Gå til innhold

Fez-utvikleren utsatt for hackeangrep – selger alt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er umulig å være helt upartisk i en slik sak , selv om man tror man er det!

Har lest litt igjennom denne artikkelen og noen andre på nettet og det er fortsatt uklart hva som kan ha skjedd :

 

a ) Joda, Fish kan ha blitt hakket og alt av informasjon etc kan ha blitt lekket på nettet , man kan så ha angrepet han på nytt ved å spre "falsk informasjon" når han selv kom med kunngjøringene sine. Det er enkelt å forfalske informasjon desverre.

 

b ) Det hele er orkestrert av Fish selv , mange mulige grunner til det og ser man på forhistorien hans er jo dette relativt sannsynlig. Dette kan jo også selvsagt bli utnyttet av potensielle Fish hatere...

 

Enkelt og greit : Oh The DRAMA!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er umulig å være helt upartisk i en slik sak , selv om man tror man er det!

Har lest litt igjennom denne artikkelen og noen andre på nettet og det er fortsatt uklart hva som kan ha skjedd :

 

a ) Joda, Fish kan ha blitt hakket og alt av informasjon etc kan ha blitt lekket på nettet , man kan så ha angrepet han på nytt ved å spre "falsk informasjon" når han selv kom med kunngjøringene sine. Det er enkelt å forfalske informasjon desverre.

 

b ) Det hele er orkestrert av Fish selv , mange mulige grunner til det og ser man på forhistorien hans er jo dette relativt sannsynlig. Dette kan jo også selvsagt bli utnyttet av potensielle Fish hatere...

 

Enkelt og greit : Oh The DRAMA!

Det er snakk om folk som har mistet jobben sin,Voldtekt, Prosjekter som har gått i dass slik at visse personer tjener på det.

Sette kvinnespillere tilbake 10 år.

 

Og når Phil Fish joiner hele dritten og oppfører seg som en dritsekk når han skal forsvare den ene siden.

 

SÅ ja OH THE DRAMA..

 

Jeg tar ingen side, men husk at grunnen til at dette har skjedd er at, noen skulle klage om Zoe, og kom med helt vanlige kritiske poster, det var ingen troll eller hæstkuker som startet hele diskusjonen.

Trollene kom når alle sidene slettet alle kommentarene, og bare fyrte opp bålet mer og mer. Til alle ble så lei og klikket fullstendig, etter det kom det opp masse andre ting som Phil Fish og hacking.

 

Se for deg Arodem fikk betalt for og gi spill 10 i score, og du fant dette ut og alle kommentarene dine ble sletter over alt.

Selvfølgelig hadde du gjort noe med det da.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jøss, tar Gamer.no-redaksjonen den "siden" som ikke hacker tjenester, sprer personlig info og lirer av seg voldtekts- og dødstrusler? Forstå det den som kan!

 

Du vet like lite som vi vet, begge sidene har gjort noe galt.

Dersom jeg ikke vet noe, og en gruppe mennesker lar være å uttale seg fordi de ikke synes internett har noen rett til innsyn i privatlivet deres, og den andre gjør tingene jeg beskrev tidligere, i full offentlighet, hvem tror du jeg kommer til å støtte?

 

Til og med hvis du velger å tro at "noe galt" faktisk ble gjort for å utløse dette, så har reaksjonen vært fullstendig ute av proporsjon, og alt annet enn sivilisert. Du kan ikke snakke om "begge sider" som om det er noen form for jevnbyrdighet inne i bildet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jøss, tar Gamer.no-redaksjonen den "siden" som ikke hacker tjenester, sprer personlig info og lirer av seg voldtekts- og dødstrusler? Forstå det den som kan!

Du vet like lite som vi vet, begge sidene har gjort noe galt.

Dersom jeg ikke vet noe, og en gruppe mennesker lar være å uttale seg fordi de ikke synes internett har noen rett til innsyn i privatlivet deres, og den andre gjør tingene jeg beskrev tidligere, i full offentlighet, hvem tror du jeg kommer til å støtte?

 

Til og med hvis du velger å tro at "noe galt" faktisk ble gjort for å utløse dette, så har reaksjonen vært fullstendig ute av proporsjon, og alt annet enn sivilisert. Du kan ikke snakke om "begge sider" som om det er noen form for jevnbyrdighet inne i bildet her.

 

Som sagt begge sidene har nok gode argumenter.

Lenke til kommentar

Jøss, tar Gamer.no-redaksjonen den "siden" som ikke hacker tjenester, sprer personlig info og lirer av seg voldtekts- og dødstrusler? Forstå det den som kan!

 

 

Du mener den samme siden som hacket TYFC-siden på indiegogo?

