Gå til innhold

The Gathering 2015: The Future is Back - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åssen er det med tg buss i år? For vurderer om jeg skal ta toget inn til hamar.

 

Kommer vell an på hvor du bor.

 

Noen som har noen tegninger i autocad eller lignede av hyller/reoler som er innafor reglene?

Hadde vært fint med noe insperasjon.. :)

 

Gleder meg noe vilt allerede folkz :) Når vi har kjøpt biletter så kan jeg oppgi hvilke plasser vi har så er det bare å komme bort for å ta en prat ;)

Lenke til kommentar

Huh, trudde det var snakk om en slik tv buss som henta folk veg togstasjonen :S Var i allefall det jeg førte for 2 år sia.

ahh ok, har ikke vært på TG før så hadde ikke snøring om at det gikk busser fra togstasjonen.

Vet at det er mange som reiser langt med toget for å være med på TG, trodde di bestilte taxi fra stasjonen til vikingskipet :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-hIrR5ccz

Jeg og en kompis har lyst til å dra på TG. Det blir første gangen, men vi har begge fulgt godt med på hva som skjer der siden 2011. Det er fortsatt mye som er uvisst for meg, så jeg har noen spørsmål.

 

- Har ikke pass eller førerkort. Jeg har bankkort, men en form hvor det ikke er bilde av meg selv på. Er det gyldig ID?

- Hvordan er det med stoler på TG? Er det nødvendig å ha med egen? Har hørt folk som sier "Stikk til Creative og rapp en derfra" siden de visstnok skal være mer behagelige?

- Siden jeg og kompisen skal dra sammen: er det en fordel at begge to melder seg inn i billettlotteriet? Slik at den som kommer lengst frem i køen kjøper til begge, og den andre melder seg ut/ikke kjøper?

Lenke til kommentar

- Har ikke pass eller førerkort. Jeg har bankkort, men en form hvor det ikke er bilde av meg selv på. Er det gyldig ID?

 

- Hvordan er det med stoler på TG? Er det nødvendig å ha med egen? Har hørt folk som sier "Stikk til Creative og rapp en derfra" siden de visstnok skal være mer behagelige?

 

- Siden jeg og kompisen skal dra sammen: er det en fordel at begge to melder seg inn i billettlotteriet? Slik at den som kommer lengst frem i køen kjøper til begge, og den andre melder seg ut/ikke kjøper?

1: Det er ikke noe konkret svar på det, men i henhold til diverse større Norske sider er det følgende

 

norsk pass (ikke nødpass)

norsk førerkort

norsk bankkort med navn, bilde og fødselsnummer/D-nummer (11 siffer)

postens id-kort (utstedt etter 1. april 2003)

2: Har du mulighet for å ta med stol? GJØR DET

 

3: En bestiller begge billettene, det beste for dere begge.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Pass, bankkort med bilde, førerkort eller Postens ID-kort er godkjent legitimasjon. Så nei, bankkort uten bilde er ikke gyldig ID - av den grunn at det ikke identifiserer. Uansett er man nødt til å ha en eller annen form for ID, så da får du bruke tiden frem til TG med å skaffe det :)

Endret av Ronald Ulysses Swanson
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz

Pass, bankkort med bilde, førerkort eller Postens ID-kort er godkjent legitimasjon. Så nei, bankkort uten bilde er ikke gyldig ID - av den grunn at det ikke identifiserer. Uansett er man nødt til å ha en eller annen form for ID, så da får du bruke tiden frem til TG med å skaffe det :)

 

Produserer Postens ID-kort fremdeles? Ble det ikke stopp på det i 2010?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz

Stemmer det. Datoen for nasjonale ID-kort ble nettopp forskyvd til 2016. Vel, vel - var ikke akkurat uventet det heller. Får dra en tur til banken i morgen og få ordnet bankkort med bilde så jeg har før det er for sent.

Takk så masse! :)

Lenke til kommentar

Jo, det skal være stopp i produksjonen av disse, men det kan vært kort der ute som fortsatt er gyldige og derfor kan brukes. Bankkort med bilde skal også bort i løpet av noen år. Vi skal få nasjonale ID-kort, men det tar jo litt tid det og (som alt annet her i landet...)

Nasjonale ID-kort er noe forbanna forbanna tullskap. Kan snart ikke gå ut døra uten en bunke forskjellige identifikasjonskort. Det kunne heller blitt pålagt med splitfoto med bilde fra siden og bilde forran på bankort.

Kort for ditt, lapp for datt, nei vet du hva må snart ta lappen for å gå på fortauet.

 

Utifra hva jeg har hørt om stolene bør du ta med egen ;)

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Ehm, bankkort må du ha for å ta ut penger, førerkort må du ha for å vise at du har lappen.

ID-kort er jo kjekk å ha for å slippe å dra rundt på passet. Det skal vel erstatte passet også i noen land.

Esso-kortet må du ha for å vaske bilen og få stempel.

 

Pass kan man jo skaffe uansett om man ikke skulle ha id med bilde.

Sønnen min på ett år har hatt pass i over ett år..

Lenke til kommentar

Ehm, bankkort må du ha for å ta ut penger, førerkort må du ha for å vise at du har lappen.

ID-kort er jo kjekk å ha for å slippe å dra rundt på passet. Det skal vel erstatte passet også i noen land.

Esso-kortet må du ha for å vaske bilen og få stempel.

 

Pass kan man jo skaffe uansett om man ikke skulle ha id med bilde.

Sønnen min på ett år har hatt pass i over ett år..

Ja, det er greit nok. Når ID- kortene kommer er ikke lenger bankort gyldig som ID. Poenget midt er da at hvorfor må vi endre på noe så lettvint, hver forbanna j****l som går ut hjemme har bankortet med seg 10 av 10 ganger.

Gidder ikke stresse med noen ekstra ID-kort i tilfelle jeg skulle blitt kontrollsjekket på toget.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer lotteriet? Får du tildelt et nummer eller en dato å forholde deg til? Regner med at det er nok om en person melder seg på lotteriet (gruppe på 3 totalt). Eller er det bedre om flere melder seg på for så å la den som kommer først i køen fullføre kjøp?

 

 

Edit: Hvor vanskelig er det å selge billett etter kjøp? Har en som ikke vet om han kan bli med på grunn av noe usikkerhet i jobbsituasjon og økonomi.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Det er nok lurere at flere melder seg på ja, da det er større sjangse får at minst en av dere får en bra plass i køa. Dersom bare en melder seg på risikerer du at vedkommende havner langt bak i køa og ikke får tak i billetter.

 

Når du melder deg på skjer det ikke så mye, men når billettsalget starter (1. desember) får du en plass i køa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz

Lotteriet fungerer slik at man melder seg på fra 17-30. november. Den 1. desember vil alle påmeldte få en tilfeldig plass i køen. Når man er først i køen tror jeg man får tre dager eller noe lignende på å kjøpe billett. De som ikke melder seg på kommer sist i køen.

Blir første gangen til meg og en kompis, så er litt usikker. Vi skal vertfall begge melde oss inn i lotteriet, slik at den som kommer lengst frem i køen kjøper til begge to.

 

Edit: Ninja'd

Endret av Slettet-hIrR5ccz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...