Gå til innhold

Fez-utvikleren utsatt for hackeangrep – selger alt


Anbefalte innlegg

Aner ikke hvem Fish kizn er, har aldri hørt om spillet hans. Har sett reklame for Indie the movie, men som andre virket det bare som en syte self-glorification film så jeg hoppet over det. Etter å skumlest litt av tråden her er jeg glad for at jeg ikke bryr meg mer om dette tullett.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Kingmaker-artikkelen drar rollen til pressen i den potensielle sukessen til et spill litt langt. Vanligvis er det jo sånn at hvis pressen validerer meningene folk allerede har, så er det strålende, hvis ikke så er de inkompetente og/eller korrupte. De eneste som egentlig passer den definisjonen er store youtubere som kan gjøre et obskurt spill kjent. Kickstarter-kampanjen til Simon Roth for Maia før og etter at noen tipset TotalBiscuit om det er et godt eksempel.

Jeg synes denne artikkelen er morsom, spesielt fordi kommentarenen minner om de her, og bidrar til å understreke poenget: https://overland.org.au/2014/09/game-of-moans-the-death-throes-of-the-male-gamer/

Lenke til kommentar

Synes Kingmaker-artikkelen drar rollen til pressen i den potensielle sukessen til et spill litt langt. Vanligvis er det jo sånn at hvis pressen validerer meningene folk allerede har, så er det strålende, hvis ikke så er de inkompetente og/eller korrupte. De eneste som egentlig passer den definisjonen er store youtubere som kan gjøre et obskurt spill kjent. Kickstarter-kampanjen til Simon Roth for Maia før og etter at noen tipset TotalBiscuit om det er et godt eksempel.

 

Jeg synes denne artikkelen er morsom, spesielt fordi kommentarenen minner om de her, og bidrar til å understreke poenget: https://overland.org.au/2014/09/game-of-moans-the-death-throes-of-the-male-gamer/

 

Spesielt, jeg ble utsatt for PC angrep på SC forumet etter jeg prøvde å være humoristisk ved nevne at microtransaction føltes som voldtekt. Tråden ble nedspammet av brukere som mente at jeg hatet kvinner og var et ufyselig menneske som måtte bannlyses pga dette, heldigvis er moderatorene rasjonelle og logiske på det forumet så feminazistene fikk meg ikke bannlyst eller truet.

 

Så "omg gamers are misogynist! lets all rip on gamers" er like ille som "4chan newfag/oldfag" fløyen.

 

Trur det hele kan oppsummeres som et latterlig first world problem :rofl: Hvis "sinte gamere på internett" er det vi har å klage på så lever vi jammen meg godt :)

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Hvis du har lest tråden, sånn som du sier, så er du allerede utrustet med det du trenger å vite for å forstå hvorfor voldtekt er et dårlig valg for en billig punchline, og hvorfor du tilhører den gruppen som er så heldige at de kan tillate seg å avskrive dette som first world problems.

Lenke til kommentar

 

Ha ha! Jeg vet ærlig talt ikke hva som mest tragisk - den triste oppførselen til disse lekehackerne, eller at det er Zoe Quinn (!) som har blitt den moralske rettesnoren for hele spillmiljøet? Jeg hadde glemt denne saken, men etter lang tids taushet ser jeg at hun nå faktisk blir retweetet av flere flinke spillutviklere. Om man ikke har mer troverdige stemmer enn dette til å tale fornuftens sak i spillmiljøet ligger man dårlig an.

Endret av Husam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...