Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk da et MSI 980ti Gaming 6G tidligere i uken, og kortet er ganske rått! Men, da jeg ser inn i det store kabinettet så er det mye åpen plass der... til et til kanskje? Har en 4k skjerm jeg bruker, Samsung U28D590D 60Hz, så vet ikke om jeg skal "double down" og få meg et til eller bare vente til prisen dropper litt. Noen som har prøvd to av disse i SLI og kan komme med noen erfaringer?

Bestilte nesten et på komplett i kveld, men klarer ikke bestemme meg haha. Tar jeg to av dem blir det nok ikke noen store oppgraderinger på en stund i alle fall ettersom jeg vil ha puttet ca 40,000 inn i pcen. Men ja, snakk meg inn eller ut av det om du kan!  :hmm:

 

Spiller GTA 5, Dying Light, HoTS, Saints Row, Sniper Elite 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite, Company of Heroes 2, Battlefield 4 og Hardline for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Fikk da et MSI 980ti Gaming 6G tidligere i uken, og kortet er ganske rått! Men, da jeg ser inn i det store kabinettet så er det mye åpen plass der... til et til kanskje? Har en 4k skjerm jeg bruker, Samsung U28D590D 60Hz, så vet ikke om jeg skal "double down" og få meg et til eller bare vente til prisen dropper litt. Noen som har prøvd to av disse i SLI og kan komme med noen erfaringer?

 

Bestilte nesten et på komplett i kveld, men klarer ikke bestemme meg haha. Tar jeg to av dem blir det nok ikke noen store oppgraderinger på en stund i alle fall ettersom jeg vil ha puttet ca 40,000 inn i pcen. Men ja, snakk meg inn eller ut av det om du kan!  :hmm:

 

Spiller GTA 5, Dying Light, HoTS, Saints Row, Sniper Elite 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite, Company of Heroes 2, Battlefield 4 og Hardline for øyeblikket.

Galskap. Fullstendig latterlig og unødvendig.

 

Men likevel forstår jeg deg godt. Kjør på.

Lenke til kommentar

 

Fikk da et MSI 980ti Gaming 6G tidligere i uken, og kortet er ganske rått! Men, da jeg ser inn i det store kabinettet så er det mye åpen plass der... til et til kanskje? Har en 4k skjerm jeg bruker, Samsung U28D590D 60Hz, så vet ikke om jeg skal "double down" og få meg et til eller bare vente til prisen dropper litt. Noen som har prøvd to av disse i SLI og kan komme med noen erfaringer?

 

Bestilte nesten et på komplett i kveld, men klarer ikke bestemme meg haha. Tar jeg to av dem blir det nok ikke noen store oppgraderinger på en stund i alle fall ettersom jeg vil ha puttet ca 40,000 inn i pcen. Men ja, snakk meg inn eller ut av det om du kan!  :hmm:

 

Spiller GTA 5, Dying Light, HoTS, Saints Row, Sniper Elite 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite, Company of Heroes 2, Battlefield 4 og Hardline for øyeblikket.

Galskap. Fullstendig latterlig og unødvendig.

 

Men likevel forstår jeg deg godt. Kjør på.

 

 

Galskap er det nok, men ikke unødvendig. Jeg har selv 2 slike kort i min maskin, og jeg trenger den kraften for å drive spill i 4K. Skulle gjerne hatt raskere, men det kommer neste år med Pascal.

Lenke til kommentar

 

 

Fikk da et MSI 980ti Gaming 6G tidligere i uken, og kortet er ganske rått! Men, da jeg ser inn i det store kabinettet så er det mye åpen plass der... til et til kanskje? Har en 4k skjerm jeg bruker, Samsung U28D590D 60Hz, så vet ikke om jeg skal "double down" og få meg et til eller bare vente til prisen dropper litt. Noen som har prøvd to av disse i SLI og kan komme med noen erfaringer?

