 1417/7220.
Jeg trodde det var dette kortet. Boost står oppgitt til 1355MHz, derfor jeg trodde du hadde overklokket GPU og ikke RAM. Nå er vel ikke Zotac'en din det eneste nvidia kortet som booster høyere enn oppgitt. Men jeg tenkte meg ikke om i farta. Når du oppgir MHz i stedet for å si at du kjører kortet på stock hastighet så tenkte jeg automatisk overklokket..

 

Det var en annen her på forumet som også hadde 2 kort klint helt oppi hverandre. Han flyttet nederste kortet lenger ned på bekostning av et par PCIe linjer. Ytelsen var vel så og si lik, men temperaturen sank rimelig godt på øverste kortet om jeg ikke husker helt feil. Har du ekstra lang SLI bro, så er det kanskje verdt et forsøk?

 

Var også en her som slet voldsomt med å finne vannblokker til GTX980 AMP! Extreme, håper ikke samme er tilfellet med 980ti...

Jeg fant vannblokker til det jeg etter god hjelp herfra, skal få di i posten i løpet av neste uke etter 5 uker med venting :D

 

Men ja, jeg har også korta så tett og kort nr.1 ligger 25-30 grader varmere, 80-83grader peak uten throttling.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Så om jeg bruker en av 8x PCI-E kontaktene med ekstra lang SLi kable så vil det funke med SLi? 

 

Ja det funker fint. Kjører det selv på nederste kortet. Men etter det bildet ditt å dømme, så vil da nederste kortet bli varmere enn det øverste hvis du setter det lenger ned. Da vil det så å si ligge opppå din strømforsyning... Kort med den 3-slot kjøleren passer best om man bare har ett kort, men det funker jo :p

Lenke til kommentar

 

 

Så om jeg bruker en av 8x PCI-E kontaktene med ekstra lang SLi kable så vil det funke med SLi?

Ja det funker fint. Kjører det selv på nederste kortet. Men etter det bildet ditt å dømme, så vil da nederste kortet bli varmere enn det øverste hvis du setter det lenger ned. Da vil det så å si ligge opppå din strømforsyning... Kort med den 3-slot kjøleren passer best om man bare har ett kort, men det funker jo :p

Regel nr. 1

Kjøp alltid stort nok kabinett.

 

Regel nr. 2

Kjøp stor nok psu

Regel nr. 3

Kjøp hovedkort med nok pci-e spor (x79,x99 etc)

WAR regel:

Kjøp 2 av alt alltid :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Zotac sine kort som ikke har referanse kjøler Har en custom PCB som ek hvertfall ikke gidder å lage vannblokker til.

 

Haha, typisk...

 

 

Så om jeg bruker en av 8x PCI-E kontaktene med ekstra lang SLi kable så vil det funke med SLi? 

 

Ja det funker fint. Kjører det selv på nederste kortet. Men etter det bildet ditt å dømme, så vil da nederste kortet bli varmere enn det øverste hvis du setter det lenger ned. Da vil det så å si ligge opppå din strømforsyning... Kort med den 3-slot kjøleren passer best om man bare har ett kort, men det funker jo :p

 

 

Ja, da får jeg jo det problemet MEN, det er mer avstand mellom nedeste PCI-E slot og strømforsvynning enn mellom øverste og mellomste PCI-E slot..

 

 

 

Så om jeg bruker en av 8x PCI-E kontaktene med ekstra lang SLi kable så vil det funke med SLi?

Ja det funker fint. Kjører det selv på nederste kortet. Men etter det bildet ditt å dømme, så vil da nederste kortet bli varmere enn det øverste hvis du setter det lenger ned. Da vil det så å si ligge opppå din strømforsyning... Kort med den 3-slot kjøleren passer best om man bare har ett kort, men det funker jo :p

Regel nr. 1

Kjøp alltid stort nok kabinett.

 

Regel nr. 2

Kjøp stor nok psu

Regel nr. 3

Kjøp hovedkort med nok pci-e spor (x79,x99 etc)

WAR regel:

Kjøp 2 av alt alltid :D

 

 

Hmm, for prøve på et hakk større kabinett da....noen forslag? 

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...