Den siden som kaller de som ikke er enige i at alt blir dysset ned for verre enn ISIS?

Kan ikke bare cherrypicke ting du liker, vet du. Greit å prøve å lese litt rundt omkring, også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jøss, tar Gamer.no-redaksjonen den "siden" som ikke hacker tjenester, sprer personlig info og lirer av seg voldtekts- og dødstrusler? Forstå det den som kan!

 

Du mener den samme siden som hacket TYFC-siden på indiegogo?

Den siden som kaller de som ikke er enige i at alt blir dysset ned for verre enn ISIS?

Kan ikke bare cherrypicke ting du liker, vet du. Greit å prøve å lese litt rundt omkring, også :)

 

 

Selv om jeg cherrypicket (og jeg er ikke så sikker på at det faktisk er tilfelle), så gjør jo ikke det noe av det de andre gjorde mer greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enkelt og greit : Oh The DRAMA!

Det er snakk om folk som har mistet jobben sin,Voldtekt, Prosjekter som har gått i dass slik at visse personer tjener på det.
Sette kvinnespillere tilbake 10 år.

Og når Phil Fish joiner hele dritten og oppfører seg som en dritsekk når han skal forsvare den ene siden.

SÅ ja OH THE DRAMA..

 

Jeg tar ingen side, men husk at grunnen til at dette har skjedd er at, noen skulle klage om Zoe, og kom med helt vanlige kritiske poster, det var ingen troll eller hæstkuker som startet hele diskusjonen.

Trollene kom når alle sidene slettet alle kommentarene, og bare fyrte opp bålet mer og mer. Til alle ble så lei og klikket fullstendig, etter det kom det opp masse andre ting som Phil Fish og hacking.

 

Se for deg Arodem fikk betalt for og gi spill 10 i score, og du fant dette ut og alle kommentarene dine ble sletter over alt.

Selvfølgelig hadde du gjort noe med det da.

 

 

Joda, du har helt rett i det du skriver, det er faktisk mye som er gjort feil her fra begge sidene. Vanskelig er det å være upartisk også siden noen føler at Fish er det rene hatobjektet ( jeg er litt der faktisk men prøver å moderere meg ) mens andre forguder ham.

 

Personlig synes jeg dette blir litt ødeleggende for Indie gjengen så jeg håper at man kan få fokuset tilbake til spillene og de små spillutviklerne som lager rene perler for oss som liker spill som ikke har et budsjett på mange titalls millioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jøss, tar Gamer.no-redaksjonen den "siden" som ikke hacker tjenester, sprer personlig info og lirer av seg voldtekts- og dødstrusler? Forstå det den som kan!

Du mener den samme siden som hacket TYFC-siden på indiegogo?

Den siden som kaller de som ikke er enige i at alt blir dysset ned for verre enn ISIS?

Kan ikke bare cherrypicke ting du liker, vet du. Greit å prøve å lese litt rundt omkring, også :)

Selv om jeg cherrypicket (og jeg er ikke så sikker på at det faktisk er tilfelle), så gjør jo ikke det noe av det de andre gjorde mer greit.

Nei, men det viser at begge sider har drittsekker, og da er det jævlig dårlig av deg å fremstille situasjonen som om den ene siden ikke gjør noe feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg angrer på at jeg leste denne tråden og var nysgjerrig nok til å grave en halvtime i sakene om Zoe Quinn, Phil Fish og misogyne internett-troll. Det er sjelden jeg har vært borte i en konflikt hvor jeg har følt null sympati for noen av partene, men slik er det altså her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jøss, tar Gamer.no-redaksjonen den "siden" som ikke hacker tjenester, sprer personlig info og lirer av seg voldtekts- og dødstrusler? Forstå det den som kan!

Du mener den samme siden som hacket TYFC-siden på indiegogo?

Den siden som kaller de som ikke er enige i at alt blir dysset ned for verre enn ISIS?

Kan ikke bare cherrypicke ting du liker, vet du. Greit å prøve å lese litt rundt omkring, også :)

Selv om jeg cherrypicket (og jeg er ikke så sikker på at det faktisk er tilfelle), så gjør jo ikke det noe av det de andre gjorde mer greit.

Nei, men det viser at begge sider har drittsekker, og da er det jævlig dårlig av deg å fremstille situasjonen som om den ene siden ikke gjør noe feil.

Prøver igjen: Reaksjonen til en av sidene har vært så hysterisk overdrevet og usivilisert at eventuelle feil den andre siden måtte ha gjort, veldig fort ble irrelevante i sammenlikning. Derfor er det litt vanskelig å ta deg seriøst når du forsøker å vinkle dette som et tilfelle av at partene i en konflikt begge har like mye å svare for, når det helt åpenbart ikke matcher virkeligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...