Gå til innhold

Er det mulig at Viggo Kristiansen ble uskyldig dømt?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
2 minutes ago, WiiBoy said:

Hva vil du at jeg skal underbygge?

"Telenor er et stort selskap" er det påstanden du finner vanskelig å tro på? trenger du regnskapstall, skal jeg lage en dokumentar om historien til Telenor for deg?


"Telenor ville aldri gått ut å sagt "Vi aner ikke om det ble gjort endringer i perioden. Det gjøres ad hock av teknikere og noen ganger blir det dokumentert, andre ganger ikke"" er det denne påstanden du finner vanskelig å tro på? Jeg kan sikker få til dybdeintervjuer med ledelsen i Norges 10 største selskaper, for å få frem deres tanker rundt hvordan presentere interne feil og mangler eksternt.

Det er ikke sånn at en hver ting som skrives må ha kildehenvisninger og god dokumentasjon. Det å bare default kreve dokumentasjon på opplagte ting, kun fordi man ikke har noe annet å komme med blir for dumt..
 

Hei,

Det er du som kommer med en konkret påstand om at teknikere endrer konfigurasjonen på basestasjonene uten at Telenor har oversikt og/eller mulighet til å verifisere det i etterkant, og at man dermed ikke kan ha tillit til innholdet i rapporten deres vedrørende dekningsforholdene i Baneheia. Da burde det vel ikke være mer komplisert enn at du dokumenterer grunnlaget for påstanden din, annet enn "det er et stort selskap"

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (45 minutter siden):

Dette forklarer ikke cellegrenseområdet. Derimot forklarer det hvorfor man ikke kan utelukke dekning. Av de sterkeste kandidatene virker, fra teksten, å være om noe skjer med de andre mastene, noe man har sjekket og sier ikke var tilfellet.

Det forklarer at det er potensielt overlappende dekning, i og rundt drapsåstedet. Og nei, man har ikkje sjekket nettverket på drapskvelden. Teleplan skriver: 

  • Imidlertid betrakter Teleplan forandringer i nettverkskonfigurasjonen i form av fysiske forandringer i nettet, ny softwarefunksjonalitet, nye softwarereleaser, samt nye parameterinnstillinger for basestasjonene, som en stor usikkerhetsfaktor. Forandringer i nettverkskonfigurasjonen siden 19.05.00 vil kunne ha påvirket dekningsområdet for EG_A. o På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.
Lenke til kommentar
Just now, WiiBoy said:

Jeg tviler ikke på at du jobber med/har jobbet med teknologi. Det er sitatet "I år 2000 var man like flinke med slikt(prosedyrer for hvordan håndtere leveranser) som man er i dag." jeg overhode ikke tror på. Det er gjort enorme fremskritt på disse feltene siden år 2000..

Ok. Det står du fritt til. Det eneste jeg kan si at jeg har aldri møtt en eneste programmerer, inkludert meg selv, som ikke sitter på hver eneste versjon av noe han/hun har gitt fra seg til kunde. Ei heller har jeg møtt firmaledelse som ville godtatt det. Noe som også var sant i år 2000 dersom man hadde et minimum av arbeidsrutiner som utvikler. Ingen forandring der. Det er ikke slik at programmering var en ny gren i år 2000. Selv begynte jeg å lære programmering over 15 år før det igjen og var langt ifra alene om det da det etterhvert ble jobben min.

Men man kan jo ikke utelukke at det finnes slike programmerere selvfølgelig. Som jo begynner å virke som et mantra for å få ønsket narrativ inn i saken her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ThomasM said:

Hei,

Det er du som kommer med en konkret påstand om at teknikere endrer konfigurasjonen på basestasjonene uten at Telenor har oversikt og/eller mulighet til å verifisere det i etterkant, og at man dermed ikke kan ha tillit til innholdet i rapporten deres vedrørende dekningsforholdene i Baneheia. Da burde det vel ikke være mer komplisert enn at du dokumenterer grunnlaget for påstanden din, annet enn "det er et stort selskap"

 

Hallo :)

Dersom Teleplan skriver:

 

  • På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.

og Telenor sier de er enige med Teleplan, så kan det være en god indikasjon på at alt ikke er vel dokumentert.

Dersom de hadde hatt kildekodekontroll og dokumenterte utrullingsprosesser, så hadde det vært tilgjengelig data som kunne beskrevet/gjenskapt nettverkskonfigurasjon som gjaldt den 19.05.00. 

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Pallehysa said:

Det forklarer at det er potensielt overlappende dekning, i og rundt drapsåstedet. Og nei, man har ikkje sjekket nettverket på drapskvelden.

Sant at man ikke sjekket nettverket på drapskvelden. Men ingen så på at ugjerningen fant sted heller så derfor må vi bare avskrive den? Hvorfor dette ekstremkravet til bare mobildekningen?