 

Bestilte nesten et på komplett i kveld, men klarer ikke bestemme meg haha. Tar jeg to av dem blir det nok ikke noen store oppgraderinger på en stund i alle fall ettersom jeg vil ha puttet ca 40,000 inn i pcen. Men ja, snakk meg inn eller ut av det om du kan! :hmm:

 

Spiller GTA 5, Dying Light, HoTS, Saints Row, Sniper Elite 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite, Company of Heroes 2, Battlefield 4 og Hardline for øyeblikket.

Galskap. Fullstendig latterlig og unødvendig.

 

Men likevel forstår jeg deg godt. Kjør på.

Ett 980ti blir slideshow i fps... Altså ett kort er ikkje om du vil ha pver 60 fps mesteparten av tiden. Du har vel ikkje g-sync heller som kan redde deg fr4ka laggfesten :p

 

4k og low settings anyone? :D

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd to av disse i SLI og kan komme med noen erfaringer?

 

Jeg har 2 slike kort i SLI. Funker fint det. Bare pass på at du har god nok kjøling i kabinettet da. Selv har jeg satt kort nr2 i helt nederste PCIe slot for å få nok rom mellom dem. Har litt å si for temps.

Lenke til kommentar

Men når man ikke har 4k, er det tilstrekkelig med 1 stk 980ti? Type for bf4 osv på høy settings og 120 fps?

 

Med Ultrasettings i Battlefield 4 og hardline, så får man ca 100fps med ett stk Titan X i multiplayer. Det er liksom akkurat ikkje nok for stabilt over 120fps selv om det er overklokket. i 1440p...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har et gtx 980 og asus swift 1440p. Å si at minimumskravet for gaming er gtx 980ti SLI blir litt latterlig. Dere har en tendens til å overdrive litt :p

 

Jeg må ærlig si at jeg ikke har noe problemer med at fps av og til dropper til 60-ish. Spesielt ikke med gsync...

 

Det at man absolutt må ha minimum 120 fps i alle scenarioer synes jeg er villeding og dårlig kjøpshjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke samtlige 4k skjermer fremdeles 60hz da. Aksepterer man det kan man vel alltids akseptere 60hz/60fps også på WQHD (1440p)

 

Edit: Er på utkikk etter 25-27" 1440p

 

Jo de fleste 4K skjermer er bare 60 hz.

 

Asus skal visst snart komme med en ny Rog Swift skjerm for gamere, denne gang med IPS for å konkurere med Acer Predator skjermen.

Lenke til kommentar

 

Noen som har prøvd to av disse i SLI og kan komme med noen erfaringer?

 

Jeg har 2 slike kort i SLI. Funker fint det. Bare pass på at du har god nok kjøling i kabinettet da. Selv har jeg satt kort nr2 i helt nederste PCIe slot for å få nok rom mellom dem. Har litt å si for temps.

 

Har et Corsair 750D med 2x SP140 front intake, 3x SP120 top exhaust (tok SP for fremtidig vannkjøling oppgradering), 1x AF120 exhaust bak, og 2x AF120 i bunnen som intake. PSU, ax1200i, som exhaust også selvsagt. Satt opp en fan profile på en commander mini for å justere hastigheten i forhold til temperaturen på skjermkortet. Hovedkortet er et MSI z97 Gaming 7, så jeg har ikke nok plass til å putte kort nummer to på bunnen ettersom det vil crashe med sleeved I/O kabler.

 

 

 

Så review av 980ti strix i sli, og topp kortet ble ca 10 grader varmere enn det på bunnen. Blir det for mye varme om man overklokker begge kortene da? Har en stabil +109 power limit,  +135 core, +375 memory for øyeblikket uten overvolting. Har ikke noe særlig erfaring med overvolting, så har latt den være i fred. Hadde rundt 72c med en veldig aggresiv fan profile med tallene over. Kan muligens gå noe lengre med overvolting?

Endret av Christian85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...