Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg skjønner vil Pascal benytte NVLINK og ikke PCIe, og X99 har ikke NVLINK.

 

"The Pascal GPU would also introduce NVLINK which is the next generation Unified Virtual Memory link with Gen 2.0 Cache coherency features and 5 – 12 times the bandwidth of a regular PCIe connection. "

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det blir noe større problem å gå fra PCIe til NVLINK enn det var å gå fra PCI til PCIe spor.

 

Dessuten nevnes jo dette:

 

"One of the latest things we learned about NVLINK is that it will allow several GPUs to be connected in parallel, whether in SLI for gaming or for professional usage. Jen-Hsun specifically mentioned that instead of 4 cards, users will be able to use 8 GPUs in their PCs for gaming and professional purposes."

Lenke til kommentar

Så vidt jeg skjønner vil Pascal benytte NVLINK og ikke PCIe, og X99 har ikke NVLINK.

 

"The Pascal GPU would also introduce NVLINK which is the next generation Unified Virtual Memory link with Gen 2.0 Cache coherency features and 5 – 12 times the bandwidth of a regular PCIe connection. "

 

Nå vet jeg ikke mer om NVLINK enn det du gjør, men jeg er sikker på at korta kan settes ned i vanlige PCIe spor. nVidia kan ikke forvente at millioner av kunder skal bytte hovedkort bare for å kunne bruke Pascal. NVLINK kan tenkes å kobles til der man har SLI broen f.eks eller noe liknende.

Lenke til kommentar

 

Ser at Digital Impuls har fått inn 980 Ti (med mindre lagerstatus er feil), stikker ned og henter et i morgen. gleder meg til å få litt bedre fps i Witcher 3 @ 4K. 

Skal ha 5 stk, snakket med **dp** i dag! :)

 

 

Nå har de 4 stk  :green:

 

Må si meg fornøyd med ytelsen, med +200mhz på core og +250mhz på memory, så får jeg rundt 45-50 fps i witcher 3 @ 4k på high. (uten aa og hairworks). 780Ti kortet mitt klarte sjelden mer enn 30 på samme settings. 

Lenke til kommentar

Det var vel mange som murret om det samme da skjermkort kom med PCIe og man satt der med HK med kun PCI spor. Husker meget godt at jeg bannet og svertet mye, men det ble da HK med PCIe spor innkjøpt etter hvert. Dessuten vil jo ikke skjermkort med PCIe forsvinne over natten. Og i begynnelsen var det som regel kun et PCIe spor på HK da, resten var PCI.

 

Dog mener jeg å huske det var noen annen spor også, men jeg kan ikke huske hva de het.  :hmm:

 

Men helt ærlig, det er nok samme historien som gjentar seg nå med NVLINK.

Lenke til kommentar

Det var vel mange som murret om det samme da skjermkort kom med PCIe og man satt der med HK med kun PCI spor. Husker meget godt at jeg bannet og svertet mye, men det ble da HK med PCIe spor innkjøpt etter hvert. Dessuten vil jo ikke skjermkort med PCIe forsvinne over natten. Og i begynnelsen var det som regel kun et PCIe spor på HK da, resten var PCI.

 

Dog mener jeg å huske det var noen annen spor også, men jeg kan ikke huske hva de het.  :hmm:

 

Men helt ærlig, det er nok samme historien som gjentar seg nå med NVLINK.

Ja, for resten av industrien vil garantert støtte en standard utviklet og eid av Nvidia. Både Intel og AMD kommer til å legge til støtte for NVLINK i sine CPUer så NVidia-kort fungerer til fordel for PCIe som støtter AMD-GPUer, SSDer, TV-tunere, RAID-kontrollere, lydkort, og så videre...

 

Det at Nvidia kun har snakket om NVLINK i forbindelse med supercomputere er bare et skalkeskjul, NVLINK kommer definitivt til å finnes på neste generasjon chipset fra Intel og AMD.

 

Mest sannsynlig er det integrerte busser i APUer som kommer til å erstatte PCIe, men det er fortsatt en del år ute i horisonten.

Lenke til kommentar

 

Ser ut som 980 Ti blir bare et ventekort på hva som kommer.... : NVIDIA's next-gen GPU being tested, 16nm GPU with up to 32GB of HBM2  :green:

Ja og Pascal blir bare et ventekort før Volta kommer...