Quote

Teleplan skriver: 

  • Imidlertid betrakter Teleplan forandringer i nettverkskonfigurasjonen i form av fysiske forandringer i nettet, ny softwarefunksjonalitet, nye softwarereleaser, samt nye parameterinnstillinger for basestasjonene, som en stor usikkerhetsfaktor. Forandringer i nettverkskonfigurasjonen siden 19.05.00 vil kunne ha påvirket dekningsområdet for EG_A. o På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.

Merk her at Teleplan ikke sier at det er gjort forandringer her. Derimot åpner de for at de ikke vet og dermed er det en stor usikkerhetsfaktor hvorpå de altså lister opp ting som kan ha innvirkning på dekningsområdet. De sier ikke at den listen er ting som er forandret.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
2 minutes ago, WiiBoy said:

Hallo :)

Dersom Teleplan skriver:

 

  • På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.

og Telenor sier de er enige med Teleplan, så kan det være en god indikasjon på at alt ikke er vel dokumentert.

Dersom de hadde hatt kildekodekontroll og dokumenterte utrullingsprosesser, så hadde det vært tilgjengelig data som kunne beskrevet/gjenskapt nettverkskonfigurasjon som gjaldt den 19.05.00. 

 

 

Hei, 

Kan du henvise til hvor Telenor sier seg enige med Teleplans påstand om at det ikke eksisterer fyllestgodgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen?

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, WiiBoy said:

Hallo :)

Dersom Teleplan skriver:

 

  • På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.

og Telenor sier de er enige med Teleplan, så kan det være en god indikasjon på at alt ikke er vel dokumentert.

Dersom de hadde hatt kildekodekontroll og dokumenterte utrullingsprosesser, så hadde det vært tilgjengelig data som kunne beskrevet/gjenskapt nettverkskonfigurasjon som gjaldt den 19.05.00.

Helt enig. Og de som leverer programvaren - har noen spurt de? Det er tross alt de jeg sier vil ha oversikt over hva de har gitt fra seg. At Telenor ikke kan grave frem hva de har mottatt hadde ikke overrasket meg nevneverdig.

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (Akkurat nå):

Link?

Du har blitt forklart dette fleire ganger no. 

  • På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.

https://www.gjenopptakelse.no/fileadmin/user_upload/Avgjoerelse_18.02.2021_Baneheiasaken.pdf Side 291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, ThomasM said:

Hei, 

Kan du henvise til hvor Telenor sier seg enige med Teleplans påstand om at det ikke eksisterer fyllestgodgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen?

 

Det kan jeg, men det allerede gjort mange ganger i tråden. Teleplan har ikke blitt hyret inn for å skrive en rapport basert på fri fantasi, uten tilgang til data og informasjon. (og NEI jeg kommer ikke til å legge ved dokumentasjon på at "Teleplan ikke har blitt hyret inn for å skrive en rapport basert på fri fantasi")

Det er ikke sånn at Telenor og Teleplan hadde en agenda om å få VK fengslet. (Jeg kommer heller ikke til å dokumentere at Telenor og Teleplan ikke hadde en slik agenda)

Endret av WiiBoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, ThomasM said:

Supert, kjør på.

Slutt med den trollingen din. Resten av setningen, som du ikke gidder å ta med i sitatet, forklarer deg utmerket godt at jeg ikke kommer til å gjøre det og hvorfor.

Jeg er ikke i denne tråden her for å mate deg informasjon med teskje.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
2 minutes ago, WiiBoy said:

Slutt med den trollingen din. Resten av setningen, som du ikke gidder å ta med i sitatet, forklarer deg utmerket godt at jeg ikke kommer til å gjøre det og hvorfor.

Jeg er ikke i denne tråden her for å mate deg informasjon med teskje.

Du har kommet med en påstand

Jeg ber deg dokumentere den

Verre er det ikke.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
3 minutes ago, Pallehysa said:

Du har blitt forklart dette fleire ganger no. 

  • På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen den 19.05.00 er det ikke mulig å konstatere hvordan dekningen var på dette tidspunktet. Det er dermed heller ikke mulig å fastslå hvorvidt åstedet var eller ikke var innenfor dekningsområdet til stasjonen EG_A den 19.05.00.

https://www.gjenopptakelse.no/fileadmin/user_upload/Avgjoerelse_18.02.2021_Baneheiasaken.pdf Side 291

Jeg kan ikke se at dette dokumenterer påstanden din om at ingen har klart å oppdrive den.

 

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 minutter siden):

"På grunn av at det ikke finnes tilgjengelige data med en fyllestgjørende beskrivelse av nettverkskonfigurasjonen"

...betyr ikke nødvendigvis at det ikke finnes informasjon om konfigurasjonen tilgjengelig. Derimot virker det mer som informasjonen finnes men er ufullstendig for Teleplans bruk.

Ikkje tilstrekkelig til å kunne konkludere med om det var dekning på åstedet eller ikkje. Er jo akkurat det eg har prøvd å formidle no ein ørten ganger. Så alle som påstår hardnakket at det ikkje var dekning (EG_A) i og rundt drapsåstedet, drapskvelden, kjem med ein ubegrunnet påstand.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...