 

 

Nei, Volta kommer ikke før i 2018 i følge nVidia. De gjentar det dem gjorde med Maxwell ser det ut som. Så Pascal i en eller annen form blir 2016-17 GPU fra nVidia (så sant dem ikke skulle forandre sine planer da...)

Lenke til kommentar

Det var vel mange som murret om det samme da skjermkort kom med PCIe og man satt der med HK med kun PCI spor. Husker meget godt at jeg bannet og svertet mye, men det ble da HK med PCIe spor innkjøpt etter hvert. Dessuten vil jo ikke skjermkort med PCIe forsvinne over natten. Og i begynnelsen var det som regel kun et PCIe spor på HK da, resten var PCI.

 

Dog mener jeg å huske det var noen annen spor også, men jeg kan ikke huske hva de het.  :hmm:

 

Men helt ærlig, det er nok samme historien som gjentar seg nå med NVLINK.

 

Ja jeg også husker overgangen fra 33/66 MHz PCI over til AGP, så PCIe. Kanskje Pascal kort med NVLINK passer ned i PCIe spora? Uansett finner vi det ut tidlig neste år. Korta kommer sikkert i Mars/April tenker jeg.

Lenke til kommentar

Må si meg fornøyd med ytelsen, med +200mhz på core og +250mhz på memory, så får jeg rundt 45-50 fps i witcher 3 @ 4k på high. (uten aa og hairworks). 780Ti kortet mitt klarte sjelden mer enn 30 på samme settings. 

 

Hmm good good. Virker som 980 Ti i SLI burde gjøre 4K gaming akseptabel da  :yes:

Lenke til kommentar

Knutgrus, AGP var det ja, begynner å bli gammel skjønner jeg som ikke husket det.

 

Ellers blir det vel å prøve å klokke 980 Ti SC kortene litt, når de en gang kommer i hus. Eller kanskje jeg skal si når jeg kommer i hus, kortene ankommer jo før meg.

 

Mulig Pascal blir kompatible med PCIe, men da blir jo PCIe en skikkelig flaskehals hvis det Jen-Hsun sa om hastigheten, Det ymtes jo om 1,2 TB/s.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som 980 Ti blir bare et ventekort på hva som kommer.... : NVIDIA's next-gen GPU being tested, 16nm GPU with up to 32GB of HBM2  :green:

Ja og Pascal blir bare et ventekort før Volta kommer...

 

 

Nei, Volta kommer ikke før i 2018 i følge nVidia. De gjentar det dem gjorde med Maxwell ser det ut som. Så Pascal i en eller annen form blir 2016-17 GPU fra nVidia (så sant dem ikke skulle forandre sine planer da...)

 

Stor-pascal kommer om cirka et års tid, så kommer kanskje en forbedret utgave etter det, og så Volta etter det. Alle kort er således "ventekort" for det neste som kommer. Folk får heller tenke på hva de trenger nå og i det nærmeste fremtid og kjøpe det som passer best.

Lenke til kommentar

Knutgrus, AGP var det ja, begynner å bli gammel skjønner jeg som ikke husket det.

 

Ellers blir det vel å prøve å klokke 980 Ti SC kortene litt, når de en gang kommer i hus. Eller kanskje jeg skal si når jeg kommer i hus, kortene ankommer jo før meg.

 

Mulig Pascal blir kompatible med PCIe, men da blir jo PCIe en skikkelig flaskehals hvis det Jen-Hsun sa om hastigheten, Det ymtes jo om 1,2 TB/s.

Hastigheten på NVLink ja. Det betyr ikke at PCIe blir en flaskehals for ytelsen på ett/to kort. Her er en grei artikkel om NVLink:

 

http://devblogs.nvidia.com/parallelforall/nvlink-pascal-stacked-memory-feeding-appetite-big-data/

 

Merk: Full støtte for NVLink forutsetter en CPU som støtter NVLink. Tviler STERKT på at Nvidia begrenser kundebasen sin til folk som kjøper ny CPU og hovedkort for å bruke en ny GPU...

Lenke til kommentar

DuraN, er ikke så sikker på det du sier om at folk ikke vil kjøpe ny CPU og HK kun for å bruke en ny GPU. Hvor mange var det som hoppet på X99 da for eksempel (du er jo en av dem)? Dette for å få DDR4 støtte. Samme da Intel kom med ny sokkel for CPU, mye det samme.

 

Blir noe av det samme med NVLINK tror jeg. Det er mange nok som vil ha det nyeste av slikt til at både Intel og Nvidia kommer til å satse på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...